Toon posts:

Hackintosh samenstellen (very budget)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyo30
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10-2022
Hallo allemaal,

Ik zou heel graag een Hackintosh willen bouwen echter heb ik hier nog geen ervaring mee dus mijn vraag is of er mensen zijn die met mij mee zouden kunnen denken.
Bij voorbaat dank

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een super goedkope machine waar ik Mac Os op kan draaien. Dit systeem zal niet als een primair systeem draaien maar als een extra. (aangezien ik al een Windows game pc heb als primair).
Dit systeem zal primair gebruikt worden om video's op af te spelen en wat op te surfen en zo af en toe ook wat dingen op uit te proberen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst niet boven de 250 uitkomen. exclusief verzendkosten. Het assembleren dat zal ik zelf doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al een sdd liggen die ik in dit systeem zal plaatsen.
Crucial MX500 250GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf natuurlijk al even gekeken naar de mogelijkheden en ben tot twee wensenlijsten gekomen.

Lijst 1
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 47,75€ 47,75
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 45,-€ 45,-
1Antec VSK2000-U3€ 39,-€ 39,-
1Adata XPG Flame AX4U2400W4G16-SBF€ 39,49€ 39,49
1LC-Power LC-400TFX V2.31€ 39,10€ 39,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,34

Lijst 2
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 47,75€ 47,75
1ASRock DeskMini 110€ 127,75€ 127,75
1Samsung M471A5143DB0-CPB€ 36,21€ 36,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,71

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren zolang het maar goed functioneerd met Mac Os.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het systeem het liefst zo klein mogelijk en zo zuinig mogelijk. kwa geluidsniveau maakt het me niet heel veel uit aangezien ik al genoeg geluid in mijn kamer heb :P.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn grote vraag is of deze systemen goed zijn om Max Os op te kunnen draaien en of er nog tips zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

461943

Kan je niet beter een tweedehands build kopen die compatibel is met MacOS?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31
Gezien de eisen die je hebt zou ik een oude Mac Mini zoeken voor 250 euro. Hackintosh werkt nooit echt lekker, het is gewoon veel gezeik.

Of een oude iMac, die kunnen prima Sierra draaien.
V&A aangeboden: Apple iMac 21,5" 3.2GHz (mid 2010)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Kijk even bij TonyMac naar de Buyer's guide. Daar kan je in ieder geval info vinden over harde waren die goed werken met OSX.

[Voor 4% gewijzigd door OgWok op 08-04-2018 17:30]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb ook veel gelezen over het gebruiken van een HP6300/8300 als hackintosh. Die kan je zeker krijgen binnen jouw budget en dan heb je gewoon een kwalitatieve PC welke goed hackintosh kan draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyo30
armageddon_2k1 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:22:
Gezien de eisen die je hebt zou ik een oude Mac Mini zoeken voor 250 euro. Hackintosh werkt nooit echt lekker, het is gewoon veel gezeik.

Of een oude iMac, die kunnen prima Sierra draaien.
V&A aangeboden: Apple iMac 21,5" 3.2GHz (mid 2010)
Ik heb mijn bureau al helemaal vol staan met schermen (gekoppeld aan mijn game pc) dus wil niet nog een scherm er bij hebben staan.
Dan zou een mac mini goed zijn natuurlijk maar die vind ik nog al duur en niet makkelijk uit te breiden. Vandaar dat ik dacht een Hackintosh te bouwen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb twee jaar een Hackintosh gehad. Ik heb er veel van geleerd, maar het is niet hetzelfde als een echte Mac. Krachtiger is het zeker wel, maar komt wel veel bij kijken. Ik zou zo graag een nieuwe Hackintosh willen bouwen, maar de problemen die erbij komt kijken, is het het gewoon niet waard om daarvoor te gaan.

Als je van plan bent om een Hackintosh te willen, moet je bereid zijn veel 'achter de schermen' te gaan doen. Het is zeker wel mogelijk. Hiermee bedoel ik dat je bij elke kleine update, bepaalde handelingen opnieuw moet uitvoeren om bijvoorbeeld het geluid weer werkend te krijgen of vastlopers terwijl je bezig bent met iets belangrijks.

