Verzekeraar wil geen vervangend vervoer dekken ruitschade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:03
Ik ben all risk verzekerd bij FBTO.
Gezien de cat.waarde van de auto rust daar een forse premie op.
Ik heb op deze polis een eigen risico van 150 euro.

Vorig jaar een keer een ster in de ruit laten fixen bij carglass, gewoon gedekt, 0 euro eigen risico.

So far so good.

Twee weken geleden, op de snelweg, ik zie uit het niets een forse witte kiezel op me af stuiteren en PATS flinke ster midden op de voorruit. Ca 6 cm diameter.
Uiteraard niet te fixen dus de schade gemeld en ben gaan bellen met wat ruitherstellers die FBTO opgeeft.
Autotaalglas, carglass, glasgarage.

Het is een auto met head up display, sensoren achter de voorruit en een camerasysteem voor assitent-functies en richten van verlichting e.d.
Voor dat laatste schijnt het systeem weer gecalibreerd te moeten worden.

De eerste twee ruitenboeren hadden er niet erg veel zin in. Zo kwam het op me over. Pfoeh. Hmm. Nou. Kom eerst maar eens langs ermee...
:? En dan?

Glasgarage was duidelijker maar vroeg zich hardop af of dit wel binnen hun reguliere afspraken met verzekeraars ging vallen.

Met bovenstaande info heb ik me weer tot FBTO gewend, en die gingen na enkele minuten ruggespraak eigenlijk over op “gaat u maar naar een bij ons aangesloten merkdealer”

Prima. Afspraak gemaakt aldaar. Er werd me daar uitgelegd dat de ruitvervanging zeker 2 uur ging duren, dan drogen en dat tegen het eind van de dag dan de calibratie zou worden uitgevoerd. Reken op zeker 1 dag werk.
Kortom voor 08:30 brengen dan tegen 17:00 gereed.

Ok. En vervangend vervoer?
- daar moet eerst toestemming voor komen van de verzekeraar.

Daar wil FBTO dus niets van weten, want dat was niet gedekt bij ruitschade. Ik heb een goed half uur zitten kissebissen met de schadelijn, maar er “was echt niets wat ze kon doen”
Waarom niet?
“Omdat we dat gewoon niet doen”.

Daarna nog een onprettige discussie via FB, waar niet veel meer reactie uitkwam dan de gemiddelde chatbot.

Ik heb de dealer weer gebeld en alsnog vervangend vervoer geregeld voor 65 euro voor die dag.

Kort daarna belt glasgarage terug. Zij hadden dingen in de tussentijd uitgezocht. Zij zouden zelf een ruit bij BMW regelen en de originele ruit monteren. Als hij voldoende droog was zouden ze ermee van Spijkenisse naar Dordrecht maar de dealer rijden om daar de calibratie te laten doen. Niet zeker of dat op 1 dag ging lukken overigens. Maar goed. Bij de dealer was het ondertussen ook al geregeld. Het bevestigde echter wel het “gedoe” dat bij deze ruit komt kijken.

Ik heb de polisvoorwaarden 3 keer doorgenomen maar er wordt nergens echt uitgelegd wat er geldt aangaande vervangend vervoer. Ook niet wanneer niet trouwens!

Maar op de site lees je:
Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/bi6m45.jpg

En nog wel op meer plekken in diverse verwoordingen, maar nergens dat bij ruitschade het anders gaat.

Nu kan ik bij FBTO op mijn kop gaan staan maar ik krijg geen reden waarom er geen vervangend vervoer wordt vergoed, anders dan “dat doen we gewoon niet” en “dat kunnen we niet” en zelfs “we hebben geen auto’s staan hier” 8)7

Ik wil die rekening uiteraard wel daar declareren...
wat is wijsheid?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Zonder polisvoorwaarden valt hier niet veel over te zeggen (site ligt plat). Ik heb wat oudere voorwaarden gevonden die ruitschade uitsluiten voor vervangend vervoer:
Gedurende de reparatie garanderen wij uw mobiliteit. Dit houdt in dat wij in
overleg met u vaststellen welke vorm van vervangend vervoer het beste past.
Dit kan een leenfiets, een OV-chipkaart of een vervangende auto van maximaal
categorie C (bijvoorbeeld Volkswagen Golf) zijn. In het laatste geval betaalt u
alleen de brandstof. Deze service geldt niet bij ruitschades
Artikel 20
https://staticgeld.nl/pdf...ring-Polisvoorwaarden.pdf

FBTO is een aardig rampzalige organisatie en de gemiddelde telefoonmiep kent geen artikel uit de voorwaarden dus geeft gewoon door wat de schadebehandelaar / het dossier zegt. En daar mag u het mee doen. Overigens verwacht ik niet dat ze de uitsluiting van ruitschade uit de voorwaarden hebben gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door tuinïnen op 08-04-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 14:57
Schade is schade, zou ik denken en gezien de verzekeraar betrokken is bij de schade afhandeling lijkt me dat die voordelen ook van toepassing moeten zijn.

Vraag die mij echter wel opdoemt: wie houdt zich niet aan de regels? De verzekeraar, of de schadehersteller met wie de verzekeraar heeft bedongen dat deze hersteller een gratis auto ter beschikking moet stellen. Dat laatste, een auto ter beschikking stellen, vind ik een onderdeel van de service van de garage eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zoals @tuinïnen ook al gevonden had:

gedurende de reparatie garanderen wij uw mobiliteit. Dit houdt in dat wij in
overleg met u vaststellen welke vorm van vervangend vervoer het beste past.
Dit kan een leenfiets, een OV-chipkaart of een vervangende auto van maximaal
categorie C (bijvoorbeeld Volkswagen Golf) zijn. In het laatste geval betaalt u
alleen de brandstof. Deze service geldt niet bij ruitschades.

