Tweede website op hetzelfde domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 20:41
Onze website (Drupal 7) stond in de root van onze webruimte bij de provider (One.com, Apache). Werkte allemaal naar wens.

Omdat ik een nieuwe website wil gaan opbouwen, ben ik begonnen de bestaande website in een submap te zetten, genaamd site. Door middel van onderstaande in het .htaccess bestand in de root, verwijs ik door naar de nieuwe locatie.
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/site/
Rewriterule ^(.*)$ site/$1 [L]
Ook dat werkt goed. Nu heb ik een nieuwe map aangemaakt t.b.v. de nieuwe website, genaamd beta. One.com zegt dat een submap automatisch werkt als subdomein. Toch brengt beta.domein mij op de bestaande website. Vermoedelijk wordt dit veroorzaakt door bovenstaande. Dat begrijp ik maar deels, want volgens mij vindt de verwijzing naar /beta op DNS-niveau plaats en zou hij de root en dus het .htaccess-bestand helemaal niet moeten tegenkomen.

Afijn. Volgens mij heb ik een intelligentere rewrite nodig, of moet ik e.e.a. niet middels de .htaccess fixen maar in de DNS. Ik weet onderhand niet meer wat de beste oplossing is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DNS heeft geen klap van doen met subdirectories (/foo). DNS gaat over hostnames en domeinen (foo.bar.com)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RobIII schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:54:
DNS heeft geen klap van doen met subdirectories (/foo). DNS gaat over hostnames en domeinen (foo.bar.com)
Bij one.com wordt de host-header gebruikt om de www-root te bepalen: https://help.one.com/hc/e...-do-I-create-a-subdomain-
Ik zou eens kijken of dat daadwerkelijk het geval is, door de htaccess tijdelijk weg te halen.

Kom je via beta.domein op beta.domein/site terecht, of op domein/site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 20:41
Oeps, sorry! Ik verwachtte een mailtje bij een reactie en zie ze nu pas. Bedankt voor jullie reacties.

RobIII, ik denk dat het met elkaar te maken heeft doordat One.com een submap automatisch als subdomein laat werken, zoals in het artikel waar GlowMouse naar verwijst wordt beschreven.

Inmiddels heb ik veel geleerd, en het werkend gekregen. Ik heb wel nog een aantal vragen en denk dat er nog wat te tweaken valt. Daarom heb ik zojuist dit topic geopend: https://www.drupal.org/fo...guration-htaccess-dns-and.

Het hele verhaal hier opnieuw doen lijkt mij niet zo zinnig. De conclusie is eigenlijk dat het gebruik van meerdere Virtual Hosts aanbevolen is, maar dit niet mogelijk is bij One.com. Met een andere rewrite is het echter gelukt om het te doen werken zoals ik wil.

Een ieder is van harte uitgenodigd mee te lezen en zich ermee te bemoeien. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Melvin.P op 12-04-2018 21:25 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ikzelf kan gewoon een nieuwe domain aanmaken bij mijn hosting (DirectAdmin) met een subdomein erin ingevuld (dev.website.com). Die krijgt dan een eigen webroot, en niet en plekje in de bestaande webroot.

Is het misschien anders een ideeetje om voor het gemak een goedkope domein extra aan te maken voor je testdoeleinden, en die aan je webhosting te koppelen? Je wilt zowel je live als je develop-omgeving zo veel mogelijk gelijk houden.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 13-04-2018 11:15 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️