Zonnepanelen plaatsen nieuwbouwwoning zuidwest

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 07:45
Wij gaan in mei beginnen met bouw van onze nieuwbouw woning 2 onder 1 kap. Echter werd het huis geleverd met 4 panelen en kost elk extra paneel 400 euro inclusief btw en montage. Om ons streef wattage te komen zouden wij ruim 8 panelen bij moeten plaatsen. a 3200 euro. Dit vond ik vrij prijzig en stelde de vraag andersom hoeveel krijg ik terug als ik zelf een 10+ installatie a 3500 watt plaats. Hierop kregen wij een minder prijs van 1920 euro inclusief btw (inclusief vervallen boiler keuken). Aangezien we gaan beschikken over een een plat dak van de uitbouw en deel garage leek het mij een koud kunstje om zelf de panelen te monteren en laten aansluiten op de meterkast door de installateur.

Doel?
11/12 zonepanelen met piekvermogen van 3500 watt totaal
voor een bedrag van max 3500€ inclusief btw, doel is om de meerprijs van de installatie binnen 2 jaar terug te verdienen.

Ruimte?
Stuk uitbouw van de benedenverdieping is 6,5 breed bij 2m lang. kunnen daar 6 panelen liggen in portret ligging?
Garage is 3,5m bij 9,2 waarvan 3,5m bij 4 bruikbaar is zonder last te hebben van de boven verdieping.
Hier wou ik 2x3 panelen neer leggen ook in portret.

Kom ik met deze ruimtes weg ook ivm wind/storm voldoende verankering? en is het mogelijk om weg te komen met 20/30graden hoek ?

Situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QvxLNJr6sJw0KuURkGlA6tkh/thumb.jpg

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
ik vind die aanbieding eigenlijk wel netjes. Wat mankeert er volgens jou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
blissard schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:01:
ik vind die aanbieding eigenlijk wel netjes. Wat mankeert er volgens jou aan?
Nou omdat mijn vraag of het passend is op mijn dak niet beantwoord wordt. Daarnaast is mij hier niks duidelijk over welke hellingshoek de panelen staan en ik vond montage set en de omvormer aan de dure kant. Maar de panelen extreem goedkoop. Ook omtrend windvangers oid is mij niks duidelijk in deze offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
Maar of het past is toch de verantwoordelijkheid van de leverancier. Ik zou me daar (als ik de juiste maten heb opgegeven) tenminste niet druk om maken. Ook windvang en de correctie werking met de geleverde omvormer is verantwoordelijkheid van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Als je zelf gaat leggen krijg je dat advies niet denk ik.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Rol-Co schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:27:
Als je zelf gaat leggen krijg je dat advies niet denk ik.
Daarom had ik juist alleen een handelaar aangeschreven die niet zelf monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Practics schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:45:
[...]

Daarom had ik juist alleen een handelaar aangeschreven die niet zelf monteert.
Maar daar verwacht je wel hoek gegevens en ballast gegevens van?
Die dingen zijn ook te vinden op i-net hoor, is erg afhankelijk van hoogte en waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Rol-Co schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:49:
[...]

Maar daar verwacht je wel hoek gegevens en ballast gegevens van?
Die dingen zijn ook te vinden op i-net hoor, is erg afhankelijk van hoogte en waar je woont.
Ja ik verwacht dat als je spullen aanbied je er ook wat zinnigs over kan zeggen en iemand op zijn minst de goede kant op kunt sturen. Hoop dan ook dat zijn reactie dan nog komt.

Is er een site waar dit soort informatie opstaat? Zie door het bomen het bos niet meer. Veel gelezen en overal lees je wel wat maar erg duidelijk zijn ze niet zeker niet voor een eigen situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

https://zonnepaneel-info.nl/nl/ballasttabellen.html

Lijkt mij vrij duidelijk, welke zone woon je, hoe hoog is het dak en welke hoek plaats je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

En de rest van het dak? Als je je eigen verbruik wilt opwekken is 3500W krap aan met een warmtepomp.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Erasmo schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:18:
En de rest van het dak? Als je je eigen verbruik wilt opwekken is 3500W krap aan met een warmtepomp.
Warmte pomp kan er echt niet uit, wij mogen gelukkig nog op gas. Alleen de cv gaat hier op. Wacht dus rustig de ontwikkeling af op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Practics schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:25:
[...]

Warmte pomp kan er echt niet uit, wij mogen gelukkig nog op gas. Alleen de cv gaat hier op. Wacht dus rustig de ontwikkeling af op dat gebied.
Nouja, gelukkig... In dat geval succes met je fossiele ketel ;w

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
Erasmo schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:28:
[...]

Nouja, gelukkig... In dat geval succes met je fossiele ketel ;w
Je hoeft niet zo afkeurend te doen! Ik zie momenteel geen heil in een warmte pomp. Daarbij zijn bij een bouw van een woning voldoende manieren om van je geld af te komen. Ik kijk over 5/10 jaar zeker weer en heb daar rekening mee gehouden dat mijn complete dak op die kant vrij is (zuid West) . Dus geen dakraam of afvoerpijp.. Maar voor nu wegen de kosten domweg niet op tegen de baten.
Pagina: 1