Niet leuk om te horen, maar wel duidelijk lijkt me...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 10:22

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Terloopse vraag, heeft ruitschade (het geheel vervangen van de ruit) nog invloed op je schadevrije jaren?
Ik was in de veronderstelling van wel, maar begin nu even te twijfelen...

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:12

BoltYes

This is the Way

Freakertje schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:06:
Terloopse vraag, heeft ruitschade (het geheel vervangen van de ruit) nog invloed op je schadevrije jaren?
Ik was in de veronderstelling van wel, maar begin nu even te twijfelen...
Sterker nog een sterretje gratis laten repareren heeft al invloed op je schadevrije jaren. Als je zou willen overstappen betaal je daardoor vrijwel overal een hogere premie. Klantenbinding heet dat. Daarom is het ook 'gratis' 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:54

OmeJoyo

This is me

BoltYes schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:51:
[...]

Sterker nog een sterretje gratis laten repareren heeft al invloed op je schadevrije jaren. Als je zou willen overstappen betaal je daardoor vrijwel overal een hogere premie. Klantenbinding heet dat. Daarom is het ook 'gratis' 8)7
Ster reparatie heeft geen invloed op je schadevrije jaren, dat is gewoon onzin. Ik snap werkelijk niet hoe je daar bij komt.

https://www.google.nl/amp...vloed-op-mijn-premie/amp/

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Die ervaring heb ik niet. Afgelopen jaren bijna jaarlijks wel sterretjes laten repareren en/of complete voorruiten laten vervangen en daarnaast geswitcht van verzekeraar. Schadevrije jaren zijn gewoon behouden gebleven.

Ruitschade wordt nml. niet gerelateerd aan 'schade rijden', maar is een (helaas) veelvoorkomend gevolg van veel kilometers rijden. Die kilometers geef je keurig op als je een verzekering afsluit en daar wordt in je premie (lees: hogere premie) al rekening mee gehouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
En je vaste BMW dealer rekent jou 65 euro voor een auto lenen? Zou ik op zoek gaan naar een andere dealer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:39
Het gaat hier wel om een geavanceerd ruitje.
ik kan mij voorstellen dat ze geen precedent willen scheppen voor de volgende, ik denk dat we het dan niet meer kunnen dragen (de kosten) met ons allen. Het is nu zo versplintert, en iedereen zit weer bij een andere verzekering.
Verzekeren kon vroeger op basis van inkomen van een hele provincie inwoners.

ik denk dat dit wel een rol speelt. en er komen/zijn heel wat nieuwe gadgets op de markt, en ook best snel, daar kan een verzekering zijn begroting en premies niet op berekenen.

Begrijp mij niet verkeerd ik snap dat je met een premie betalen voor een allrisk, ook dit meeverzekert krijgt. maar het is wel een nieuwe techniek die meer kosten dan een gewone ruit met zich meebrengt.

En een leenauto. ik vind dit lastig, ik wil niet onredelijk overkomen, wat vind je zelf?\
moeten ze voor jou 'duurdere' reparatie, en nog een leen auto die kosten gewoon maken.
Of vind je ook dat je de optie kan gaan nemen, die de verzekering ook kan dragen?. (als je snapt wat ik bedoel, we willen niet naar nog meer premie betalen. )

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:50
Laat ik het eens omdraaien: waarom zou het verzekerd zijn? Het is immers schade die niet ter verhalen is op een aansprakelijke derde, maar gewoon schade die jezelf hebt geleden en dus onder je (beperkt)cascodekking valt. Als de polisvoorwaarden bepalen dat daar geen verzekeringsdekking voor is - wat an sich begrijpelijk is - dan is daar geen speld meer tussen te krijgen. Sowieso is de tendens dat je bij dergelijke reparaties (en onderhoud) steeds vaker zelf de kosten voor een huurauto moet dragen.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Waarom laat je die auto niet gewoon halen en terug brengen? Is toch ook een voorwaarde van fbto? Naar je werk, daar de wagen laten ophalen en je hebt nergens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Conclusie: pech gehad dus. Ik zou ook iets met die dealer proberen te regelen. Zeker als dat je vaste dealer is, is € 65,- echt belachelijk. Ze hebben zeker doordeweeks ook wel een demo auto of een auto van het personeel die overdag toch niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:55
Polis voorwaarden zijn polisvoorwaarden. De discussie kun je voeren maar ga je niet winnen.
Vervelend maar als je niets anders kunt dan vervangend vervoer dan zul je er zelf voor moeten betalen.
Veel dealers hebben tegenwoordig ook een lucratieve oplossing als een gratis leen fiets of afzet service bij het dichtstbijzijnde station/bushalte.

Het is natuurlijk ook niet zo vreemd aangezien jij een zeer complexe ruit laat vervangen voor effectief €150,- vermeerderd met de premie die je betaald. M.a.w. als ze er ook nog een auto bij moeten leveren dan kost ze dat 50 - 100 euro extra per schade geval. Ruitschade is de nummer 3 gemelde / gedeclareerde schade die er is in Nederland en dan zou de premie voor iedereen verhoogd moeten worden.

Overigens verschilt dit wel per verzekeraar. Met mijn laatste ruit reparatie heb ik een dag gebruik gemaakt van vervangend vervoer incl. 150KM gereden en daar heb ik nooit een rekening van gezien. Je kunt natuurlijk ook bij de dealer vragen of jij de leenauto gratis mag gebruiken aangezien jij hun de reparatie gunt. Hetgeen toch ook een vorm van inkomsten genereert.

[ Voor 8% gewijzigd door Paul1987 op 08-04-2018 11:43 ]

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:26

Onbekend

...

