Is de Yamaha YPP-55 een goede digitale piano voor beginners?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1060939

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb besloten dat ik graag eens een beetje piano wil leren spelen, en na wat research merkte ik dat ik een digitale piano en geen keyboard moest hebben. Ik wil namelijk zo realistisch mogelijk 'piano' leren spelen. Ik las over weighted keys etc. Ik heb nog een keyboard liggen, maar daarmee is het onmogelijk echt 'klassieke muziek met emotie' te spelen, en dat is nou juist mijn doel.
Per toeval zag ik vanochtend op marktplaats een Yamaha YPP-55 te koop staan. Volgens de verkoper werkt alles nog perfect. Hij wordt helaas niet meer gemaakt, vandaar dat ik vrij snel was uitgelezen, zonder zeker te weten of dit echt een goede koop zal zijn. Vandaar dat ik me afvraag of iemand me hier meer over zou kunnen vertellen. Voor 100 euro kan ik hem vanavond ophalen incl. hoes en 'tafeltje'.

Als iemand mij wijze raad kan geven zou dat natuurlijk heel goed uitkomen :)
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wil je echt piano of synthesizers. Heb zelf geen digitale piano maar een midi keyboard, er zijn zoveel goeie piano VST's dat ik daarvoor gekozen heb. Daarnaast kan ik dan ook lekker klooien met synthesizer VST's. Heb het geld niet voor de real deel. Maar kan lekker met een software matige yamaha CS-80 spelen zoals de Arminator.

Wel komt er wat meer materiaal bij kijken. een goeie audio interface. goeie monitor speaker set en een pc/laptop. Variatie is dan wel wat groter en en daarna wat sequencers en aprrgiators in t spel gooien doet wonderen.

Maar verder lijkt het me een prima eerste elektronische piano om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Je hebt verschillende toetsenborden:
- synthesizer keys (al dan niet aanslaggevoelig)
- weighed keys
- hammer action keys

Als je zo realistisch mogelijk piano wilt spelen, koop je een echte piano ;) Hammer action probeert dit te evenaren met een mechaniek dat gewichten optilt als je een toets indrukt. Weighted keys zijn reguliere plastic toetsen met gewichtjes erin.

De YPP-55 is een piano met 76 keys en komt vrijwel zeker met weighted keys. Daarmee komt het niet in de buurt van een echte piano maar speelt het wel prettiger dan je huidige keyboard.

Voor een beginner is dit een prima model. Ik zou wel even wat Youtube-opnames bekijken of het pianogeluid je bevalt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is al een oud model waar niet zoveel over te vinden is. Het kan ‘weighted’ toetsen hebben, met echt hamers zodat het het gevoel van een vleugel benadert, of ‘semiweighted’ wat een beetje tussen weighted en plastic keyboardtoetsen in zit. Het eerste is natuurlijk optimaal, maar op zich is de tweede ook prima om mee te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
76 Toetsen, bereik E0-G6, aanslaggevoelig.
Zie handleiding pagina 40 Technische Data.

Toch niet zo moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PE4000 schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:36:
76 Toetsen, bereik E0-G6, aanslaggevoelig.
Zie handleiding pagina 40 Technische Data.

Toch niet zo moeilijk...
Dat had ik natuurlijk ook wel gevonden, maar dat zegt niets over het soort toetsen :{

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je piano wil leren spelen zou ik de lat niet meteen te hoog leggen qua hardware.

Koop dat ding gewoon en kijk je het je ligt om piano te spelen en of je het ook echt in de vingers krijgt.

Als je dan een beetje op niveau begint te komen kun je altijd deze verkopen en een piano naar wens aanschaffen. Voor die 100 euro kun je je bijna geen buil vallen.

Misschien vind je het wel helemaal niks of heb je er geen affiniteit mee en ben je achteraf blij dat je niet te veel geld hebt uitgegeven.

Veel pianisten hebben het vroeger geleerd op veel minder goede hardware :)

[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 08-04-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De YPP-55 heeft plastic full soft weighted keys en adjustable touch sensitivity. Wat demo's.

Spare parts/keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Roland kr33

Is ook een prima keyboard piano. Staat er eentje op marktplaats
Pagina: 1