Beste tweaker,
Het idee:
Een ledstrip in de hal plaatsen waar bij aan elk uit einde van de hal 2 drempelschakelaars op de grond komen (dus 4 totaal). Door op de drempel te staan schakelt de ledstrip aan of uit doormiddel van een zwakke stroomstoot (bijv. AA baterij) en blijft hij in die positie.
De drempelschakelaar ben ik nog niet over uit maar daar maak ik me geen zorgen over. Bijvoorbeeld een batterij, 2 strips aluminium folie gescheiden door schuim of iets dergelijks. Als je er op staat dan maakt de baterij contact en de relais schakelt aan. Sta je er weer op dan schakelt de relais uit.
Wat ik wil weten is:
- wat voor een soort relais heb ik nodig?
- En in mijn schema heb ik 2 relais geplaatst maar wellicht kan het ook met 1?
- is er verder iets wat ik moet toevoegen of rekening mee moet houden?
Ik heb 2 schema's gemaakt, hoop dat het een beetje duidelijk is.
Bij voorbaat dank!
Shadow

Het idee:
Een ledstrip in de hal plaatsen waar bij aan elk uit einde van de hal 2 drempelschakelaars op de grond komen (dus 4 totaal). Door op de drempel te staan schakelt de ledstrip aan of uit doormiddel van een zwakke stroomstoot (bijv. AA baterij) en blijft hij in die positie.
De drempelschakelaar ben ik nog niet over uit maar daar maak ik me geen zorgen over. Bijvoorbeeld een batterij, 2 strips aluminium folie gescheiden door schuim of iets dergelijks. Als je er op staat dan maakt de baterij contact en de relais schakelt aan. Sta je er weer op dan schakelt de relais uit.
Wat ik wil weten is:
- wat voor een soort relais heb ik nodig?
- En in mijn schema heb ik 2 relais geplaatst maar wellicht kan het ook met 1?
- is er verder iets wat ik moet toevoegen of rekening mee moet houden?
Ik heb 2 schema's gemaakt, hoop dat het een beetje duidelijk is.
Bij voorbaat dank!
Shadow