Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonVHV
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-06-2021
Hey,

Heb vandaag een stapel oude telefoons gekocht van oudere mensen.Van de antenne tot 2012 smartphones.Heb de mensen gewezen op de gevaren van het laten staan van gegevens.Ze reageerde er gelukkig goed op.Heb eerder meegemaakt dat mensen boos worden.
Mijn vraag is hoe ver je kan gaan als je een telefoon met inloggegevens koopt?Ik zoek niet naar juridische maar naar morele antwoorden.

Groetjes Leon.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Direct wissen. Daar is wat mij betreft geen discussie over mogelijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonVHV
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-06-2021
Voor mij ook niet.Maar mijn probleem is dat er mensen zijn die dat niet doen.De oudere mensen waar ik die telefoons van gekocht heb,hebben iets van €100,000 te koop.Als doorgewinterde crimineel zou ik dat buit kunnen maken.In dit geval reageren de mensen goed en nemen mijn advies ter harte.Maar als ze me als vijand gaan zien?Zou het ok zijn toch de gegevens te doorlopen om te zorgen dat ze geen slachtoffer worden?Ik heb het meegemaakt met een lerares uit Engeland.Ze is niet alleen haar spaargeld kwijtgeraakt.De Nigeriaanse oplichters hebben haar ook geld bij vrienden laten lenen zodat ze haar vrienden ook kwijt is.Ze is nu haar huis en haar vrienden kwijt.Hoe ver mag je gaan in een situatie als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Moreel - je mag niets doen met de prive data van een ander.

Dat als je je immoreel gedraagt wel veel dingen kan doen is wat anders maar dat was je vraag niet.

Ik demonteer mijn oude telefoons en harde schijven om niet iemand voor dit dilemma te zetten.

Als jij die telefoons koopt (waarom doe je dat overigens) is een factory reset toch ook wel te doen?

edit; dus NEE je mag er niet in gaan neuzen. punt.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 08-04-2018 03:05 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sorry hoor, maar wat een BS topic ....
Moreel en Juridisch mag je er niets mee doen, maar dat wist je al lang..

Oudere mensen die rond de 100.000€ te koop hebben, natuurlijk ... je maakt véél te veel details bekend om het nog geloofwaardig te houden.
Een account aan maken om zulke onzin te plaatsen, was FOK vol misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@LeonVHV welkom op Tweakers.

Zoals andere ook al aangeven is het verboden om te neuzen in de privé data van andere, verder zie ik weinig discussiewaarde in dit topic, dus hier komt een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.