THOOSJE2005 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:24:
Hallo,
ik ga binnenkort een gaming PC kopen maar ik vraag mij af wat het verschil is tussen een MSI videokaart of een NVIDIA videokaart. Ondersteunt de MSI videokaart ook dat hij automatisch kills opneemt of heb je daar NVIDIA voor nodig?
Ik vind het onverstandig om voor 1 spel een kaart uit te kiezen, jij gaat vast veel meer spellen hiermee spelen voor jaren in de toekomst, maar als je per se een kaart voor PUBG wil hebben dan kom je uit op Nvidia aangezien dit spel extreem slecht geoptimaliseerd is. Voor dit spel 1070>Vega56>1060>580...

Je hebt dan wel als nadeel dat je veel tears ziet aangezien Nvidia weigert om FreeSync te ondersteunen (kwestie van een softwareupdate), G-Sync monitors kosten ongeveer €200 meer dan FreeSync monitors. De kaart zal ook eerder oud worden aangezien het slechter met Vulkan en DX12 kan omgaan en de GPU van de Polaris/Vega-kaarten momenteel minder zwaar wordt belast (ergens anders ligt een bottleneck, die extra ruimte op de GPU is belangrijker voor de prestaties bij zwaardere spellen in de toekomst). Zowel AMD-kaarten als Nvidia-kaarten kunnen alles opnemen, op dat punt is er weinig verschil.
Aan jou de keuze. Ik zou overigens sowieso nog even wachten tenzij jij graag geld verspilt, de kaarten zijn voor het eerst in maanden weer wat minder duur aan het worden, geef het nog een paar weken tot een paar maanden en je betaalt wellicht €200 minder voor dezelfde kaart. Daarnaast komen er mogelijk nieuwe kaarten uit in de zomer.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 09-04-2018 17:25
]