Paul1987 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:42:
Het is natuurlijk ook niet zo vreemd aangezien jij een zeer complexe ruit laat vervangen voor effectief €150,- vermeerderd met de premie die je betaald. M.a.w. als ze er ook nog een auto bij moeten leveren dan kost ze dat 50 - 100 euro extra per schade geval. Ruitschade is de nummer 3 gemelde / gedeclareerde schade die er is in Nederland en dan zou de premie voor iedereen verhoogd moeten worden.
Volgens mij moet je bij de autoverzekering een kenteken opgeven. Als je dus een ruitverzekering daarbij hebt zitten, zou de verzekeraar al kunnen weten dat de betreffende autoruit een speciaal type is. In dat geval dient de verzekeraar eigenlijk gewoon om de ruitverzekering duurder te maken op basis van het betreffende kenteken, omdat ze weten dat het vervangen van een ruit gewoon een dag duurt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:54
[...]
Ik heb in 10 jaar tijd twee keer de voorruit laten vervangen van dezelfde auto. Een van die keren was omdat het zicht slechter werd door steenslag en andere krassen. Dit heeft geen invloed gehad op de premie of het aantal schadevrije jaren. Recent de polis laten overzetten (zakelijk naar prive) waarvoor een afstandsverklaring getekend moest worden. Hierop staan 16 schadevrije jaren en dit staat ook weer op de nieuwe polis.

Overigens in beide gevallen kosteloos vervangend vervoer, maar dat komt door de goede relatie met de merkdealer.

Er zijn dus verzekeraars die wel aan klanten binding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Fabian schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:40:

Overigens in beide gevallen kosteloos vervangend vervoer, maar dat komt door de goede relatie met de merkdealer.

Linksom of rechtsom betaal je dat 'kosteloos' vervangend vervoer gewoon terug in je premie. @paQ heeft, aldus de gevonden bron, een polis waarin vervangend vervoer voor ruitschade er niet in zit. Simpel verhaal volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
tuinïnen schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:28:
Zonder polisvoorwaarden valt hier niet veel over te zeggen (site ligt plat). Ik heb wat oudere voorwaarden gevonden die ruitschade uitsluiten voor vervangend vervoer:

[...]

Artikel 20
https://staticgeld.nl/pdf...ring-Polisvoorwaarden.pdf

FBTO is een aardig rampzalige organisatie en de gemiddelde telefoonmiep kent geen artikel uit de voorwaarden dus geeft gewoon door wat de schadebehandelaar / het dossier zegt. En daar mag u het mee doen. Overigens verwacht ik niet dat ze de uitsluiting van ruitschade uit de voorwaarden hebben gehaald.
Nou, de site is weer up bij FBTO. Geen idee waar jullie die polisvoorwaarden hebben vandaan gehaald, maar die nu op de website staan komt heel dat artikel dus NIET in voor :?

https://www.fbto.nl/docum...arden_Autoverzekering.pdf

Ze zijn eenvoudiger geworden, dat wel.
Dit zijn de voorwaarden waarnaar ik word doorgelinkt vanaf "mijn fbto". en bij mijn polis staat vermeld.
Mel33 schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:11:

Begrijp mij niet verkeerd ik snap dat je met een premie betalen voor een allrisk, ook dit meeverzekert krijgt. maar het is wel een nieuwe techniek die meer kosten dan een gewone ruit met zich meebrengt.

En een leenauto. ik vind dit lastig, ik wil niet onredelijk overkomen, wat vind je zelf?\
moeten ze voor jou 'duurdere' reparatie, en nog een leen auto die kosten gewoon maken.
Of vind je ook dat je de optie kan gaan nemen, die de verzekering ook kan dragen?. (als je snapt wat ik bedoel, we willen niet naar nog meer premie betalen. )
sja, wat kan ik zeggen... ik betaal ook een 'aanhangige' premie. Die is zelfs iets omhoog gegaan afgelopen jaar. Voor het eerst in mijn leven dat ik dat meemaak.

[ Voor 86% gewijzigd door paQ op 08-04-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:44
Ik vind het kwalijk dat de nieuwe voorwaarden van FBTO niet duidelijk zijn waardoor het schijnbaar een grijs gebied is of vervangend vervoer wel of niet is inbegrepen bij Ruitschade. Het verbaasd me ook dat ze dat niet benoemen en zeker niet in de vele contactmomenten die je hebt gehad met de klantenservice. Je zou toch zeggen dat ze dat wel ergens hebben vastgelegd.

Los daarvan is ruitschade natuurlijk altijd vervelend, maar als je voor 65 euro (en dat kan eventueel vast goedkoper via mywheels of snappcar ofzo) een peperdure ruit inclusief sensoren geheel kan laten vervangen dan is dat onder de streep niet echt een slechte deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Silvos schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:30:

Los daarvan is ruitschade natuurlijk altijd vervelend, maar als je voor 65 euro (en dat kan eventueel vast goedkoper via mywheels of snappcar ofzo) een peperdure ruit inclusief sensoren geheel kan laten vervangen dan is dat onder de streep niet echt een slechte deal lijkt me.
Euh, daar moet je betaalde verzekeringpremies wel bij op tellen... Dus het is helemaal geen goede deal, je hebt ten slotte een verzekering afgesloten om deze kosten niet te betalen.

Zou lekker een dagje gaan 'proefrijden' omdat je toch een nieuwe wilt.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Silvos schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:30:
Ik vind het kwalijk dat de nieuwe voorwaarden van FBTO niet duidelijk zijn waardoor het schijnbaar een grijs gebied is of vervangend vervoer wel of niet is inbegrepen bij Ruitschade. Het verbaasd me ook dat ze dat niet benoemen en zeker niet in de vele contactmomenten die je hebt gehad met de klantenservice. Je zou toch zeggen dat ze dat wel ergens hebben vastgelegd.

Sja. “Goeie deal” of niet.
Ik ben er voor verzekerd en ik betaal elke maand 128 euro. Al jaren! Nog nooit iets geclaimd.
Ik kan er niks aan doen dat de ruit een dure grap is en ik zit niet op zo’n discussie te wachten natuurlijk. Schade kost altijd tijd, geld en moeite. Het is niet dat ik er wat op vooruit* ga ofzo.

