Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beoordeling worksstation voor CAD

Pagina: 1
Acties:

• varken4ever
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-07-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Workstation voor CAD werk, voornamelijk Creo modeling en Creo parametric. En uiteraard wat simultaan browsen, word en excel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

EUR 1500 excl btw, incl scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Professionele processer en professionele gpu, boot up ssd (256GB) en HDD (1 TB)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Persoonlijk goede ervaring met asus maar qua workstations bieden deze niet veel aan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Betrouwbaar systeem, lange levensduur.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, zelden van toepassing op een workstation.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik had graag geweten of ik voldoende "bang voor bucks" krijg met mijn huidige configuratie en ik geen bottlenecks in mijn systeem heb geconfigureerd.
Zijn er betere alternatieven bij andere merken?

Voor de volledige configuratie zie onderstaande link:
https://www.dell.com/nl-b...artitems&stp=1&cs=bebsdt1

Korte samenvatting configuratie:
- Dell precision T3620 workstation
- Intel Xeon E3-1245 v6
- Exclusief windows
- NVIDIA Quadro P2000, 5 GB, 4 DP
- 2 X 8 GB RAM 2400 GHz geheugen
- 256 GB SSD opstartschijf 2.5'
- 1 TB harde schijf 3.5'

Randapparatuur:
- Muis
- Toetsenbord
- Dell 23" Monitor | P2317H - 58.4cm(23") Black

Bijkomend
- 3 jaar garantie

Dit alles voor de prijs van EUR 1522 (excl BTW) en aan huis geleverd.

Alvast bedankt om dit te doorlezen!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Zet je lijstje even in de Handleiding Pricewatch, dan kan je zien of je de componenten los goedkoper kan krijgen.
Is 16GB RAM genoeg? Dit ligt ook aan hoe groot de CAD dingen worden.
De 2 TB HDDs hebben een betere prijs/capaciteit verhouding.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zich weinig mis mee, alleen een xeon nemen en dan geen ecc ram is niet logisch. Voor 62 euro meer heb je 16GB ecc ram.

Die xeon is waarschijnlijk ook overkill omdat je met cad tekenen zelden die 8 threads max gaat belasten, tenzij je specifieke dingen doet (bepaalde simulaties oid, ik ken creo niet) Maar hij heeft wel de hoogste turbo.

Puur voor prijs/prestatie zul je bij een zelfbouw met een recente 6 core i5 ofzo beter uitkomen, maar zo prebuild met garantie en ecc heeft ook wel voordelen.

specs

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
SpeedQber schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:28:
Zet je lijstje even in de Handleiding Pricewatch, dan kan je zien of je de componenten los goedkoper kan krijgen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1245 v6 Boxed€ 281,49€ 281,49
1Asus E3 Pro Gaming V5€ 121,06€ 121,06
1HP NVIDIA Quadro P2000 (5-GB) grafische kaart€ 494,89€ 494,89
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 40,65€ 40,65
1Fractal Design Define C€ 70,95€ 70,95
1Dell P2317H Zwart€ 159,-€ 159,-
1Scythe Kotetsu Mark II€ 34,90€ 34,90
1Crucial CT2K8G4WFS824A€ 190,92€ 190,92
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.517,73

Als de monitor en garantie erbij zitten voor 1522 euro, dan zeg ik doen.

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 08-04-2018 16:00 ]

• varken4ever
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-07-2023
@SpeedQber 16GB zal voldoende zijn om te beginnen. Er zijn ook nog 2 lege ram slots zodat ik later indien nodig wat RAM kan bijsteken.

@maratropa De Xeon heb ik gekozen omdat de levensduur van dit type product normaal gezien wat hoger is en beter tegen thermische belasting kan. De creo programma's draaien inderdaad voornamelijk single-core behalve voor de rendering van plaatjes. De kans bestaat ook dat ik wat FEA software draai op de achtergrond in de toekomst.

Zonet wat opzoekwerk gedaan ivm ECC RAM. Ik ben niet echt overtuigt van het nut ervan binnen deze toepassing. De kans op een fout is nogal klein (tot nihil) heb ik begrepen en daarnaast een kleine snelheidsafname.

@youridv1 Dank om hier een collectie van te maken!

De prijs voor de Dell inclusief BTW is EUR 1840 dus dan ziet het er naar uit dat ik wel wat voordeel kan halen door zelf alles aan te kopen enkel de garantie/ondersteuning is dan nog een argument voor de geassembleerde aankoop.

• maratropa
  • Niet online
Levensduur en thermische belasting zijn misschien theoretisch voordelen maar in de praktijk ga je daar hier geen xeon voor kopen, dat doe je voor de ecc. Als ecc je dan niet zo boeit en je ziet een zelf samengesteld systeem als optie dan is een hoog gecklockte i5 6 core waarschijnlijk een betere keuze.

Heb je een idee van hoe zwaar de gpu echt belast wordt? Die p2000 is al best duur verhoudingsgewijs, in V&A staat een m2000 2de hands voor de helft.

Ik zou zelf ook meer geld willen stoppen in het scherm, als je er veel achter zit lijkt me minimaal een 1440p 27" scherm wel erg fijn.

specs

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Het systeem was inderdaad maar een zo goed mogelijke kopie van de dell, geen indicatie van wat ik zou aanraden. Een core i5 8400 - 8600K zou een prima optie zijn.

@maratropa Als je naar specviewperf, de cad viewport performance benchmark, kijkt, Is de P2000 verhoudingsgewijst helemaal niet zo duur.

[ Voor 30% gewijzigd door youridv1 op 08-04-2018 20:18 ]

• maratropa
  • Niet online
@youridv1 da's waar alleen die grafieken zeggen niet zo veel over zijn situatie. Nou lijkt me hier een pro gpu een goede keuze maar als hij voldoende fps heeft met een p1000 of een 2dehands m2000 dan zou ik de meerprijs van de p2000 liever in een beter scherm stoppen, bijv.

specs

Pagina: 1