Toon posts:

M2. 2230 in pcie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
als alternatief voor bleutooth dongle wilde ik een netwerkkaart in mijn pc steken, aangezien ik geen minipcie heb en geen 50 eu wilde uitgeven had ik de hoop opgegeven. Echter stuurde een vriend van mij er een en zei dat je een m2. 2230 wellicht in een Pcie kwijt kan zonder problemen, na veel gegoogle kom ik er niet echt uit.

zelf ben ik niet de grootste expert dus ik vroeg mij af, kan ik deze
Netwerk kaart kwijt in deze moederbord?

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-04-2018 11:50)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je niet de laatste BT-versie nodig hebt en WiFi amper gebruikt: pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Nee.

Ik lees in de specs van het moederbord nergens dat je een bijpassend M.2 connector hebt. Als ik fout lees, hoor ik het graag.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je begint over een Bluetooth-dongle en als alternatief wil je een wifi-netwerkkaart met Bluetooth in je computer doen :?

Wil je Bluetooth of WiFi? En wat wil je waarmee gaan doen, dat een Bluetooth-dongle niet voldoet?

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 08-04-2018 19:25 ]

The devil is in the details.

• MAX3400

MAX3400

@Hahn het is een dual-card; heeft dus beiden aan boord.

/edit: zal wel stijlvoller staan dan een losse dongle aan de achterkant van je PC waar je nooit meer tegenaan kijkt ;)

[ Voor 51% gewijzigd door MAX3400 op 08-04-2018 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:24:
Je begint over een Bluetooth-dongle en als alternatief wil je een wifi-netwerkkaart met Bluetooth in je computer doen :?

Wil je Bluetooth of WiFi? En wat wil je waarmee gaan doen, dat een Bluetooth-dongle niet voldoet?
De wifinetwerkkaart heeft Bluetooth zag nergens een pure bluetoothkaart. De dongle voldoet inprincipe wel maar de usb poort verlies is wat vervelend, daarbij raak ik die dongle wel eejs kwijt.
MAX3400 schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:21:
Nee.

Ik lees in de specs van het moederbord nergens dat je een bijpassend M.2 connector hebt. Als ik fout lees, hoor ik het graag.
Las ik ook niet maar werd mij eens verteld dat m2 ook in PCI-e kan

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:35

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:27:
[...]

De wifinetwerkkaart heeft Bluetooth zag nergens een pure bluetoothkaart. De dongle voldoet inprincipe wel maar de usb poort verlies is wat vervelend, daarbij raak ik die dongle wel eejs kwijt.

[...]

Las ik ook niet maar werd mij eens verteld dat m2 ook in PCI-e kan
Met een adapterkaart wellicht link

Als het compatible met je moederbord is. Alhoewel deze voor nvme ssd's is dus of zo'n adapter kaartje ook kan durf ik niet te zeggen. Het lijkt er op dat beide kan.
With a low-profile design that promotes the best-ever airflow to adjacent expansion cards, fit the PCI Express x4 add-in card to any slot that suits your PC build and pump M.2 performance up to a blistering 32Gbit/s — for unmatched performance. And upgrade without limitations, as any M.2 card between 30mm (2230) to full-length 110mm (22110) is supported.
Productpagina fabrikant

Maar nu twijfel ik weer want bij de specificaties staat dit:
1 x M.2 x4 Socket 3 with vertical M Key design, type 2230/2242/2260/2280/22110 storage devices support(Support PCIE SSD only)
1 x 3-pin Hyper Kit jumper

[ Voor 70% gewijzigd door Dwarlorf op 08-04-2018 19:41 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

En als je niet de laatste BT-versie nodig hebt en WiFi amper gebruikt: pricewatch: Gigabyte WB867D-I

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
En anders gebruik je een interne USB poort.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

M.2 kent stapels verschillende configuraties, en die worden kenbaar gemaakt met nokjes in het slot.
Het kan zijn dat er alleen SATA in het slot zit, of PCIe, of USB3, of audio, of of of...

Bij desktop moederborden heb je normaliter (en ook specifiek bij het genoemde moederbord) de B en M nokjes voor PCIe, zodat je daar een NVMe SSD in kwijt kan.

Dat betekent dat je de betreffende Wifi+BT kaart er niet in kwijt kan. Die heeft de uitsparingen voor de nokjes op een andere plek zitten, dus zal het niet passen.
Tenzij je een hamer gebruikt natuurlijk :+

Ook de genoemde adapterkaart gaat niet werken. Die heeft welliswaar slechts 1 nokje, maar die zit op de verkeerde plek.
Op het kaartje is te zien dat hij een A+E nokken setje heeft, dus helaasch.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
Als je Het M2 slot gebruikt kan je geen gebruik meer maken van het 5e (onderste) PCIe slot en de SATA3-0 connector.
De oplossing van MAX3400 hierboven is de beste. Prik deze in het 1e, 4e of 5e PCIe slot.
Pagina: 1