*badum tssshh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:44
wimpie schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:57:
[...]

Euh, daar moet je betaalde verzekeringpremies wel bij op tellen... Dus het is helemaal geen goede deal, je hebt ten slotte een verzekering afgesloten om deze kosten niet te betalen.

Dat klopt, maar punt bij paaltje is niet duidelijk of de door de topicstarter gewenste vervangende auto tijdens reparatie van ruitschade wel gedekt wordt. Vandaar ook mijn comment dat ik het vooral matig vind dat de verzekeraar zo vaag is over wat wel en niet gedekt is.
paQ schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:58:
[...]

Sja. “Goeie deal” of niet.
Ik ben er voor verzekerd en ik betaal elke maand 128 euro. Al jaren! Nog nooit iets geclaimd.
Ik kan er niks aan doen dat de ruit een dure grap is en ik zit niet op zo’n discussie te wachten natuurlijk. Schade kost altijd tijd, geld en moeite. Het is niet dat ik er wat op vooruit* ga ofzo.

*badum tssshh
Ik betaal ook een berg verzekering terwijl ik zelden wat claim, netto ga ik daar ook op achteruit, maarja dat is natuurlijk het punt van verzekeraars, als ze er geen winst op zouden maken zouden ze het niet verzekeren. Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat ik er gezien het bedrag en het feit dat het vervangend vervoer waarschijnlijk niet vergoed wordt bij ruitschade niet teveel frustratie, tijd en moeite in zou steken.

Daarbij blijft uiteraard het punt dat ik het wel belachelijk vind dat de voorwaarden zo vaag zijn opgesteld en dat de klantenservice zich best wat inhoudelijker mag opstellen dan een afspeelbandje wat zich per facebook, mail en telefoon herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Yep

Ik ga ze morgenvroeg nog maar eens een keer bellen en vragen of ze me even kunnen aangeven waaruit ik kan opmaken dat het vervangende vervoer waar zo mee geschhermd wordt is uitgesloten in dit specifieke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:12

BoltYes

This is the Way

Fabian schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:40:
[...]

Ik heb in 10 jaar tijd twee keer de voorruit laten vervangen van dezelfde auto. Een van die keren was omdat het zicht slechter werd door steenslag en andere krassen. Dit heeft geen invloed gehad op de premie of het aantal schadevrije jaren. Recent de polis laten overzetten (zakelijk naar prive) waarvoor een afstandsverklaring getekend moest worden. Hierop staan 16 schadevrije jaren en dit staat ook weer op de nieuwe polis.

Ben er toen eens ingedoken op het moment dat ik een sterretje had en dat was weliswaar via andere fora waar ik op uit kwam. Voelde me op dat moment wel genaaid. Kan verschillen per verzekeraar, fijn om te weten dat dit lang niet altijd geldt :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22
Zoals al genoemd, polisvoorwaarden zeggen alles... gezien de vele opties die je hebt bij het afsluiten van een verzekering.

Ik ben zelf verzekerd bij FBTO voor mijn auto, ook allrisk maar zonder vrije keuze van herstelbedrijf (scheelt in de maandelijkse kosten)... als ik naar een van de herstelbedrijven ga waar ik door FBTO geadviseerd ben de reparatie uit te laten voeren volgens de voorwaarden dan is vervangend vervoer 100% vergoed, kies ik een eigen bedrijf dan vervallen bepaalde voorwaarden. Mijn vermoeden is daarom zeer sterk dat je niet aan je voorwaarden hebt voldaan en naar een bedrijf van eigen keuze bent gegaan waardoor vergoeding voor dergelijke zaken vervallen.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 08-04-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
wimpie schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:57:
[...]

Zo werkt dat niet, premie betaal je voor de zekerheid dat je de kosten vergoed krijgt, dus die kun je nergens bij optellen.

En uiteraard krijg je alleen vergoed wat in de polis staat. Blijkbaar staat daarin dat bij ruitschade geen vervangend vervoer wordt vergoed (ik zal het zelf ook nog eens nakijken, ben ook bij FBTO). Ik vermoed dat ze deze situaties nog niet zo vaak bijdehand hebben gehad, meestal wordt een ruit vervangen terwijl je erop wacht of terwijl je op je werk bent, maar bij zo'n ingewikkelde ruit kan dat blijkbaar niet. Dus ze zullen dit duidelijker in de polis moeten vermelden, of het wel vergoeden. Dat laatste hoop ik niet, want dat betekent dus dat ik ook meer premie moet gaan betalen omdat er mensen zijn met zulke ingewikkelde ruiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:50
Maar nogmaals: wáárom zouden ze het moeten vergoeden? Het is immers geen verhaalbare schade. Het enkele feit dat je ‘al jaren premie betaalt en nooit wat claimt’ is natuurlijk geen argument. Dan zou iedereen ‘recht’ hebben om eens in de zoveel tijd verzekeringsfraude te plegen?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
AZ >>> VV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
MicGlou schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:56:
Zoals al genoemd, polisvoorwaarden zeggen alles... gezien de vele opties die je hebt bij het afsluiten van een verzekering.

