Hosting + domein ontbinden na enkele minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste alle,.

Ik weil graag weten als een hosting + domein hebt aangeschaft en deze na enkele minuten niet meer wilt of dit alsnog stopgezet kan worden ?

De gene reageert ook al niet op mijn berichten vindt dat shady. Maar kan zijn omdat het weekend is?

www.robohost.nl / qua hosting goede verhalen.

Op Internet kan ik er namelijk niks over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:26
theduke1989 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:48:
Beste alle,.

Ik weil graag weten als een hosting + domein hebt aangeschaft en deze na enkele minuten niet meer wilt of dit alsnog stopgezet kan worden ?
Valt gewoon onder "wet Koop op Afstand".
De gene reageert ook al niet op mijn berichten vindt dat shady. Maar kan zijn omdat het weekend is?
Het is weekend... Niet iedereen reageert in het weekend.
Dus waarom wacht je niet even tot Maandag of Dinsdag? Zoals je aangeeft het is WEEKEND en veel bedrijven zijn dan gesloten.
Daarnaast voegt het niets toe om de hoster te noemen
Maar tweakers search al eens gebruikt? Dit is namelijk al diverse malen voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Is domeinregistratie niet maatwerk en valt het daardoor niet onder de wet koop op afstand? Hosting wel.

En IANAL en weet dus niet of dit rechtsgeldig is, maar volgens de algemene voorwaarden van het bedrijf:
"15.4 Wederpartij doet afstand van recht op ontbinding indien overeenkomst is nagekomen binnen
de ontbindingstermijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
De consument wordt door de wet extra beschermd. Wie iets koopt of bestelt voor zijn eigen gebruik (en dus niet voor zakelijk gebruik) krijgt als consument extra rechten – en de wederpartij heeft daarmee extra plichten. Zo wordt u beperkt in wat u in algemene voorwaarden mag zetten bij consumenten die uw diensten afnemen. En als consumenten via internet of per e-mail iets bestellen, geldt daarop de Wet koop op afstand.

Op grond van de Wet koop op afstand mag een consument elke dienst die hij via internet of e-mail afsluit binnen 14 dagen na de dag van bestelling kosteloos annuleren. Hij hoeft daarvoor niet meer te doen dan u te mailen en dit mede te delen. Het recht vervalt echter wanneer hij gebruik heeft gemaakt van de dienst, bijvoorbeeld door in te loggen of bestanden te uploaden. Dit geldt ook als hij toestemming geeft voor ingebruikname of opstarten van de dienst. Een consument die opdracht geeft tot registratie van een domeinnaam geeft daarmee ook toestemming tot ingebruikname daarvan. Dat is immers inherent aan deze dienst en de consument moet dat weten.

Het enkele feit dat u werk verricht om de dienst op te starten, laat dit recht echter nog niet vervallen. Een virtual private server (vps) of andere dienst waarbij u alvast configuratiebestanden aanpast en een account aanmaakt, mag dus worden geannuleerd door een consument tot het moment dat hij inlogt op die dienst! En dat annuleren is kosteloos. U mag geen installatiekosten van welke aard dan ook rekenen voor eventueel werk dat u alvast verricht heeft.

U dient het bestaan en de grenzen van dit herroepingsrecht voor consumenten te melden in uw FAQ en algemene voorwaarden. Doet u dat niet, of legt u het verkeerd uit, dan worden de 14 dagen verlengd tot maar liefst 12 maanden.

