Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een probleem heb een amd 9590 black edition met een corsair hd 80 waterkoeler (dacht ik).
verder heb ik een corsair obsidian 900d als kast en een asus Asro 990FX Extreme9 990FX RG SA.

voeding is een hyper 880watt snap er geen bal van cpu wordt rond de 84c

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:15
Die cpu gebruikt gewoon ontzettend veel stroom.
Of je fans/pomp harder zetten.
Of je koelpasta eens vernieuwen.
Of een andere (water)koeling.

Wat had je zelf al gezocht ?

(84c zou ik niet zo snel van schrikken hoor met die cpu, maar koeler is idd beter)

Verwijderd

Topicstarter
de fans lopen op full dus dat is het denkik niet heb wel zitten denken aan een andere waterkoeling welke zou je dan adviseren

heb me het ongans zitten zoeken op het net naar een oplossing maar kon er maar niet uitkomen

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Een 120 rad is te weinig voor een 220w tdp cpu maar 84 is wel erg hoog. Rond 70 graden gaat de cpu throttelen. Waar lees je de temperaturen af?

Heb je ook een aparte fan op het moederbord gericht om de vrm's te koelen?

Verwijderd

Topicstarter
in de bios van het mb heb hem al 2 dagen aan staan zonder er wat mee te doen met de kast open of het probleem daar in zou zitten. wat dus 2 dagen op hetzelfde resultaat bleef 84c.

heb expres deze kast gekocht om dit soort probs te vermijden

• Uszka
Kan je de pomp en de radiator aanraken zonder je vingers te branden?

Verwijderd

Topicstarter
radiator wordt erg heet moet hem niet telang vasthouden en slangen worden ook erg warm

Verwijderd

Heel simpel, je cooler kan het niet aan.
Ik zou upgraden naar een grotere koeler. Corsair H100i bijv.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
Stof uit je radiatoren zuigen kan al helpen.

Als je je vingers maar even op een slang of radiator kan houden, dan is die ca 50 graden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Topicstarter
de temp van de mb blijft wel lekker standaard 37c.
dus grotere waterkoeling aanschaffen is de conclusie

• Uszka
Als je de temperatuur in het bios afleest draait het systeem idle. Als het dan al zo warm is dan is er iets niet goed. Een H80 moet de FX9590 idle op 30 - 35 graden kunnen houden. Heb je een OC op de cpu of voltages gewijzigd in het bios?

Verwijderd

Topicstarter
nope alles standaard gehouden vandaar dat het zo vreemd is heeft het pas sinds kort.
heb hem schoon gemaakt alles.

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval bedankt voor de feedback mensen ik weet nu wat ik dus gaan doen.

deze topic kan gesloten worden

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:24
Maarja laat het weten als alles geholpen heeft.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 13:30
Ik zou geld voor een veel te dure koeler liever opzij zetten. Als je bedenkt dat een Ryzen 1200 al beter presteert in vrijwel alles dan de 9590, is het zonde om €150+ in een goede aio waterkoeler te stoppen.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik wil eerst wel eens een goed screenshot zien met iets van load erop en cpu-z + Coretemp/realtemp open.

Temperaturen in bios zijn idle en zeggen niets. Als daar al 80+ is, dan zou je continue uitvallers moeten hebben.

150 euro investeren in een systeem als de opvolger al voor dat geld beschikbaar is... Zinloos wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door millman op 08-04-2018 12:58 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd, weg met die ouwe FX meuk en sparen voor wat moderns.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Deze moet ook al genoeg zijn met voldoende air flow.
pricewatch: Noctua NH-U14S

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

ETHART schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:39:
Deze moet ook al genoeg zijn met voldoende air flow.
pricewatch: Noctua NH-U14S
Nee, die kan geen 220W koelen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Uszka
@ETHART Die voldoet niet aan de eisen die Asrock stelt aan de koeling van de combinatie cpu/moederbord https://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme9/#CPU
pricewatch: be quiet! Dark Rock TF is de enige luchtkoeler die geschikt is.

[ Voor 38% gewijzigd door Uszka op 08-04-2018 19:50 ]

• ETHART
nelizmastr schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:12:
[...]

Nee, die kan geen 220W koelen.
Volgens de TDP guide wel,
https://noctua.at/en/tdp-guide

Het bord is eigenlijk helemaal niet geschikt voor deze processor, hoe kun je de vrm's goed koelen bij het gebruik van een aio.

[ Voor 23% gewijzigd door ETHART op 08-04-2018 19:51 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je moet voor dit soort kachels een top-down koeler hebben welke naast de CPU ook heel wat lucht over de VRM's blaast, kan je CPU wel leuk 40 graden onder load worden maar als de VRM's honderd graden verder zijn heb je er alsnog niks aan...

Fixing things to the breaking point...

• ETHART
RGAT schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:51:
[...]

Je moet voor dit soort kachels een top-down koeler hebben welke naast de CPU ook heel wat lucht over de VRM's blaast, kan je CPU wel leuk 40 graden onder load worden maar als de VRM's honderd graden verder zijn heb je er alsnog niks aan...
Dat begrijp ik maar uit eigen ervaring weet ik dat een noctua d15 het beest kan koelen op mijn Lian-li t60, zonder geroosterde vrm's

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
ETHART schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:56:
[...]

Dat begrijp ik maar uit eigen ervaring weet ik dat een noctua d15 het beest kan koelen op mijn Lian-li t60, zonder geroosterde vrm's
Dan wil ik toch wel eens weten welke temps jij had op de VRM's, je bent dan namelijk de enige die dat gelukt is :/ Dat het 'werkt' wil niet zeggen dat het goed werkt en niet throttled, zonder de VRM's daadwerkelijk te meten kan je dat dus niet zomaar zien.

Fixing things to the breaking point...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tijd om te sparen voor een modernere CPU combi. wat eerder gezegd is, geen onnodige uitgaven doen om dit iets beter te koelen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ETHART
RGAT schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:59:
[...]

Dan wil ik toch wel eens weten welke temps jij had op de VRM's, je bent dan namelijk de enige die dat gelukt is :/ Dat het 'werkt' wil niet zeggen dat het goed werkt en niet throttled, zonder de VRM's daadwerkelijk te meten kan je dat dus niet zomaar zien.
Ik heb zo'n fan bracket te pakken gekregen voor de t60 en dus blies een frisse wind over de koelblokken onder de processor koeler door. Ik heb natuurlijk uitvoerig getest en heb geen throtteling gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door ETHART op 08-04-2018 20:10 ]

• Uszka
De temperturen op een bench zijn een stuk lager dan in een behuizing is mijn ervaring.

• ETHART
Uszka schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:02:
De temperturen op een bench zijn een stuk lager dan in een behuizing is mijn ervaring.
Dat ligt vooral aan de kast natuurlijk en daar is de enorme 900d niet in het voordeel, je kan moeilijk een fan dicht bij het moederbord plaatsen. Dat is ook het probleem met een AIO in deze kast, de front fans zitten ver weg van het moederbord.

[ Voor 12% gewijzigd door ETHART op 08-04-2018 20:07 ]

Pagina: 1