Onze website (Drupal 7) stond in de root van onze webruimte bij de provider (One.com, Apache). Werkte allemaal naar wens.
Omdat ik een nieuwe website wil gaan opbouwen, ben ik begonnen de bestaande website in een submap te zetten, genaamd site. Door middel van onderstaande in het .htaccess bestand in de root, verwijs ik door naar de nieuwe locatie.
Afijn. Volgens mij heb ik een intelligentere rewrite nodig, of moet ik e.e.a. niet middels de .htaccess fixen maar in de DNS. Ik weet onderhand niet meer wat de beste oplossing is.
Omdat ik een nieuwe website wil gaan opbouwen, ben ik begonnen de bestaande website in een submap te zetten, genaamd site. Door middel van onderstaande in het .htaccess bestand in de root, verwijs ik door naar de nieuwe locatie.
Ook dat werkt goed. Nu heb ik een nieuwe map aangemaakt t.b.v. de nieuwe website, genaamd beta. One.com zegt dat een submap automatisch werkt als subdomein. Toch brengt beta.domein mij op de bestaande website. Vermoedelijk wordt dit veroorzaakt door bovenstaande. Dat begrijp ik maar deels, want volgens mij vindt de verwijzing naar /beta op DNS-niveau plaats en zou hij de root en dus het .htaccess-bestand helemaal niet moeten tegenkomen.RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/site/
Rewriterule ^(.*)$ site/$1 [L]
Afijn. Volgens mij heb ik een intelligentere rewrite nodig, of moet ik e.e.a. niet middels de .htaccess fixen maar in de DNS. Ik weet onderhand niet meer wat de beste oplossing is.