Sommige functies werken mogelijk helemaal niet. Bovendien moet je een systeem samenstellen die ongeveer gelijk is aan een bestaande Mac, om compatibiliteitsproblemen te voorkomen.

Met jou budget kan je inderdaad gewoon kijken naar een Mac mini of een oudere 2012 MBP zonder retina display. Wordt je veel gelukkiger van :)

[Voor 7% gewijzigd door MysticX op 08-04-2018 17:49]

AMD Ryzen 7 5700X/AMD 7900 XTX/H1 V2 2022 -  MBP 16 M1 Max/32GPU/64GB/8TB - 14 Pro Max 512GB -  iPad Pro 2021 12.9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Voor een hackintosh heb je minimaal een i3 nodig, een Pentium zal niet werken. Met een budget van € 250,- zal het heel lastig worden, tweedehands zou wel kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyo30
Heel erg bedankt allemaal!
Ik denk dat ik inderdaad even door blijf kijken met wat ik precies ga doen.
Ik dacht eerlijk gezegd dat Hackintosh makkelijker te gebruiken was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CHBF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04-2019
armageddon_2k1 schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:22:
Het hangt ervan af hoe je het aanpakt. Als je precies dezelfde hardware gebruikt...
Maar inderdaad, tenzij je weet wat je doet is het vragen om gedoe.

@boyo30
Mag ik aanraden om ook eens naar Linux te kijken. Tenzij jij vastzit aan dat Apple-ecosysteem omdat je wil chatten met mensen die een Apple-app gebruiken op hun iPhone en omdat je MP3's wil spelen die enkel op iTunes kunnen worden afgespeeld en zo.
Linux biedt hetzelfde als wat Apple biedt. Je hebt zelfs een versie die sterk op Apple lijkt en goed draait. Een willekeurige video van een versie die juist is gericht op mensen die Apple interessant vinden.

Het leuke is dat je altijd nog van systeem kan veranderen als je eens iets anders wil, bij Apple-computers kan dat niet (bij Windows-computers waarop je OSX zet wel).
Als je het wil uitproberen dan kan dat heel erg gemakkelijk. De iso downloaden van de website van het besturingssysteem, Rufus downloaden, de ISO op een USB-stick zetten en bij het starten van een computer op F12/F8/del drukken en booten van de USB.
Simpel gezegd, alles wat je met Apple kan doen kan ook met Linux of Windows maar bij Apple kan je van alles niet doen omdat het een sterk gesloten systeem. Mensen die fanatiek gamen of hele specifieke eisen hebben voor software zitten vast aan Windows, juist voor mensen zoals jij die bijna niets met een computer willen doen (internet, video's, muziek) is Linux ideaal.

Ideaal gesproken zou jij een tweedehandscomputer van €50-150 moeten kopen waar een goede quadcore CPU en een goede voeding in zit. Die CPU mag best oud zijn, een i5-750 levert aanzienlijk meer dan wat jij nodig hebt maar jij hebt ook geíntegreerde graphics nodig en dan zou ik de 3000-serie aanraden (verkrijgbaar op de tweedehandsmarkt).
Vraag eens bij familieleden en vrienden of dat ze een PC hebben of van iemand weten dat hij een PC heeft die je voor weinig kan overnemen, veel mensen danken zo'n PC af maar voor wat jij wil is het prima.

[Voor 26% gewijzigd door CHBF op 09-04-2018 18:12]

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:29
Misschien is 2e hands een optie voor je; bijvoorbeeld een HP EliteDesk/ProDesk 400/600/800 series, G2 of evt G1. Daar zijn behoorlijk wat guides van de vinden op tonymacx86.com
Dell mff (micro form factor) series; bijvoorbeeld 3020M/7040M/7050M zijn zeker werkend te krijgen. (maar geen Pentuim of Celeron series en minimaal Intel 4000 Graphics).

offtopic:
oeps verkeerde topic gekickt :X

[Voor 9% gewijzigd door houthakker op 20-11-2018 13:14]

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gijsmans
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11-2022
Heb een HP 8200 sff met Mac OS. Goedkoop en eenvoudig te installeren zonder gedoe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 20:27

Jeroen V

yadda yadda yadda

Als jouw Windows PC krachtig genoeg is kan je Mac OSX ook in VMWare Player draaien...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee