Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:14
Hallo,

Bij het afspelen van dit testfilmpje YouTube: Surround Sound Test PCM 5.1 - Demo zie ik dat er geen geluid komt uit de surround luidsprekers (Ls en Rs) noch de subwoofer (LFE). Het geluid van de surround luidsprekers komt uit de front luidsprekers!

Enig idee hoe dat komt ?

Alvast bedankt voor de hulp !

Tsarre

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Heb je de comments ook gelezen? YouTube doet alleen stereo en geen 5.1 surround. Gebruik gewoon een DVD of Blu-ray met 5.1 track om te testen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15
Zoals @FeaR aangeeft is youtube enkel stereo.

Naast DVD/Blue-Ray kun je DTS demo's (link) of scene's uit films downloaden om je set te testen. Er is een topic op AVSforum waar allemaal scene's uit films (met 5.1 audio track) staan die je subwoofer goed aan het werk zetten. Google drive link beneden aan de eerste post. Succes gegarandeerd als je het (subwoofer)volume een zwengel geeft en een paar van deze scene's afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Ok, dat van Youtube wist ik niet.

Hen nu een bestandje van jullie link gedownload op mijn smartphone en via vlc afgespeeld op mijn chromecast ultra, maar ook hier geen klank op achterluidsprekers...

Wellicht doe ik iets verkeerds... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Pak eens een laptop/PC en sluit die via HDMI aan op de Pioneer. In jouw set-up zijn er te veel variabelen. Je weet niet wat je mobiel doet en draadloos streamen is ook niet altijd de manier om goed te testen door compressie. Als je goed wilt testen wil je een zo simpel mogelijk pad voor het signaal hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Dit lijkt inderdaad te lukken :)

Hebben jullie toevallig een filmpje zoals deze dit ik doorstuurde van YouTube, waarbij elke luidspreker afzonderlijk afgespeeld wordt ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zijn er tig te vinden. Maar delen mag niet hierzo. Regel een DVDtje of een mediaplayer zou ik zeggen :)
Of zoek zelf ff, is prima met google te vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1