Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

Topicstarter
Een goedenmiddag mede tweakers ik heb op dit moment een samsung galaxy j5 16 gb in bezit die het langzaam aan het begeven is.

ik heb op verschillende sites deze tablet ( Samsung Galaxy Tab A 10.1 T585 4G) zien staan voor een redelijk bedrag en wil deze gaan gebruiken als nieuwe smartfoon beetje groot maar door mijn beperkt zicht de ideale oplossing nou heeft deze 4g waardoor mijn simkaart erin kan maar zijn er veel verschillende meningen op het internet of ik er nou wel of niet gewoon mee kan bellen en whats appen.

ik heb hiervoor ook de samsung site al bezocht en diverse foras maar vind niet echt een gewoon duidelijk antwoordt is er iemand met meer dan verstand ervan dan mijzelf die mij kan vertellen of deze mijn huidige telefoon kan vervangen hiermee of toch op zoek moet naar een andere oplossing hiervoor bedenkend dat mijn zicht minimaal is met plus 8 sterkte en groot dus beter bereikbaar is voor mij.

Alvast bedankt en vriendelijke groet erwin

Beste antwoord (via rens-br op 10-04-2018 12:05)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 977269 ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Als ik bij de specs ga kijken dan staat daar een batterijduur vermeld voor het bellen via 3G, daarmee concludeer ik even dat je er gewoon mee kan bellen. Whatsapp zal ook prima moeten lukken, het zou alleen kunnen zijn dat je Whatsapp niet kan downloaden uit de Play Store, omdat het een tablet is. Je zal Whatsapp dan handmatig moeten installeren vanaf de Whatsapp website.

Overigens is het wel zo dat dit specifieke apparaat al bijna twee jaar oud is en volgens Samsung verloopt de support in mei. Als je de tablet nu dus nog koopt, zit je volgende maand met een apparaat wat niet meer ondersteund wordt.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 09-04-2018 10:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 977269 ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Als ik bij de specs ga kijken dan staat daar een batterijduur vermeld voor het bellen via 3G, daarmee concludeer ik even dat je er gewoon mee kan bellen. Whatsapp zal ook prima moeten lukken, het zou alleen kunnen zijn dat je Whatsapp niet kan downloaden uit de Play Store, omdat het een tablet is. Je zal Whatsapp dan handmatig moeten installeren vanaf de Whatsapp website.

Overigens is het wel zo dat dit specifieke apparaat al bijna twee jaar oud is en volgens Samsung verloopt de support in mei. Als je de tablet nu dus nog koopt, zit je volgende maand met een apparaat wat niet meer ondersteund wordt.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 09-04-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

Topicstarter
Hoi rens allereerst bedankt voor je reactie.

Ik gebruik hem verder ook niet voor alle moderne toepassingen maar gewoon om er een spelletje mee te kunnen doen beetje facebook en vooral om mee te kunnen nemen en te whats appen hij hoeft ook verder geen zware prestaties aan te kunnen behalve een beetje scherp helder beeld en een 3G verbinding.

ik zal nog eens verder gaan googlen maar maar voor zover vriendelijk bedankt en duidelijk antwoordt dat ik deze wel gewoon als smartfoon gebruiken kan.

Groetje Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

rens-br schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:34:
@Anoniem: 977269 Overigens is het wel zo dat dit specifieke apparaat al bijna twee jaar oud is en volgens Samsung verloopt de support in mei. Als je de tablet nu dus nog koopt, zit je volgende maand met een apparaat wat niet meer ondersteund wordt.
Dat lijkt niet te kloppen, de TAB A wordt nog wel naar Android 8 geupdate.
https://www.tabletsmagazi...android-8-0-oreo-krijgen/
Toen nog een gerucht maar nu ook op meer betrouwbare sites:
https://www.sammobile.com/samsung-galaxy-android-8-o-update
Galaxy Tab A 10.1 (2016) – Android 8.0 will be the second major OS upgrade
Gevonden via hun community.
https://us.community.sams...s/Android-oreo/m-p/249384

Omdat ie van V6 naar V7 geupgrade was en ik dit las heb ik hem recent gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 06-07-2018 22:00 ]