Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

Uitgestelde upgrades

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc deed het tot voor kort redelijk tot nu. Ik kreeg ineens bij het aandoen van het apparaat de melding "reboot and select proper boot device" na alles geprobeerd te hebben (denk ik) is het tijd om met een schone pc te beginnen.

Tijd voor een te lang uitgestelde upgrade dus. Maar waar begin ik? de markt heeft zoveel te bieden. Dus daarom ben ik nu hier. Om jullie te vragen wat voor mij het beste is om aan te schaffen.

De setup ziet er nu als volgt uit:
Moederboard: sabertooth 990FX R2.0
CPU: AMD FX-8350
RAM: 16gb (2x 8 ) DDR3 1600MHz
Grafische kaart: ATI Radeon HD 5700
HDD: Hitachi 1TB

Zoals je ziet is de grafische kaart behoorlijk aan vervanging toe en ik merk ook dat mijn systeem daarop "bottlenecked"

Moederboard, CPU en RAM zijn behoorlijk nieuw nog, dus daar verwacht ik geen kosten aan.
Ik weet even niet wat mijn power supply is. Volgens mij is dat 300 watt en moet het verhoogd worden naar 500 watt
Voor de grafische kaart liefst met VGA of DVI want mijn scherm hoeft niet vervangen te worden. Daarnaast hoeft het voor mij niet gelijk het duurste van het duurste te zijn.
Voor de HDD een soort gelijke

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Wat is je vraag precies? Wil je een nieuwe desktop aanschaffen? Wil je je oude desktop upgraden? Wat heb je gevonden in de pricewatch, en geef anders ook antwoord op de vragen die in de opmaak stonden?

Verder, hangt het compleet van je doel af. Als je office gebruikt en films kijkt zou een SSD een fijne upgrade zijn. Als gamen je doel is zou ik alles vervangen. Het is allemaal flink verouderd inmiddels.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zoals hierboven ook vermeld, geef aub preciezer aan wat je met het systeem wilt doen.
Gamen? of enkel Office/Internet taken?

Daarnaast is de GPU geen bottleneck, enkel een processor zou een (goeie) GPU kunnen bottlenecken. Natuurlijk is de huidige GPU niet geschikt voor gaming (al helemaal geen 1080p)

Net zoals door br00ky een keer eerder vermeld is dit geen ''afhaalchinees'': laat even zien wat je zelf al hebt kunnen vinden. Pas daarna zijn de meesten bereid om te kijken of je iets goeds hebt uitgekozen.

Als laatste heb ik even als vraag: heb je de HDD al in een ander systeem of met een (USB) adapter geprobeerd (booten)? Het zou kunnen dat de HDD zelf/PSU toevoer/SATA verbinding naar de HDD defect is, anders zou je deze bios code niet krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door d22wth op 08-04-2018 01:12 . Reden: spelling ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
'Behoorlijk nieuw' betekent niet altijd 'goed'.
Bekijk het DAA beleid, en beantwoord de vragen hierboven als je een nieuw systeem wil.
Open een nieuw topic in Processors, Moederborden & Geheugen als je je oude wil blijven gebruiken, maar wel wil weten wat die error veroorzaakt heeft.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Dus je hebt problemen met de connectie tussen je moederbord en je opslag medium, maar je verwacht geen kosten aan een moederbord? :S

Ik neem aan dat je gamet, dus als je van plan was redelijk wat geld uit te geven aan je systeem, door het kopen van een GTX 1070 (of RX Vega 56) of sneller, dan is het wel handig om te weten dat de FX 8350 niet snel genoeg is om zulke GPU's bij te houden. Puntje bij paaltje is de 8350 gewoon een vrij trage CPU die in games een moderne i3 niet bijhoudt.

[ Voor 57% gewijzigd door youridv1 op 08-04-2018 12:08 ]