Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CHBF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02-04 14:47
Ik heb niet zoveel ervaring met het draaien van virtuele machines, de keren dat ik er een gebruikte merkte ik dat het best wel stroef draait. Ik probeerde recent een paar Linux-distro's (Linux Mint KDE Plasma en Ubuntu) uit in Virtualbox (onder Windows) en het gaf een enorme lag. De proprietary CPU-driver heb ik geïnstalleerd, een proprietary graphics driver werd niet gevonden door het besturingssysteem (HD 7850 in mijn geval) en voor de virtuele machine gebruik ik voldoende RAM (4 GB, het is niet veel maar meer dan voldoende als je het net hebt gestart) en een vaste harde schijf met voldoende ruimte (10 GB). Ik merk dat zo gauw ik bijvoorbeeld vensters sleep dat er dan een flinke lag is. Bij de keyboardinput is er geen hinderlijke lag, althans niet nadat je de proprietary CPU-driver installeert.

Een mogelijke oorzaak van de lag bij het slepen van vensters lijkt mij dat de grafische kaart niet soepel kan werken met een virtuele machine (omweg in plaats van directe toegang). Hoe kan je in Windows PICe-passthrough geven aan de virtuele machine? Stel dat ik dat doe op het moment dat ik slechts 1 grafische kaart heb, is het dan mogelijk om de virtuele machine toegang daartoe te geven zolang ik in de virtuele machine ben en Windows automatisch terug toegang te geven op het moment dat ik die sluit of zou Windows direct crashen zo gauw de virtuele machine directe toegang krijgt tot die grafische kaart.