Asus 3800 dood na proc upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Ik heb voor een vriend zijn compu een upgrade gedaan van een amd k6/5(weet niet meer) 233 naar een amd k6-2 450 (FIC va503+). Daarna bleek de Asus v3800 met zijn toenmalige installatie 2d te doen maar geen 3d. Als ik opnieuw drivers probeer te laden dan crashed windows. Ook bij het maken van een nieuwe install crashed windows bij installatie van de asus drivers. Bij de oude installatie blijft in 2d mode draaien.
Iemand een idee wat er aan de hand is?

Ik ben van plan om of een andere mobo+proc voor hem te kopen of een andere beeldkanon maar ik weet niet zeker wat stuk is, en wat ik dan moet aanschaffen...

Verwijderd

Misschien een voedingsprobleempje? Als test kun je de multiplier van de K62-450 even een stuk lager zetten, zodat ie bv op 300MHz draait en dus minder vermogen gebruikt.

Heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?

Detecteert je bios hem trouwens wel als de goede processor (K6-2)?

En welke versie van de drivers gebruik je?

Verwijderd

Eh, wacht even... je hebt toch geen windows 95 ofzo, toevallig?

Want daar zit een timings-bugje in waardoor ie gaat crashen op een AMD processor van 350MHz of hoger.

Zie de patch op
http://www.amd.com/products/cpg/k623d/win95_update_k6.html

• Paraselsius
Helaas er staat windows 98 op deze machine en dit kan dus niet het probleem zijn. Mijn vermoeden is dat het ergens met de timing op het moederbord te maken heeft of dat de GPU opgeblazen is :( Helaas heb ik geen mogelijkheid om te achterhalen of dit het geval is.

In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties tot dusver

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Asus V3800 heeft geen GPU...
Ik denk dat het gewoon een powerprobleempje is... Anders gewoon omruilen...

• Paraselsius
Ik heb het ook al met verschillende voedingen geprobeerd helaas is de garantie termijn van alle onderdelen behalve de CPU verstreken.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Voeding maakt geen zak uit. Ligt waarschijnlijk aan het AGP slot. Die levert te weinig stroom. Probeer je kaart eens in een ander bord.

• Paraselsius
Helaas heb ik 'nog' geen ander bord om het in te proberen. Maar in overleg met deze vriend ben ik morgen van plan een bx moederbord met celeron 500 te kopen op de pcdumpdag (Moet betrouwbaar zijn en vooral weinig compatibiliteits problemen opleveren.)
en hoop hiermee het probleem en de upgrade te verhelpen.
Ik heb daar nog een paar vraagjes over maar die zal ik stellen in het cpu+mobo forum.

In ieder geval iedereen bedankt!
Pagina: 1