Verwijderen wraakreview Janspook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
Mede-auteur:
  • Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 16:38

Janspook

Janspook doet een bod op de veiling van mijn ssd en wint deze ook, daarna krabbelt hij doodleuk terug en zegt dat hij de veiling niet gewonnen heeft en sowieso geen interesse meer had (zie ook de dm berichten).

Ik heb echter gewoon dit bericht gehad en hij kon ook zien dat hij de hoogste beider was ten einde van veiling en tevens kreeg ook het bericht dat hij de winner was;
Beste _Drake_,

De veiling voor de advertentie Sandisk X300 M.2 256GB met smart warning is geëindigd. Het hoogste bod was EUR 30,-, uitgebracht door Janspook.

Je kunt op de advertentiepagina contact op nemen met één van de bieders: https://tweakers.net/aanb...gb-met-smart-warning.html
De advertentie wordt niet meer in de overzichtslijsten getoond.

Met vriendelijke groet,

Tweakers

Sowieso had ik in de advertentie ook aangeven alleen te bieden als er daadwerkelijk interesse is om dit dus te voorkomen naast dat er al een overeenkomst was.

Graag wens ik dat de wraakreview wordt weggehaald.

Edit:
Zie ook de onderstaande toevoegende post

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 09-04-2018 15:39 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Toevoegend: tevens was de bieder al akkoord gegaan, zie ook het bericht in de DM uitwisseling dat hij de ssd verzonden wou hebben.

Ofwel dit staat even los van het winnen van de veiling die vrijblijvend is.

[ Voor 23% gewijzigd door _Drake_ op 08-04-2018 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 16:38

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Ik wil hier even aan toevoegen dat ik om 21:40 een mail heb gekregen dat ik overboden was, oke dacht ik jammer. Wanneer ik in de ochtend wakker wordt krijg ik een bericht dat ik had gewonnen? nooit bericht gekregen die ik normaal krijg. Na mijn excuses aan te bieden "Oh normaal krijg ik dan ook bericht en kreeg gister avond nog een bericht dat ik overboden ben. Heb hem eigenlijks ook niet meer nodig sorry.... Ik dacht naja ben overboden dus hoef mijn bod niet in te trekken. Het spijt me voor dit ongemak.."

krijg ik de volgende boze reactie terug. "Sorry maar dan ga je gewoon een negatieve feedback van mij krijgen. Ik heb duidelijk ook dit aangegeven:
'graag alleen bieden als er daadwerkelijk interesse is'

Nu mag ik dus weer met alle moeite van doen een andere koper zien te vinden, m.a.w de gehele veiling weer opnieuw plaatsen."

In mijn slaap heeft dus de hoogste bieder zijn bod terug getrokken? Daardoor werd ik in mijn slaap de hoogste? Toen ik dus wakker werd zag ik even op tweakers dat ik een bericht had. Ik met mijn nuchtere kop ga in de eerste instantie in op zijn vraag wil je het ophalen of versturen. Waarna ik ook zeg het product niet meer te willen en mijn excuses hier voor aan te bieden

Gewoon een spook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Even samengevat de eerste punten:
-Je doet een bod op de SSD dus ik mag er vanuit gaan dat je interesse hebt.
-Gisterenavond was je overboden blijkbaar? en toen had je al geen interesse meer, je had je bod dan ook kunnen weghalen zodat je niet mee de hoogste bieder wel was als iemand (wat blijkbaar volgens jou het geval was) zijn hogere bod had ingetrokken.

Alles hiervan is vrijblijvend en daar krijg je de review ook niet voor, dat zou niet mogen ook (bieden is vrijblijvend), waar je deze wel voor krijgt is het volgende punt:
-Ik citeer even het eerste bericht op mijn reactie dat je gewonnen hebt: 'Opsturen lijkt mij het beste aangezien ik in het noorden van nederland woon. Waar kan ik het geld naar over maken?'

Ofwel je gaat akkoord, er is een overeenkomst en dan opeens daarna hoef je hem niet meer terwijl je volgens je berichten gisterenavond al geen interesse meer had? Daar krijg je de review dan ook voor.

