iMac of Thunderbolt Display

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik bezit een MacBook Pro, maar wil graag ook structureel op een bureau thuis (deel praktisch, deel design) een Mac plaatsen.

Ik ben nu op marktplaats iets aan het zoeken, maar heb de volgende vraag. Een IMac uit 2011 is over het algemeen goedkoper dan een tweedehands Thunderbolt Display. In mijn logica kan ik beter voor een IMac gaan.

- Dan hoeft de MacBook niet altijd aangesloten te zijn, alleen bij ‘heavy lifting’ activiteiten.
- Het is een goedkopere oplossing, maar ik snap nog niet waarom op de tweede hands markt het scherm zonder inhoud goedkoper is dan scherm met inhoud. Technisch zijn het dezelfde schermen meen ik.

Enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat het stroomverbruik wellicht iets hoger ligt op het moment dat je de MacBook ook aangesloten hebt aan de IMac versus een situatie met enkel een Thunderbolt Display.

Zie ik wellicht iets over het hoofd in deze keuze?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een iMac is niet een Thunderbolt Display + Computer, het is een totaal andere machine aan de binnenkant.

Ik zou voor een display gaan en niet voor een iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zal wel iets missen in de startpost maar het lijkt me sterk dat een MBP alleen maar Thunderbolt heeft. Hiermee begeef je je, zoals je zelf al gedeeltelijk post, mogelijk op duurder terrein om een losse monitor te plaatsen.

Als je je startpost eens aanvult met welke MBP je hebt, welke aansluitingen erop zitten en, zoals dat een goede startpost betaamt, ook een budget, is het allicht mogelijk om out-of-the-box te denken voor een oplossing voor je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
johnkeates schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:54:
Een iMac is niet een Thunderbolt Display + Computer, het is een totaal andere machine aan de binnenkant.

Ik zou voor een display gaan en niet voor een iMac.
Weet je dat zeker? Lees op een aantal plekken dat het eenzelfde IPS scherm is met dezelfde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
MAX3400 schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:27:
Zal wel iets missen in de startpost maar het lijkt me sterk dat een MBP alleen maar Thunderbolt heeft. Hiermee begeef je je, zoals je zelf al gedeeltelijk post, mogelijk op duurder terrein om een losse monitor te plaatsen.

Als je je startpost eens aanvult met welke MBP je hebt, welke aansluitingen erop zitten en, zoals dat een goede startpost betaamt, ook een budget, is het allicht mogelijk om out-of-the-box te denken voor een oplossing voor je.
Ik heb de laatste Macbook Pro 2017 met Touchbar (3,1 GHz Intel Core i5). Ik wil af en toe eens achter het bureau zitten en daar werken op een wat groter scherm.

Ik heb dan de keuze of om:

- Een 27 inch Thunderbolt Display te kopen, dus de inmiddels niet meer verkrijgbare 'losse'
monitor van Apple https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Thunderbolt_Display. Hiervoor zal ik altijd dan mijn Macbook Pro moeten aansluiten via een Thunderbolt kabel (en converter van Thunderbolt 3 naar Thunderbolt 2). De kosten op marktplaat zijn ongeveer 650 euro.
- Of een 27 inch IMac uit 2011 ongeveer (in 2012 is de dunnere versie uitgekomen, die gelijk stuk duurder is). Deze kan dan gewoon standalone draaien, maar af en toe als ik bijvoorbeeld wil video-editen kan ik de Macbook Pro eraan hangen en zo in Target Display mode draaien https://support.apple.com/en-us/HT204592. De kosten van een 2011 Imac zijn ongeveer van 500-650 euro te koop, afhankelijk van processorsnelheid, geheugen, SSD etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat je zegt klopt wel.
Let er op dat "Target display mode" wat nukkig kan zijn en de support vanuit Apple daarop zeer matig is.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarom niet gewoon een mooie monitor met USB-C? Kost ook een stuk minder. Of je koopt een monitor met HDMI en een verloopstukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
rolandb schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:57:
[...]

Weet je dat zeker? Lees op een aantal plekken dat het eenzelfde IPS scherm is met dezelfde resolutie.
Ja, dat weet ik zeker. Dat er toevallig hetzelfde paneel gebruikt wordt zegt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Als ik jou was zou ik gewoon een monitor kopen.

