Hallo, Wie kan mij informatie geven of tips hoe ik mijn Netgear WAC104 accesspoint kan configureren.
ik wil deze er bij plaatsen vanwege de wifi kwaliteit op zolder.
Ik zou via ip adres 192-168.0.100 verbinding meten maken maar wat ik ook probeer het lukt niet.
Mijn netwerk is als volgt opgebouwd:
Vanaf de glasvezelverbinding loopt er een kabel naar mijn Sitecom WLR4004 router. Hierop heb ik wifi en er loopt een kabel naar een TP-link-sg105 switch hier is een pc en een tv op aangesloten.
Via een kabel heb ik WAC104 accesspoint aan de switch verbonden.
Volgens de handleiding zou ik de PC een vast ip adres moeten geven, 192.168.0.210 sub net 255.255.255.0 begrijp ik???
Dit heb ik gedaan via voor de ethernetverbinding ( internet protocol versie 4)
Via de web browser is 192.168.0.100 krijg ik geen connectie.
Bij ping 192.168.0.100 krijg ik destination host unreachable.
Ook bovenstaande geprobeerd met de firewall uit werkt niet.
Ik had verwacht dat het eenvoudig zou zijn maar zit nu met mijn handen in het haar. Graag duidelijk omschrijven want netwerken zijn toch niet helemaal mijn ding.
ik wil deze er bij plaatsen vanwege de wifi kwaliteit op zolder.
Ik zou via ip adres 192-168.0.100 verbinding meten maken maar wat ik ook probeer het lukt niet.
Mijn netwerk is als volgt opgebouwd:
Vanaf de glasvezelverbinding loopt er een kabel naar mijn Sitecom WLR4004 router. Hierop heb ik wifi en er loopt een kabel naar een TP-link-sg105 switch hier is een pc en een tv op aangesloten.
Via een kabel heb ik WAC104 accesspoint aan de switch verbonden.
Volgens de handleiding zou ik de PC een vast ip adres moeten geven, 192.168.0.210 sub net 255.255.255.0 begrijp ik???
Dit heb ik gedaan via voor de ethernetverbinding ( internet protocol versie 4)
Via de web browser is 192.168.0.100 krijg ik geen connectie.
Bij ping 192.168.0.100 krijg ik destination host unreachable.
Ook bovenstaande geprobeerd met de firewall uit werkt niet.
Ik had verwacht dat het eenvoudig zou zijn maar zit nu met mijn handen in het haar. Graag duidelijk omschrijven want netwerken zijn toch niet helemaal mijn ding.