Ik ben zelf verzekerd bij FBTO voor mijn auto, ook allrisk maar zonder vrije keuze van herstelbedrijf (scheelt in de maandelijkse kosten)... als ik naar een van de herstelbedrijven ga waar ik door FBTO geadviseerd ben de reparatie uit te laten voeren volgens de voorwaarden dan is vervangend vervoer 100% vergoed, kies ik een eigen bedrijf dan vervallen bepaalde voorwaarden. Mijn vermoeden is daarom zeer sterk dat je niet aan je voorwaarden hebt voldaan en naar een bedrijf van eigen keuze bent gegaan waardoor vergoeding voor dergelijke zaken vervallen.
Dan is je vermoeden niet juist. Ik ben op advies van FBTO naar een "bij ons aangesloten merkdealer" gegaan.
" in welke plaats?"
- Rotterdam
" OK dan kunt u naar ..... "

Zo is het gegaan.
VeeGee schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:18:
Maar nogmaals: wáárom zouden ze het moeten vergoeden?
Omdat ze dat zo aan me verkocht hebben. Bij schade gratis vervangend vervoer.
Het is immers geen verhaalbare schade. Het enkele feit dat je ‘al jaren premie betaalt en nooit wat claimt’ is natuurlijk geen argument. Dan zou iedereen ‘recht’ hebben om eens in de zoveel tijd verzekeringsfraude te plegen?
"Dat doen we nooit" is ook geen argument

Anyway, vanmorgen wederom met FBTO gebeld. Nu is de uitleg:
"U verzekert schade, niet dat u vervoer heeft"
Daar ben ik het niet mee eens. Als je verkoopt gratis vervangend vervoer bij schade, dan is dat voor mij onlosmakelijk verbonden met de overeenkomst die we maken.
"Het is een service die onze schadeherstelbedrijven bieden aan u"
Ja, maar FBTO 'belooft' dat aan mij, en nu moet ik zelf gaan vragen om vervangend vervoer bij een dealer die zegt: sja, maar zo werkt het hier niet.
Ik begrijp werkelijk niet waarom ik er tussen moet zitten :?

Vanmorgen dit weer aan de dealer zo uitgelegd. Ik heb vooralsnog de vervangende auto (die ik had besproken) meegekregen en zij gingen nog daar even zien wat er mogelijk was.
Fijn als ze het doen natuurlijk, maar het voelt niet lekker zo.

Het kan toch niet waar zijn dat FBTO je van alles verkoopt, en als het dan een keer nodig is de spelregels gaandeweg worden aangepast :?

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 09-04-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@paQ waarom niet gelijk bij je BMW Dealer gebracht ?
Ik krijg altijd vervangend vervoer. soms 1 klasse lager, maar dan zit ik nog goed.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Hackus schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:37:
@paQ waarom niet gelijk bij je BMW Dealer gebracht ?
Ik krijg altijd vervangend vervoer. soms 1 klasse lager, maar dan zit ik nog goed.
Hij staat nu ook bij de dealer :)
En vanuit mijn verzekeraar moet ik initieel naar autotaalglas of glasgarage. (Carglass wordt niet meer doorgegeven, maar als je dat vraagt kan dat ook)

Ik heb me dus volgens mij prima aan hun regels gehouden, alleen later bleek dat ik volgens hen hiermee toch beter bij BMW terecht kon.

Ik verwacht ook echt niet 'dezelfde' auto mee terug hoor. Echt niet. En als je me thuis had gebracht en vanavond weer was komen ophalen, allemaal prima!
Heb nu een nieuwe mini mee :P (lijkt wel een kart trouwens :+ )

edit:
De glasgarage waar ik contact mee had is trouwens een grote schadehersteller (die ook een glasgarage franchise hebben). Die zouden de auto dus van Spijkenisse naar BMW Dordrecht rijden om daar het technische deel te laten uitvoeren. Met al die kosten had de verzekeraar blijkbaar geen moeite :?

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 09-04-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Trek random zekering uit je auto, breng de auto weg voor ruit & storing, gratis leenauto.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03
MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:47:
Trek random zekering uit je auto, breng de auto weg voor ruit & storing, gratis leenauto.
Als duidelijk is dat het sabotage is zal je alsnog de rekening krijgen. Zekeringen vallen er echt niet vanzelf uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:40:
[...]

En vanuit mijn verzekeraar moet ik initieel naar autotaalglas of glasgarage. (Carglass wordt niet meer doorgegeven, maar als je dat vraagt kan dat ook)

Ik heb me dus volgens mij prima aan hun regels gehouden, alleen later bleek dat ik volgens hen hiermee toch beter bij BMW terecht kon.

Ik verwacht ook echt niet 'dezelfde' auto mee terug hoor. Echt niet. En als je me thuis had gebracht en vanavond weer was komen ophalen, allemaal prima!

edit:
De glasgarage waar ik contact mee had is trouwens een grote schadehersteller (die ook een glasgarage franchise hebben). Die zouden de auto dus van Spijkenisse naar BMW Dordrecht rijden om daar het technische deel te laten uitvoeren. Met al die kosten had de verzekeraar blijkbaar geen moeite :?
toon volledige bericht
bmw heeft toch altijd haal/breng service? Of doen ze dat alleen bij mini.
De inmiddels 4 jaar oude mini wordt hier elk jaar netjes smorgens opgehaald voor het jaarlijkse onderhoud en savonds weer terug gebracht. Meestal laten ze kosteloos een mini achter en de laatste keer hebben ze een 1serie laten staan. Kun je dan overdag eventueel gebruiken als je toch nog even weg wilt. Kosten 0,-. Dealer Ekris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:15:
[...]

Zo werkt dat niet, premie betaal je voor de zekerheid dat je de kosten vergoed krijgt, dus die kun je nergens bij optellen.
Je meent het? Alleen als iemand zegt dat je voor EUR 65 een nieuwe ruit krijgt, dan klopt dat niet. Je krijgt die nieuwe ruit voor alle betaalde premies... als je dan toch zo redeneert moet je ze wel bij elkaar optellen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23
Wat een onzin.. mensen lopen hier gelijk te roepen dat de mensen van FBTO toch maar niks weten, en dom zijn en "telefoon miep". Maar laat dat maar achterwege.

Als je geen idee hebt wat voor acties je moet uitvoeren voordat je voor een verzekeraar gaat werken, doe je mond dan niet open. (Hint; google even WFT eisen)

Het is voor een verzekeraar heel simpel;

zij houden zich aan de lettertjes in hun voorwaarden. Ben je het niet eens met de letters? dan mag je een andere verzekeraar zoeken.