De hele discussie daarna is om even aan te geven dat ik niet wenselijk vind dat er geboden wordt ondanks dat ik expliciet in de advertentie aangaf dit alleen te doen als er interesse is. Daar krijg je geen review voor gezien ik daar geen rechten aan kan ontleden maar wel om te geven dat dit behoorlijk storend is en heb dit dan wel daarin meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 08-04-2018 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 21:39

PDZ

📍Damwâld

Drake, je mot niet zo zeiken. Snap dat je het produkt graag had willen verkopen, maar omdat Janspook vergeet een bod wat overboden is weg te halen meteen zo'n reaktie en review geven is wel erg kortzichtig en daarnaast ook zielig. Pak gewoon een biertje en ga lekker buiten in de zon zitten i.p.v. Je druk te maken om ditsoort dingen.

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
PDZ schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:15:
Drake, je mot niet zo zeiken. Snap dat je het produkt graag had willen verkopen, maar omdat Janspook vergeet een bod wat overboden is weg te halen meteen zo'n reaktie en review geven is wel erg kortzichtig en daarnaast ook zielig. Pak gewoon een biertje en ga lekker buiten in de zon zitten i.p.v. Je druk te maken om ditsoort dingen.
Ik ga er even vanuit dat je hem persoonlijk kent gezien de manier waarop je reageerd? Ten eerste is dat niet toegestaan in dit topic ( geen partij hiervan), ten tweede heb ik al genoeg gezegt waarom ik de review geplaatst hebt dat staat los van wat je zegt.

Daarnaast beoordeeld dan Janspook mij op zaken die compleet buiten communicatie omgaan ( omschrijving en aflevering).

[ Voor 10% gewijzigd door _Drake_ op 08-04-2018 20:12 . Reden: Toelichting regel ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

_Drake_ schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:26:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je hem persoonlijk kent gezien de manier waarop je reageerd? Ten eerste is dat niet toegestaan in dit topic, ten tweede heb ik al genoeg gezegt waarom ik de review geplaatst hebt dat staat los van wat je zegt.

Daarnaast beoordeeld dan Janspook mij op zaken die compleet buiten communicatie omgaan ( omschrijving en aflevering).
Waar je vandaan haalt dat het niet toegestaan is te reageren op bekenden is mij een raadsel. Daarnaast heeft het al dan niet persoonlijk kennen van Janspook geen invloed op mijn reaktie.

Punt blijft dat je review gewoon een gevalletje is van uiten van ongenoegen terwijl Janspook niets bewust verkeerd heeft gedaan. Je review is dan ook kompleet onterecht.

Ik stel voor dat een mod dit topic sluit, aangezien TS alleen maar aan het flamen is, niet tegen kritiek kan en niet op zoek lijkt te zijn naar een oplossing (mocht dat al mogelijk zijn).

Je beschuldigt Janspook van iets wat je zelf eerst hebt gedaan. Het lijkt mij het beste dat beide reviews verwijderd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door PDZ op 08-04-2018 17:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
PDZ schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:37:
[...]Waar je vandaan haalt dat het niet toegestaan is te reageren op bekenden is mij een raadsel. Daarnaast heeft het al dan niet persoonlijk kennen van Janspook geen invloed op mijn reaktie.
Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Was me via een dm inmiddels duidelijk geworden. Maar hey, nu ben je zelf eigenlijk ook in overtreding ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken niemand in dit topic, maar ik vind wel dat Drake niet moet zeiken en gewoon z'n veiling opnieuw moet doen, want dat moet ie sowieso. Het is 30 euro... jezus christus... zwaar leven.

Als mods willen dat niemand reageert, moeten ze imo zorgen dat dit topic niet op popt in mijn Actieve topics waardoor het mijn nieuwsgierigheid wekt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:05:
Ik ken niemand in dit topic, maar ik vind wel dat Drake niet moet zeiken en gewoon z'n veiling opnieuw moet doen, want dat moet ie sowieso. Het is 30 euro... jezus christus... zwaar leven.

Als mods willen dat niemand reageert, moeten ze imo zorgen dat dit topic niet op popt in mijn Actieve topics waardoor het mijn nieuwsgierigheid wekt.
Heb je wel goed gelezen waarom ik de review heb achtergelaten? Het is Tweakers.net geen Marktplaats waar iedereen maar lukraak wat gaat doen, er was een overeenkomst wat valt daar niet aan te snappen?

Edit:
Topicreport gedaan gezien dit nu uit de hand loopt, er is een reden waarom mensen zich niet ermee moeten bemoeien die überhaupt niet de gehele communicatie tussen mij en Janspook weten.

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 09-04-2018 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

_Drake_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:16:
[...]

