Mijn pc deed het tot voor kort redelijk tot nu. Ik kreeg ineens bij het aandoen van het apparaat de melding "reboot and select proper boot device" na alles geprobeerd te hebben (denk ik) is het tijd om met een schone pc te beginnen.
Tijd voor een te lang uitgestelde upgrade dus. Maar waar begin ik? de markt heeft zoveel te bieden. Dus daarom ben ik nu hier. Om jullie te vragen wat voor mij het beste is om aan te schaffen.
De setup ziet er nu als volgt uit:
Moederboard: sabertooth 990FX R2.0
CPU: AMD FX-8350
RAM: 16gb (2x 8 ) DDR3 1600MHz
Grafische kaart: ATI Radeon HD 5700
HDD: Hitachi 1TB
Zoals je ziet is de grafische kaart behoorlijk aan vervanging toe en ik merk ook dat mijn systeem daarop "bottlenecked"
Moederboard, CPU en RAM zijn behoorlijk nieuw nog, dus daar verwacht ik geen kosten aan.
Ik weet even niet wat mijn power supply is. Volgens mij is dat 300 watt en moet het verhoogd worden naar 500 watt
Voor de grafische kaart liefst met VGA of DVI want mijn scherm hoeft niet vervangen te worden. Daarnaast hoeft het voor mij niet gelijk het duurste van het duurste te zijn.
Voor de HDD een soort gelijke
Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven.
Tijd voor een te lang uitgestelde upgrade dus. Maar waar begin ik? de markt heeft zoveel te bieden. Dus daarom ben ik nu hier. Om jullie te vragen wat voor mij het beste is om aan te schaffen.
De setup ziet er nu als volgt uit:
Moederboard: sabertooth 990FX R2.0
CPU: AMD FX-8350
RAM: 16gb (2x 8 ) DDR3 1600MHz
Grafische kaart: ATI Radeon HD 5700
HDD: Hitachi 1TB
Zoals je ziet is de grafische kaart behoorlijk aan vervanging toe en ik merk ook dat mijn systeem daarop "bottlenecked"
Moederboard, CPU en RAM zijn behoorlijk nieuw nog, dus daar verwacht ik geen kosten aan.
Ik weet even niet wat mijn power supply is. Volgens mij is dat 300 watt en moet het verhoogd worden naar 500 watt
Voor de grafische kaart liefst met VGA of DVI want mijn scherm hoeft niet vervangen te worden. Daarnaast hoeft het voor mij niet gelijk het duurste van het duurste te zijn.
Voor de HDD een soort gelijke
Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven.