Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THOOSJE2005
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-06 17:49
Hallo,

ik ga binnenkort een gaming PC kopen maar ik vraag mij af wat het verschil is tussen een MSI videokaart of een NVIDIA videokaart. Ondersteunt de MSI videokaart ook dat hij automatisch kills opneemt of heb je daar NVIDIA voor nodig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wow...

Nvidia is een producent van GPU's en verkoopt die dingen aan allerlei merken zoals MSI, Asus, Gainward, en noem maar op. Zoals je hier ziet, zijn er 0 videokaarten van Nvidia leverbaar met een GTX1060 GPU.

En geen enkele videokaart neemt automatisch dingen voor je op; geen idee wat je ermee bedoelt maar je zal ongetwijfeld Shadowplay bedoelen en dat zit meegeleverd in de drivers van Nvidia.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 09-04-2018 09:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THOOSJE2005
Dankje MAX3400,

Sorry voor het rare bericht, ik ken er nog niet zo veel van. Maar dat bedoel ik inderdaad die shadowplay.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

THOOSJE2005 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:30:
...ik ken er nog niet zo veel van...
Kleine tip: ga eerst even inlezen voordat je een volgend topic opent met mogelijk vergelijkbare vragen. GoT wil wel helpen mits je een goede topicstart weet te posten. Het eventuele resultaat is anders dat je topics mogelijk gesloten worden, soms tot ergernis van jezelf :)

Veel subforums hebben sticky topics met hints, tips en verplichtingen; lees dat even rustig door zodat je snel tot de aankoop van een nieuwe PC kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:19

Mrlten

Premium Deluxe Plus

MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:26:
Nvidia is een producent van GPU's en verkoopt die dingen aan allerlei merken zoals MSI, Asus, Gainward, en noem maar op. Zoals je hier ziet, zijn er 0 videokaarten van Nvidia leverbaar met een GTX1060 GPU.
Mag ik je er op wijzen dat Nvidia wel degelijk zelf videokaarten maakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mrlten schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:34:
[...]

Mag ik je er op wijzen dat Nvidia wel degelijk zelf videokaarten maakt? :)
Zeker wel maar de verkrijgbaarheid / gewildheid van die dingen is erg laag (in ieder geval in NL).

Daarbij, maar dat is mijn observatie; Nvidia lijkt steeds meer OEM-leverancier te worden. Het is makkelijker om dit soort kaarten in pre-built systemen te krijgen zoals CAD-stations of GPU-accelerated servers via een Dell of HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:26:
Wow...

En geen enkele videokaart neemt automatisch dingen voor je op; geen idee wat je ermee bedoelt maar je zal ongetwijfeld Shadowplay bedoelen en dat zit meegeleverd in de drivers van Nvidia.
Gebruik je wel de juiste zoek instellingen, 1280 cores aangevinkt?
Er zijn meer dan genoeg leverbaar ;)

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G

pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING

[ Voor 15% gewijzigd door Gekke Jantje op 09-04-2018 11:53 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gekke Jantje schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:49:
[...]

Gebruik je wel de juiste zoek instellingen?
Je leest de vraagstelling en mijn antwoord niet. Er zijn 0 kaarten leverbaar met als naam Nvidia en GPU GTX1060.

Zie ook MAX3400 in "PUBG videokaart" waarin het aantal kaarten van het merk Nividia erg beperkt is en in ieder geval geen 1060-GPU aan boord heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 09-04-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THOOSJE2005 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:24:
Hallo,

ik ga binnenkort een gaming PC kopen maar ik vraag mij af wat het verschil is tussen een MSI videokaart of een NVIDIA videokaart. Ondersteunt de MSI videokaart ook dat hij automatisch kills opneemt of heb je daar NVIDIA voor nodig?
Ik vind het onverstandig om voor 1 spel een kaart uit te kiezen, jij gaat vast veel meer spellen hiermee spelen voor jaren in de toekomst, maar als je per se een kaart voor PUBG wil hebben dan kom je uit op Nvidia aangezien dit spel extreem slecht geoptimaliseerd is. Voor dit spel 1070>Vega56>1060>580... :')
Je hebt dan wel als nadeel dat je veel tears ziet aangezien Nvidia weigert om FreeSync te ondersteunen (kwestie van een softwareupdate), G-Sync monitors kosten ongeveer €200 meer dan FreeSync monitors. De kaart zal ook eerder oud worden aangezien het slechter met Vulkan en DX12 kan omgaan en de GPU van de Polaris/Vega-kaarten momenteel minder zwaar wordt belast (ergens anders ligt een bottleneck, die extra ruimte op de GPU is belangrijker voor de prestaties bij zwaardere spellen in de toekomst). Zowel AMD-kaarten als Nvidia-kaarten kunnen alles opnemen, op dat punt is er weinig verschil.

