Kamer/Wand Soundproof maken voor buren (tips/suggesties)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pockify
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort mijn sleutels ontvangen van nieuwe huurwoning (tussenwoning) waar ik binnenkort in zal gaan wonen. Nou ben ik zelf veel bezig met YouTube en Twitch en kan er best wat lawaai van mij af komen dat de buren wellicht kan storen. Nou zijn de muren redelijk gehorig en weet zeker dat de buren mij zullen horen als ik laat in de avond aan het gamen ben.

Ik vroeg me hierbij af een effectieve (liefst goedkope) manier van het isoleren van de kamer zodat ik kan voorkomen dat de buren überhaupt last van mij zullen krijgen... In mijn slaapkamer is enkel 1 wand dat tegen de buren aan zit (3,90m) en dacht eerst studio foam voor te gaan halen maar dat is meer voor echo in plaats van het isoleren van geluid... Toen dacht ik aan om een hele houten constructie op precies het formaat van de muur te gaan maken met handdoeken erin of iets in die richting of speciale gordijnen, maar ik sta open wat jullie wellicht voor suggesties hebben voor mij om te gaan doen.

Maximale budget is echter 500 euro wat ik er voor over heb.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sander de Kievit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:32
Koptelefoon gebruiken? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:53
https://www.gamma.nl/klus...solerende-platen-monteren

Handdoeken zou ik niet doen, dat zal met de tijd erg muf gaan ruiken of zelfs schimmelen en daar ben je dan letterlijk ziek van.

Bovenstaande lijkt mij prima te doen en dan die isolerende platen zal perfect werken.

Zo kun je de wand achteraf nog schilderen/behangen en posters/IKEA kastjes of plankjes monteren. Kun je er nog wat leuks van maken als dat ook de achtergrond wordt van je live streams ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Fore! op 08-04-2018 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 14:45

OgWok

U.N.C.L.E.

Hoeveel Watt aan audio ga je je kamer in sturen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

OgWok schreef op zondag 8 april 2018 @ 07:44:
Hoeveel Watt aan audio ga jej je kamer in sturen?
Dat zegt toch ook helemaal niks? Je kan je buren al flink tot overlast zijn met een plastic setje van het Kruidvat. Soundproofing is een vak apart en zomaar wat voor een muur plaatsen kan in veel gevallen zinloos zijn als de resonanties bijvoorbeeld door de vloer worden gedragen. Een voorzetwand kan resonanties van lage frequenties juist versterken, dus demping is cruciaal. De plaatsing van de luidsprekers is erg ook belangrijk en daarom zinvol om goed uit te zoeken. Als je in zijn algemeenheid veel herrie maakt (schreeuwen over de chat etc) dan is het een goed begin om de gehele kamer zo goed mogelijk te dempen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31
Dergelijke topics zijn eerder voorbij gekomen. Voornaamste conclusie; isolatieplaten en dergelijke werken slechts zeer beperkt, omdat de meeste overlast wordt veroorzaakt door contactgeluid.

Huizen die gehorig zijn, zijn in de bouw niet akoestisch ontkoppeld (zal niet de officiële term zijn) waardoor de betonvloer bijvoorbeeld, gewoon doorloopt van jouw woning naar die van de buren, en alle trillingen doorstuurt. De luchttrillingen zullen ook gewoon via muren, vloeren en plafond naar de buren worden doorgegeven.

Ze zeggen wel dat je het een beetje kunt beperken door gebruik te maken van speciaal akoestisch schuim. Massa en lucht zijn dan de sleutelwoorden, waardoor je al snel te maken hebt met een dikke want van zwaar schuim en dat is prijzig. Wil je het echt oplossen, moet je ook de vloer en het plafond aanpakken en krijg je een kamer-in-kamer idee.

De eenvoudigste, goedkoopste en zeker best werkende oplossing is wat @Hahn aandraagt: een goede koptelefoon.

Overigens zullen de buren ook niet zo autistisch zijn en bij elk geluidje de politie bellen. Ga dan ook in gesprek met de buren, leg uit wat je doet en vraag af en toe of ze last van je hebben. Bij een goed contact, zullen ze best coulant zijn en af en toe wat geluiden overdag en vroeg in de avond prima tolereren.

[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 08-04-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
idd en meeste lawaai komt via de spouw. weet even de term niet, maar dat is namelijk de zwakste schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hier vind je wat je nodig hebt https://www.akoestiekwinkel.nl :Y

Wise enough to play the fool

Pagina: 1