windows 10 op laptop zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
Goedemiddag medetweakers,
Ik heb een vraag: Ik heb een laptop, waarvan de windows niet meer functioneert. De pc is dus ook niet opstartbaar via de normale harde schrijf. Nu wil ik een windows 10 licentie kopen (voor ongeveer 25 euro) en die via een andere pc op een bootable usb stick zetten. Waarna ik via deze usb stick een nieuwe installatie van windows wil uitvoeren op de niet meer functioneerde laptop. Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe moet dit. uiteraard heb ik al gegoogelt maar ik kwam er nooit echt uit of dat ik ook voor mijn situatie gelde. Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Daan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon de Windows 10 media creation tool. Google maar.

edit:
@daantjecool Je hebt dit ook al gevraagd in van Chromium os naar Windows 10 Education version en toen ook hetzelfde antwoord gekregen. 8)7 Je moet dus echt wat beter leren zoeken, als je zelfs je eigen topics niet meer terug kunt vinden. B)

[ Voor 120% gewijzigd door Room42 op 08-04-2018 14:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISO downloaden van de MS website: https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO
En dan met bijvoorbeeld etcher een bootable USB stick er van maken. Dan opstarten van die USB stick en installeren maar.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, dat is exact de eerste hit via [google=Windows 10 media creation tool] én de link die al gegeven was in zijn vorige topic. Vandaar dat ik hem zelf nog wat uitdaging wilde geven. ;)
En dan met bijvoorbeeld etcher een bootable USB stick er van maken. Dan opstarten van die USB stick en installeren maar.
Nee, dat kan de tool zelf.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
En daarbij is het aanschaffen van licenties van 25 euro nooit een goed idee, ook daar is al meer dan genoeg over gezegd. Dit topic gaat dus op slot.

Dit topic is gesloten.