Toon posts:

Seagate central maakt heel veel bestanden aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik gebruik al een hele tijd een Seagate Central 2TB (NAS). Daar valt me nu pas op dat op die NAS heel veel bestanden worden aangemaakt met de naam bootstrapdb gevolgd door veel cijfers.
Nu is mijn vraag: wat zijn dit voor bestanden, waarvoor worden ze aangemaakt en welke functie hebben ze?
Kan ik ze straffeloos verwijderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op Tweakers.net

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-04-2018 19:21)

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik overweeg om een andere NAS (Synology DS218+ te kopen. Heb ik dan kans op hetzelfde probleem?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Als je oefent met een lege nas, stel deze op verschillende manieren in, dan zul je zien wat je krijgt.
En of jij er mee tevreden bent.

En je probleem lijkt me gewoon dat je ingesteld hebt zonder iets te weten.
En een nieuwe nas moet je ook gaan testen en instellen, dus hier heb je dit ook.

En incremental is een goede backup, maar er worden veel files aangemaakt, maar dit kun je ook vertragen naar een langere tijd, maar ook bijv naar 1 uur. Dus dit ligt aan jezelf.

Tip ,
ga eerst uitzoeken hoe je een backup maakt.
Ga dan hardware aanpassen of kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de reactie(s).
En ik ga me zeker goed voorbereiden voordat ik de nieuwe NAS in gebruik ga nemen. Maar nu heb ik nog geen idee waar ik heb ingesteld dat er zo vaak een backup moest worden gemaakt.
Kan iemand mij aangeven of ik dan eventueel de huidige NAS kan aanhouden voor de backups en de nieuw aan te schaffen en dat backuppen af te zetten op de nieuwe NAS.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Youtube en google zoeken, welke backup manieren er zijn, want incremental is een goede backup.
Pagina: 1