Een eenmanszaak of freelancer is géén consument en heeft dus géén recht op annuleren binnen 14 dagen. Het onderscheid zal voor u vaak lastig te maken zijn. Aan te raden is om het KVK- of BTW-nummer te vragen bij een inschrijving. Wie dat opgeeft, is geen consument. (Ook niet als de klant dat nummer “alleen voor de BTW” opgeeft en de dienst verder niet voor het bedrijf gebruikt.) Ook de aard van de dienst kan uitmaken. Zo zal een afnemer van een klein webhostingpakket met blogfaciliteit eerder worden gezien als consument dan de afnemer van een pakket met ingebouwde webshop en twintig mailboxen.

https://ictrecht.nl/jurid...-koop-op-afstand-hosting/

De vraag is dus ... ben je ingelogd geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar kan zijn omdat het weekend is?
Kun je de deur nog verder openzetten voordat je hem intrapt? Scheelt in ieder geval wel een boel schade, dat is waar. 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Cave_Boy schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:00:
De consument wordt door de wet extra beschermd. Wie iets koopt of bestelt voor zijn eigen gebruik (en dus niet voor zakelijk gebruik) krijgt als consument extra rechten – en de wederpartij heeft daarmee extra plichten. Zo wordt u beperkt in wat u in algemene voorwaarden mag zetten bij consumenten die uw diensten afnemen. En als consumenten via internet of per e-mail iets bestellen, geldt daarop de Wet koop op afstand.

Op grond van de Wet koop op afstand mag een consument elke dienst die hij via internet of e-mail afsluit binnen 14 dagen na de dag van bestelling kosteloos annuleren. Hij hoeft daarvoor niet meer te doen dan u te mailen en dit mede te delen. Het recht vervalt echter wanneer hij gebruik heeft gemaakt van de dienst, bijvoorbeeld door in te loggen of bestanden te uploaden. Dit geldt ook als hij toestemming geeft voor ingebruikname of opstarten van de dienst. Een consument die opdracht geeft tot registratie van een domeinnaam geeft daarmee ook toestemming tot ingebruikname daarvan. Dat is immers inherent aan deze dienst en de consument moet dat weten.

Het enkele feit dat u werk verricht om de dienst op te starten, laat dit recht echter nog niet vervallen. Een virtual private server (vps) of andere dienst waarbij u alvast configuratiebestanden aanpast en een account aanmaakt, mag dus worden geannuleerd door een consument tot het moment dat hij inlogt op die dienst! En dat annuleren is kosteloos. U mag geen installatiekosten van welke aard dan ook rekenen voor eventueel werk dat u alvast verricht heeft.

U dient het bestaan en de grenzen van dit herroepingsrecht voor consumenten te melden in uw FAQ en algemene voorwaarden. Doet u dat niet, of legt u het verkeerd uit, dan worden de 14 dagen verlengd tot maar liefst 12 maanden.

Een eenmanszaak of freelancer is géén consument en heeft dus géén recht op annuleren binnen 14 dagen. Het onderscheid zal voor u vaak lastig te maken zijn. Aan te raden is om het KVK- of BTW-nummer te vragen bij een inschrijving. Wie dat opgeeft, is geen consument. (Ook niet als de klant dat nummer “alleen voor de BTW” opgeeft en de dienst verder niet voor het bedrijf gebruikt.) Ook de aard van de dienst kan uitmaken. Zo zal een afnemer van een klein webhostingpakket met blogfaciliteit eerder worden gezien als consument dan de afnemer van een pakket met ingebouwde webshop en twintig mailboxen.

https://ictrecht.nl/jurid...-koop-op-afstand-hosting/

De vraag is dus ... ben je ingelogd geweest?
Ik ben ingelogd geweest op de website (robohost.NL). Heb geprobeerd via filezilla te inloggen om bestanden te uploaden dit is niet gelukt geen toegang denk binnen 20 Minuten na aanschaf had ik al gemeld om dus geen service van hun meer te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
theduke1989 schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:09:
[...]

Ik ben ingelogd geweest op de website (robohost.NL). Heb geprobeerd via filezilla te inloggen om bestanden te uploaden dit is niet gelukt geen toegang denk binnen 20 Minuten na aanschaf had ik al gemeld om dus geen service van hun meer te willen.
Even afwachten hoe de hosting reageert. Als je ze keurig een e-mail / bericht stuurt dan zullen ze vermoed ik morgen wel reageren.

