Uitvallen van monitoren bij schakelen licht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Mijn vraag
Diverse klanten, maar ook bij onszelf aan de zaak, hebben last van uitvallende monitoren bij bijvoorbeeld het schakelen van het licht. Ook wanneer er bijvoorbeeld een stekker ingeplugd wordt, waarbij er bij het aansluiten een vonkje ontstaat, willen ze nog wel eens uitvallen. (om het makkelijk te maken komt het niet bij ELKE schakeling voor...)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zowel HP als Iiyama schermen, ongeacht het type. Aangesloten via HDMI wel te verstaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het probleem lijkt zich alleen voor te doen wanneer de monitoren aangesloten zijn d.m.v. HDMI. Ook met een verloop kabel van HDMI naar DVI komt dit probleem dus voor. Google schotelt me alleen onzinnige dingen voor als malware en levensduur van de monitor.
Tevens heb ik contact gehad met Iiyama RMA, deze hebben me tot 4x toe een nieuw scherm gestuurd als "oplossing". Het probleem klonk hun niet bekend in de oren.

Wie o wie heeft dezelfde ervaring en wie heeft hier een oplossing of suggestie voor?

P.S. Veel gebruikers gebruiken een NUC waardoor het niet altijd mogelijk is de schermen anders aan te sluiten. Zeker niet wanneer ze 2 monitoren gebruiken.

Beste antwoord (via spNk op 09-04-2018 13:17)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:50

Twazerty

AVCHDCoder developer

Probeer het eens met een betere/andere/duurdere hdmi kabel. Ik had hier ook last van op mijn tv, nadat ik een betere kabel gebruikte was het opgelost. Geswitcht van een action kabel naar PureLink.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Randaarde aanwezig?
Electricien langsgeweest?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lijkt mij geen hardware probleem maar eerder een electriciteits probleem.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:30:
Randaarde aanwezig?
Electricien langsgeweest?
Ons pand is ~5 jaar oud, ik mag er toch vanuit gaan dat daar het probleem niet in zit. Ik weet ook dat bij 1 van de betreffende klanten inderdaad een elektricien langs geweest is.
Overal zit inderdaad randaarde. Maar dan nog: waarom gebeurt het via VGA, DVI & DP niet maar enkel via HDMI?

Het lijkt er wel op dat alle klanten met deze klachten TL verlichting hebben: behalve wij zelf. Wij hebben de TL armaturen laten vervangen door LED, sindsdien weet ik niet of bij het schakelen van het licht de boel nog uitvalt.
Han schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:31:
Lijkt mij geen hardware probleem maar eerder een electriciteits probleem.
Mij ook, maar dat is een beetje lastig te verkopen naar de klanten, zeker als zij eerder nooit problemen hadden. Als ik een specifiekere rede op kan geven zal dat al helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door spNk op 09-04-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Edit: dubbel post, mag weg

[ Voor 91% gewijzigd door spNk op 09-04-2018 09:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:50

Twazerty

AVCHDCoder developer

Probeer het eens met een betere/andere/duurdere hdmi kabel. Ik had hier ook last van op mijn tv, nadat ik een betere kabel gebruikte was het opgelost. Geswitcht van een action kabel naar PureLink.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Twazerty schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:46:
Bedankt, dat zou nog een optie kunnen zijn, hoewel ik vermoed dat er al verschillende kabels gebruikt worden.
(meestal gebruiken wij Logilink, hoewel ik zeker weet dat bij ons kantoor een ander type gebruikt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Met een andere kabel is het probleem verholpen. Bedankt voor het meedenken allen!
Geen logilink meer dus.
Pagina: 1