Aan jou de keuze. Ik zou overigens sowieso nog even wachten tenzij jij graag geld verspilt, de kaarten zijn voor het eerst in maanden weer wat minder duur aan het worden, geef het nog een paar weken tot een paar maanden en je betaalt wellicht €200 minder voor dezelfde kaart. Daarnaast komen er mogelijk nieuwe kaarten uit in de zomer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THOOSJE2005
Beste CHBF,

Dankje voor je antwoord! Ik moet mijn oude pc nog verkopen dus dat duurt nog ffjes.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
AMD heeft ook ReLive waarmee je gameplay kan opnemen dus daar hoef je niet speciaal een nVidia kaart voor te hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, Relive werkt zelfs iets beter dan Shadowplay, bij dezelfde kwaliteit van opnemen heb je een nog lagere CPU-load. Overigens zijn de laatste jaren de drivers ook wat beter bij AMD, zeker kort na het uitkomen van een spel. Mogelijk mede omdat AMD-hardware in de PS4(Pro) en X1(X) zit en ze al voor de consoles het een en ander optimaliseren. AMD heeft de software tegenwoordig erg goed in orde. Chill is overigens ook geweldig voor veel spellen, als je het juist instelt. Niet iedereen zal daar een fan van zijn, het punt is dat het een optie is.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Shadowplay en Relive hebben bijde zo hun voor en nadelen. Daar naast heb je geen cijfers welke drivers wel of niet beter zijn, ik vind zo wel Nvidia's als AMD drivers goed.

YouTube: AMD ReLive vs. NVIDIA ShadowPlay Comparison

YouTube: AMD RELIVE VS NVIDIA SHADOWPLAY

[ Voor 15% gewijzigd door Gekke Jantje op 11-04-2018 18:09 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekke Jantje schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:07:
Shadowplay en Relive hebben bijde zo hun voor en nadelen.
Oh? Wat is dan volgens jou een nadeel van ReLive?
Twee hoofdletters, dat heeft een goede naamtechnische reden, om zowel Live als het herlbeleven te benadrukken.
Ik ben er nog geen tegengekomen. Het geeft een lager verlies aan FPS, de kwaliteit is hetzelfde en qua functinaliteit mis je volgens mij ook niets.
Die twee bronnen zeggen weinig, een is uit 2016 van toen het net was ingevoerd, inmiddels is ReLive sterk verbeterd.
Het verschilt natuurlij wat tussen spellen en je zal vast ook voor Shadowplay uitschieters naar boven vinden maar gemiddeld genomen blijkt Relive een lagere kost te hebben (-%FPS) biuj dezelfde kwaliteit. Waar het om gaat is dat Shadowplay zeker geen reden is om voor Nvidia te kiezen. En dan heb ik het nog niet gehad over de verplichting van Nvidia om in te loggen in je account voordat je Shadowplay ook maar mag gebruiken. -sick-

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Er is wel flink aan Relive gewerkt zie ik nu en het is allemaal flink verbeterd

https://www.gamersnexus.n...dia-shadowplay-benchmarks

Verder heb je wel wat aan 2016 reviews gezien ik geen andere kan vinden en ik niet zo maar iemand op zijn mooie blauwe ogen geloof.

De TS wil blijkbaar highlights hebben wanneer je een kill maakt, ik weet niet of Relive dat heeft, Shaowplay heeft dat wel als extra functie in Pubg.

YouTube: #PUBG How To Do Highlights Using Nvidia Shadowplay ~ Battlegrounds

[ Voor 44% gewijzigd door Gekke Jantje op 12-04-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:38:
[...]

Daarbij, maar dat is mijn observatie; Nvidia lijkt steeds meer OEM-leverancier te worden.
"Steeds meer"? - ze deden dit al volop ten tijde van de Riva TNT 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kurwa. Vriend uit CH op bezoek. Lokale klooster leehgezopen. Moegen moet ik voor de kleintjes zorgen. Ik voel de hoofdpijn al opkomen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.