Een iMac 27" wordt nu als vintage beschouwd door Apple, dit betekend dat een reparatie voor deze machine niet langer mogelijk zal zij via officiele kanalen.
Daarnaast heeft dit model een veel voorkomend probleem, de videokaart

Zou me er zelf niet aan wagen, zeker als je voor die prijs een mooie monitor kan kopen met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

De 27" 2011 iMacs zijn probleembakken. Zou er niet aan beginnen.

Ga dan voor een thunderbolt display (of zelfs een oudere Cinema LED).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
Waarom zou je €650 voor een tweedehands Thunderbolt-display betalen als er veel betere opties zijn voor dat bedrag? Een Thunderbolt-display heeft zeer dikke bezels, vereist een adapter voor nieuwe Macs, heeft geen 4K-resolutie en heeft ouderwetse poorten aan de achterkant (Firewire, USB2.0). Een LG 27UD88W zou een veel betere optie zijn en kan met een enkele USB-C kabel het beeld weergeven en je MacBook opladen.

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinW op 09-04-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
Ben het met MelvinW eens.
Ooit heb ik een iMac en een MBP naast elkaar gehad en wat je dan krijgt is contstant twee systemen up to date houden.
Uiteindelijk heb ik de iMac weggedaan en een extern scherm gehaald. Werkt echt prima en je kunt door waar je bent gebleven als je onderweg bent.

Daarnaast is het Thunderbolt scherm echt geen 650 euro meer waard. De optie die MelvinW noemt is een veel betere aanrader.
Ik heb zelf een LG 34 inch met Thunderbolt (2) en dat werkt echt perfect. Het enige wat ik niet heb is een Facetime camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Zelf heb ik jaren met een cinema display (24 inch) gedraaid. Inmiddels draai ik alweer bijna een jaar met een BenQ monitor. Helemaal top oplossing als ik eerlijk ben. Het gedoe van een tweede machine is niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
MelvinW schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:21:
Waarom zou je €650 voor een tweedehands Thunderbolt-display betalen als er veel betere opties zijn voor dat bedrag? Een Thunderbolt-display heeft zeer dikke bezels, vereist een adapter voor nieuwe Macs, heeft geen 4K-resolutie en heeft ouderwetse poorten aan de achterkant (Firewire, USB2.0). Een LG 27UD88W zou een veel betere optie zijn en kan met een enkele USB-C kabel het beeld weergeven en je MacBook opladen.
Zeer persoonlijk: ondanks de dikke bezels zijn zo goed als alle andere schermen design gewijs net niet dat wat ik zoek: je ziet de kabels lopen, lelijke plastic voet, lelijke voet algemeen, geen geluid in het scherm (aparte boxen liever niet, maakt de buro weer voller), een combi van ...

Het Thunderbolt display is een vlak, glanzend scherm en dat moet je wel liggen. Ik heb er vorige maand 1 gekocht voor 400 EUR. Display kwaliteit is uitstekend (desondanks mijn MPB een retina scherm is), geluid is ook goed.

Aansluiting is inderdaad Thunderbolt via de all-in-one kabel (of aparte TB kabel maar dan laad je niet) dus de nieuwe MacBooks hebben een adapter nodig EN kunnen niet laden (wat de nieuwe USB-C schermen zoals die van LG wel kunnen zoals aangeven in andere reacties). Ik heb een MBP15 van 2015 en past het nog wel dus mijn use case past net wat beter.

Aansluiting algemeen is verouderd, dus als je veel extern spul wil aansluiten is het niet toekomst vast maar je kan altijd een klein Thunderbolt dock aansluiten (en achter het schem hangen?). TB2 is nog altijd 10Gbs.

Integratie TBD is toch weer net iets verder dan andere displays. Je kan bvb je macbook wekken als je klikt op je toetsenbord, dat is niet altijd evident met 3rd party schermen. Geen idee of het draadloos ook werkt, heb momenteel nog een bedraad keyboard aangesloten op TBD maar Magic Keyboard 2 is onderweg.
Pagina: 1