Hieronder valt inderdaad:

Voorkeurs locatie voor reparaties (locaties waar zijn een overeenkomst mee hebben)
Eventueel vervangend vervoer (Wel of niet, waarbij wel etc)

En ja, ik ben het met @paQ eens dat de bewoording op de website zeer, zeer onduidelijk is. Dat is een probleem met veel verzekeraars, verkopers etc.

Bron;

Mijn vrouw heeft voor FBTO autoschade gewerkt, en paar oud collega's werken daar nu nog.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:40:
[...]

edit:
toon volledige bericht
Brielle is veel dichterbij. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Señor Sjon schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:28:
[...]

Brielle is veel dichterbij. ;)
Sja, daar heb ik niks over te zeggen he :P

Maar goed. Hij staat nu bij Breeman in Charlois.
Dat is voor mij het snelst aan te rijden, en is "bij FBTO aangesloten merkdealer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
wimpie schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:39:
[...]

Je meent het? Alleen als iemand zegt dat je voor EUR 65 een nieuwe ruit krijgt, dan klopt dat niet. Je krijgt die nieuwe ruit voor alle betaalde premies... als je dan toch zo redeneert moet je ze wel bij elkaar optellen.
Dat is onzin. Verzekeringspremie betaal je niet om er iets voor terug te krijgen, dan kun je netzogoed een spaarpotje maken. Je betaalt om in het geval dat er iets gebeurt je schade vergoed te krijgen. Je betaalt dus voor zekerheid, niet voor een produkt. Je kunt dus nooit zeggen dat, als je nooit schade hebt, je die premie voor niks hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@paQ , Ik heb laatst ook een Mini meegehad. Leuk stoeien en ja, net een kart. Echt stug ook, gelukkig paar kleine ritjes binnen NL :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De klachtenafdeling van FBTO belde me zojuist:
"Het was vanochtend al aan u uitgelegd maar ik bel u tóch nog even..."

wat een begin van een gesprek zeg :F. oh oh oh oh

Ze blijft hameren op dat vervangend vervoer een dienst/service is van het herstelbedrijf, niet uit de verzekering van FBTO.
Ja mevrouw, maar FBTO verkoopt het op die manier, zonder mitsen en maren.
"Dan gaan we eens even in de voorwaarden kijken"
daar komt het niet in voor
"hmmm nee inderdaad..."

Toen heeft ze nog 5 maal herhaalt dat het een dienst is van...
jahaaaaaa! 8)7
Maar de afspraken van de door jullie aangewezen dealer houdt zich daar dan blijkbaar niet aan.

Dus ik klik op de site op WA casco > veelgestelde vragen: u krijgt gratis vervangend vervoer.
"Ja, maar, u kijkt nu bij casco. ruitschade wordt vergoed uit wa plus, niet uit de casco verzekering"
are you kidding me! :?

Mevrouw, ik klik nu bij wa plus, en daar lees ik: "U krijgt grati.....enz"
"oh, nou ik zal eens even met u meekijken.
ja doet u dat...
"uh... ik bel u zo even terug". (even die tekst deleten :P )

:N

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 09-04-2018 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
Ik zou direct zeggen dat je na dit akkefietje op zoek gaat naar een andere verzekering :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
De mevrouw van de klachtenafhandeling belde weer terug.

"Het is een uitzonderingspositie waarin u zit betreft uw vooruit, maar ja uh, u heeft inderdaad gelijk. Het staat nergens, en carglass kon u niet helpen hiermee, dus u kunt de rekening naar ons sturen"

:z

(demmit, toch die M4 moeten nemen :P )

Al met al ruim 3 uur aan telefoongesprekken... voor een voorruit... gawd

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 09-04-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:08:
De mevrouw van de klachtenafhandeling belde weer terug.

"Het is een uitzonderingspositie waarin u zit betreft uw vooruit, maar ja uh, u heeft inderdaad gelijk. Het staat nergens, en carglass kon u niet helpen hiermee, dus u kunt de rekening naar ons sturen"

:z

(demmit, toch die M4 moeten nemen :P )

Al met al ruim 3 uur aan telefoongesprekken... voor een voorruit... gawd
Telefoonkosten ook claimen :+ Als ze er wat over zeggen met hun voorwaarden wuiven en Reclame Code Commissie noemen vanwege vals adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Stoelpoot schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:12:
[...]

Telefoonkosten ook claimen :+ Als ze er wat over zeggen met hun voorwaarden wuiven en Reclame Code Commissie noemen vanwege vals adverteren.
die zijn precies 0 euro natuurlijk.

Maar zonder dollen. Ik had al zo'n voorgevoel bij deze auto dat als die ruit een keer zou sneuvelen dat nog best wat discussie zou gaan opleveren. Ik had alleen niet gedacht dat het me zoveel moeite en frustratie zou gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
BMW dealer belde net:

Software staat nu te laden:
"het ziet er naar uit dat dat pas halverwege vannacht klaar is... dus dan weet u dat :+ "

wow.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:33:
[...]

Dat is onzin. Verzekeringspremie betaal je niet om er iets voor terug te krijgen, dan kun je netzogoed een spaarpotje maken. Je betaalt om in het geval dat er iets gebeurt je schade vergoed te krijgen. Je betaalt dus voor zekerheid, niet voor een produkt. Je kunt dus nooit zeggen dat, als je nooit schade hebt, je die premie voor niks hebt betaald.
Sure, maar daar gaat het niet om :') anyway gaat offtopic

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De auto was zojuist klaar en opgehaald.

Factuur 66 euro voor de 'huurauto' afgerekend en die dien ik in bij FBTO.