Heb je wel goed gelezen waarom ik de review heb achtergelaten? Het is Tweakers.net geen Marktplaats waar iedereen maar lukraak wat gaat doen, er was een overeenkomst wat valt daar niet aan te snappen?
Er is geen overeenkomst, er is sprake van een misverstand voor 30 euro. Excuses zijn gemaakt van de koper. Relativeer even en maak je niet zo druk. Je bent nu al zoveel tijd en frustratie kwijt om je gelijk te halen en uiteindelijk moet je alsnog je advertentie plaatsen.

Ik zal ook even een topic report voor je doen, zodat een mod je dit ook gaat vertellen en beide reviews kan wegtieven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 15:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:48
Jij zit al op tweakers toen Janspook nog in zijn luiers zat (3 jaar) en toch geeft hij een volwassener antwoord.
Nou dan gaat de bieding niet door dan maak je een nieuwe aan klaar maar om nou direct een slechte feedback achter te laten dat vind ik wel erg triest.

sorry voor de comment maar moest dit even kwijt, zulke topics mogen idd uit "actieve topics" gehaald worden want je gaat toch kijken en dit keer in mijn geval reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:01:
[...]

Er is geen overeenkomst, er is sprake van een misverstand voor 30 euro. Excuses zijn gemaakt van de koper. Relativeer even en maak je niet zo druk. Je bent nu al zoveel tijd en frustratie kwijt om je gelijk te halen en uiteindelijk moet je alsnog je advertentie plaatsen.

Ik zal ook even een topic report voor je doen, zodat een mod je dit ook gaat vertellen en beide reviews kan wegtieven.
Nu wordt het vervelend, er was een overkomst maar dat staat dus in de PM dit staat geheel los van de biedingen wat een bijzaak is voor de manier waarom dat ook aan de review is toegevoegd. Ik ga het nu dan ook maar dikgedrukt plaatsen zodat het hopelijk dan duidelijk is gezien niemand blijkbaar mijn 2e en 3e post lees maar puur op basis van de eerste post een oordeel gaat geven (wat überhaupt al niet toegestaan is in dit topic):

Er was na de biedingen een overeenkomst die Janspook niet wou nakomen, daar is de review voor en niet voor de bieding specifiek zelf! Die is dan meer dan terecht en zo niet dan mag een mod dat bepalen.

En wat begrijpen mensen niet van de regel dat er alleen tussen mij en de Janspook gereageerd mag worden? Dat is dus om dit soort discussies te voorkomen, kan iedereen nu opeens de PM berichten van hem inzien en dan het gehele verhaal ook weten?
Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban
.
xeoMe schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:08:
Jij zit al op tweakers toen Janspook nog in zijn luiers zat (3 jaar) en toch geeft hij een volwassener antwoord.
Nou dan gaat de bieding niet door dan maak je een nieuwe aan klaar maar om nou direct een slechte feedback achter te laten dat vind ik wel erg triest.

sorry voor de comment maar moest dit even kwijt, zulke topics mogen idd uit "actieve topics" gehaald worden want je gaat toch kijken en dit keer in mijn geval reageren.
Zie de bovenstaande text (en dan ga ik niet eens in discussie over volwassen zijn terwijl ik als een 'zeur' en 'zeikerd word afgeschilderd, reageren op 'onderbuikgevoelens' en de regels niet willen respecteren blijkbaar wel volwassen is?)

[ Voor 44% gewijzigd door _Drake_ op 09-04-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
@Bor, @FlipFluitketel, @Microkid, @InFamous, als een van jullie hier nog even naar wil kijken... Ik gooi dit topic intussen op slot om te voorkomen dat het nog meer uit de hand loopt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ga eens even lezen. Even de popcorn pakken ;)

Goed, popcorn is op. Zoals ik het zie: Janspook biedt op de SSD en wit deze met het hoogste bod. Vraagt via DM waar het geld naar toe kan. Dat houdt in dat hij akkoord gaat met de prijs. Dus is er een overeenkomst. Die kan je niet zomaar eenzijdig ontbinden. Anderzijds is een veilig niet bindend. Je kan hier op 2 manieren mee omgaan: ofwel je komt er samen netjes uit, of je komt er niet uit. Helaas is het laatste het geval en wordt er over en weer met modder gesmeten.
De oplossing is derhalve eenvoudig: ik verwijder beide reviews en @Janspook en @_Drake_ moeten voor straf elk 30 minuten in de hoek gaan staan.

[ Voor 86% gewijzigd door Microkid op 09-04-2018 16:37 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.