(Is de reden dat iets even niet lukt de echte reden? Met elke webhost kan het even tegenzitten en mijn ervaring is dat dit 9 van de 10 keer net even een vinkje of iets verkeerd stond bij de persoon zelf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ehm... herroepingsrecht hoeft niet te gelden voor hosting:
Diensten die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd binnen de 14 kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien.
Aangezien je domeinnaam direct is geregistreerd (de dienst is uitgevoerd) moet je die betalen MITS je dus niet uitdrukkelijk hebt afgezien van je herroepingsrecht.
In dat geval zijn de kosten van domeinregistratie voor de verkoper.

Nou is die € 3,00 verlies voor de verkoper niet zo erg, die wordt dan gewoon de eigenaar van de domeinnaam.
Jij kan dan dus minstens een jaar niet die domeinnaam gebruiken.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DJMaze schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:32:
Ehm... herroepingsrecht hoeft niet de gelden voor hosting:

[...]

Aangezien je domeinnaam direct is geregistreerd (de dienst is uitgevoerd) moet je die betalen MITS je dus niet uitdrukkelijk hebt afgezien van je herroepingsrecht.
In dat geval zijn de kosten van domeinregistratie voor de verkoper.

Nou is die € 3,00 verlies voor de verkoper niet zo erg, die wordt dan gewoon de eigenaar van de domeinnaam.
Jij kan dan dus minstens een jaar niet die domeinnaam gebruiken.
Ik heb na aanschaf er geen gebruik van kunnen maken.

11:09 de gegevens gekregen via email, geprobeerd en heb een ticket aangemaakt 11:28.

Bij one.com had een vriend van mij dit ook gedaan, betaalde alles maar beviel hem niet en 2 dagen erna kreeg die zijn geld terug. Dus zou ook moeten bij dit.

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 08-04-2018 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@theduke1989 zoals ik al zei, je krijgt je geld vast terug. Je krijgt alleen de domeinnaam dan niet en die kan je voor minstens een jaar ook niet ergens anders registreren.

Bij mij krijg je de keuze: Je betaalt wel € 6 voor de domeinnaam zodat je er een jaar mee kan doen wat je wilt, of je hebt pech.
Elke hosting partij doet dat op zijn eigen manier, dus lees eerst de voorwaarden (doet toch niemand).

[ Voor 41% gewijzigd door DJMaze op 08-04-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@DJMaze heb ik ook gedaan, dit is het enige wat ik qua ontbinding kan terug vinden.
Artikel 18 Ontbinding
18.1 Robohost kan deze overeenkomst ontbinden zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst wanneer: het faillissement van de wederpartij wordt uitgesproken; wederpartij surs‚ance van betaling aanvraagt, dan wel dat hem dit wordt verleend; wederpartij door beslaglegging of anderszins de bevoegdheid over zijn vermogen of een substantieel deel daarvan verliest; Robohost gegronde redenen heeft te twijfelen aan het vermogen van wederpartij (tijdig) aan zijn verplichtingen te voldoen; wederpartij de betalingstermijn heeft overschreden.
18.2 Door de ontbinding worden de vorderingen van Robohost terstond opeisbaar en vervallen de verleende gebruiksrechten.
Artikel 19 Overdraagbaarheid
19.1 De rechten en verplichtingen uit deze overeenkomst kunnen door wederpartij niet aan een derde worden geleverd of overgedragen.
19.2 Robohost is gerechtigd de rechten en plichten uit een overeenkomst over te dragen aan een derde partij onder de voorwaarde dat hetzij Robohost naast die derde zelf aansprakelijk blijft voor nakoming van de verbintenissen uit die overeenkomst, hetzij de overdracht geschiedt in het kader van de overgang van de door Robohost gedreven onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
5.2.2 Wederpartij doet afstand van recht op ontbinding indien overeenkomst is nagekomen binnen de ontbindingstermijn.
Maar goed, ik zei al wat er is...

We hoeven hier niet meer over te praten. Wacht gewoon af wat ze deze week tijdens kantooruren gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Beste alle,.

https://www.ispgids.com/ervaringen/robohost