Schadebedrag ruit vervangen: 1711 euro ex BTW. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:33:

Daar kan jouw uurloon en telefoonkosten nog wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Bespaar je het gezeik en ga bij IAK, die brabantse tent uit Eindhoven ben ik al 20 jaar blij mee. FBTO nooit een hoge pet op van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
-O-
Sterretje twee weken geleden, enkele dagen later carglass langs geweest om het te fixen.
Het lukte niet helemaal, maar ach... Het zat verder niet in mijn blikveld.
Afgelopen vrijdagmiddag... scheur van 25 cm :X (toch de vorst)
Voorzichtig tegen geduwd en hop 10 cm erbij.

Maar weer met FBTO in de pen geklommen en voorzichtig uitgelegd hoe het vorig jaar ging en wat er nu aan de hand is.
"nee, u krijgt dan geen vervangend vervoer"
maar polis, schade, teruggebeld 'u heeft gelijk'
"nee, dat was eenmalig als uitzondering en is ook zo aan u uitgelegd"
ja NO WAY! :(

Ik ga even bedenken wat nu de weg van de minste weerstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 06-05 12:01
If you want to drive premium, you gave to pay premium heeft iemand ooit gezegd 😇.

Minste weerstand ... geen tijd in stoppen en een auto huren (goedkoopste bij bmw) of je op laten halen..

[ Voor 39% gewijzigd door wd200 op 21-01-2019 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
wd200 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:02:
If you want to drive premium, you gave to pay premium heeft iemand ooit gezegd 😇.
Dat klopt... zit in de premie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 06-05 12:01
L
paQ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Dat klopt... zit in de premie ;)
En fbto was niet de goedkoopste ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zijn dat normale bedragen? De eerste vraag die je altijd krijgt als je vraagt naar de kosten is of je verzekerd bent.

Mijn laatste voorruit heb ik voor 220 euro (inclusief ruit) laten vervangen (marktplaatsadvertentie, maar die ruit zat er verder prima in en nog meer dan 100k kilometer ermee gereden voor de auto weg ging. Gangbare bedragen bij garages waren hoger (300 tot 500 euro).
paQ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:49:
-O-
Sterretje twee weken geleden, enkele dagen later carglass langs geweest om het te fixen.

Maar weer met FBTO in de pen geklommen en voorzichtig uitgelegd hoe het vorig jaar ging en wat er nu aan de hand is.

Kun je er niet gewoon op wachten? Daar een bakje koffie drinken, auto's kijken een beetje op je telefoon prielen en dat je hem dan weer terug krijgt? Ik heb twee keer een ruit laten vervangen (voorruit en zijruit) en dat duurt niet zo lang. Voorruit kwamen ze voor naar mij trouwens.

[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 21-01-2019 09:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Marzman schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:31:
[...]

Zijn dat normale bedragen? De eerste vraag die je altijd krijgt als je vraagt naar de kosten is of je verzekerd bent.

Mijn laatste voorruit heb ik voor 220 euro (inclusief ruit) laten vervangen (marktplaatsadvertentie, maar die ruit zat er verder prima in en nog meer dan 100k kilometer ermee gereden voor de auto weg ging. Gangbare bedragen bij garages waren hoger (300 tot 500 euro).

[...]

Kun je er niet gewoon op wachten? Daar een bakje koffie drinken, auto's kijken een beetje op je telefoon prielen en dat je hem dan weer terug krijgt? Ik heb twee keer een ruit laten vervangen (voorruit en zijruit) en dat duurt niet zo lang. Voorruit kwamen ze voor naar mij trouwens.
Dan had ik ook nergens een probleem van gemaakt. Dat het 2, 3 uurtjes duurt, prima... laptopje mee, telefoon doorschakelen en de boekhouding bijwerken oid.
Maar de vorige keer was ik hem dus anderhalve dag kwijt vanwege de software.
En de glasgarage ging er ook zeker 2 dagen over doen lieten ze weten.

Als de polis dan stelt: als het langer dan een dag duurt, krijg je vervangend vervoer.

Nou... hup dan!
wd200 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:26:
L
[...]

En fbto was niet de goedkoopste ;-)
Destijds wel, daarna niet echt meer gekeken.
Auto's met catwaarde van 100k+ krijg je bijna nergens nog zomaar verzekerd. Tenzij je een garage hebt bijv.
Het is niet alleen de premie, maar ook het abonnement op het volgsysteem enz.

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 21-01-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
paQ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Dan had ik ook nergens een probleem van gemaakt. Dat het 2, 3 uurtjes duurt, prima... laptopje mee, telefoon doorschakelen en de boekhouding bijwerken oid.
Maar de vorige keer was ik hem dus anderhalve dag kwijt vanwege de software.
En de glasgarage ging er ook zeker 2 dagen over doen lieten ze weten.

Als de polis dan stelt: als het langer dan een dag duurt, krijg je vervangend vervoer.

Nou... hup dan!

[...]

Destijds wel, daarna niet echt meer gekeken.
Auto's met catwaarde van 100k+ krijg je bijna nergens nog zomaar verzekerd. Tenzij je een garage hebt bijv.
Het is niet alleen de premie, maar ook het abonnement op het volgsysteem enz.
toon volledige bericht
Het is gebruikelijk dat je bij ruitreparatie of ruitherstel geen vervangend vervoer krijgt, dit geldt alleen bij carrosserieschade en dan alleen ten tijde van de reparatie. Dit is eigenlijk ook een service vanuit het herstelbedrijf en niet een dienst die de verzekeraar levert. De verzekeraar heeft dit zo met de aangesloten bedrijven afgesproken en de kosten komen voor rekening van het herstelbedrijf zelf.

Het is ook zeker een uitzondering dat een ruitherstel langer dan één dag duurt dus daarom komt deze vraag normaal gesproken ook heel weinig voor. En iedere schadebehandelaar weet dat bij ruitreparatie of vervanging geen vervangend vervoer is en communiceren ze dat ook als zodanig. Dit probleem zou je denk ik bij elke rechtstreekse verzekeraar krijgen.

Ik zie overigens ook nergens in de voorwaarden dat je na één dag vervangend vervoer krijgt, maar ik heb er even snel door heen gekeken. Alleen in de veel gestelde vragen komt er iets over terug.( bij schade recht op vervangend vervoer ) Als het vaag is en je komt er niet uit met de klachten coördinator bij FBTO zou je het nog naar KIFID kunnen en eens zien hoe hun er over denken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:31:
[...]

De ruit vervangen is op zich het probleem niet. Aan die ruit hangen waarschijnlijk allemaal rijhulpsystemen (adaptive cruise control, lane assist...) die opnieuw gekalibreerd moeten worden (als die daar gewoon tegen geplakt worden, komt dat echt niet goed). Waarschijnlijk heeft die ruit ook nog een ontdooiingssysteem (tenminste voor die sensoren). Dat maakt dat noch de ruit, noch het vervangen van de ruit vergelijkbaar is met een 'klassieke' voorruit (en het feit dat niet iedereen dat zomaar kan leveren en kan plaatsen, heeft uiteraard ook nog eens invloed op de prijs van de materialen en de uren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000

Is de weg van de minste weerstand niet simpelweg een andere verzekeraar kiezen?

Ik heb een BMW Top Cover verzekering met een behoorlijke uitgebreide dekking. Simpel zaken direct regelen via de dealer en nooit problemen of wat dan ook. Wel ff melden bij de verzekeraar natuurlijk, maar het contact verder loopt via de dealer. Bevalt prima.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vreemd verhaal. Autotaalglas geeft uit zichzelf een gratis leenauto bij ruitvervanging.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
indigo79 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:16:
[...]

De ruit vervangen is op zich het probleem niet. Aan die ruit hangen waarschijnlijk allemaal rijhulpsystemen (adaptive cruise control, lane assist...) die opnieuw gekalibreerd moeten worden (als die daar gewoon tegen geplakt worden, komt dat echt niet goed). Waarschijnlijk heeft die ruit ook nog een ontdooiingssysteem (tenminste voor die sensoren). Dat maakt dat noch de ruit, noch het vervangen van de ruit vergelijkbaar is met een 'klassieke' voorruit (en het feit dat niet iedereen dat zomaar kan leveren en kan plaatsen, heeft uiteraard ook nog eens invloed op de prijs van de materialen en de uren).
Dat, en de glasgarage gaf aan dat ze zelf een (originele) ruit bij BMW zouden halen, die dan monteren, en daarna met de auto naar de BMW dealer zouden gaan om alles weer goed werkend te krijgen.

Ik begrijp prima dat dit afwijkt van het (nu nog) reguliere. En ik heb er ook alles behalve zin in.
Maar de voorwaarden (en premie) die de verzekeraar aan mij stelt wijken ook af van het reguliere.
Dat is allemaal prima, maar wees dan of vooraf duidelijk, sluit zaken uit, of specificeer wat wel wat niet, dan hoeven deze discussie ook niet gevoerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:15

VW-Arjan

★★★★★

@paQ Uit principe gewoon je poot stijf houden. Jij hebt destijds die bewuste verzekering met FBTO afgesloten tegen de op dat moment geldende voorwaarden. Daar waren jullie allebei met je volle verstand bij (mag ik hopen). Gewoon weer vervangend vervoer afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Gunner schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:21:
Vreemd verhaal. Autotaalglas geeft uit zichzelf een gratis leenauto bij ruitvervanging.
ik kreeg toen ook een leen wagen voor 2 dagen zelfs omdat mijn ruit niet op vooraad was

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

-O-

Werk je wel eens een werkdag de hele dag op 1 plek?

In dat geval, zoek een carglass of andere glasboer op in de buurt van je werk, pak voor die laatste paar meter de gratis leenfiets.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
3x3 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:42:
[...]

Werk je wel eens een werkdag de hele dag op 1 plek?

In dat geval, zoek een carglass of andere glasboer op in de buurt van je werk, pak voor die laatste paar meter de gratis leenfiets.
die glasboeren kunnen me niet helpen (zonder zelf ook naar BMW te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:36

3_s

Nu ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar welk model zo’n exotische voorruit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VW-Arjan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:20:
@paQ Uit principe gewoon je poot stijf houden.
Dat zou ik tegen FBTO zeggen!
Als ik FBTO zou zijn, dan zou ik bij BMW NL of DE de prijs opvragen voor het vervangen van de ruit en daarna die opgave plus de opgegeven rekening bij de aangifte doen van verzekeringsfraude.
Maar blijkbaar knippert er hier niemand met z'n ogen als een voorruit van een auto vervangen meer dan 2k kost.

Maar ik moet eerlijk zijn, als een startaccu ook >€1000 mag kosten, dan is dit misschien wel acceptabel. Nu maar hopen dat de ANWB geen gratis startaccu gaat doen in de winter... worden de BMW rijders weer erg blij ;)
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:32:
BMW dealer belde net:

Software staat nu te laden:
"het ziet er naar uit dat dat pas halverwege vannacht klaar is... dus dan weet u dat :+ "

wow.... :P
Waar ik me dan altijd over verbaas, is dat dit eigenlijk een aanfluiting was. Maar dat de dealer wel de huurauto in rekening bracht. Waarschijnlijk was het 'coulant', want je had hem 2 dagen gehad oid. 8)7

Maar alvast sterkte deze keer weer. En bedenk maar zo: wees blij dat ze de kosten van de sensoren 'doen' ook betalen. Ze kunnen ook alleen de ruit betalen... dat is immers wat er verzekerd is. (En is klaar terwijl je wacht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:15

VW-Arjan

★★★★★

TheGhostInc schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:51:
[...]

Dat zou ik tegen FBTO zeggen!
Waarom dan? DE FBTO wist ook niet hoe snel ja te zeggen tegen een polis toen de TS zijn BMW wilde verzekeren. Ze hanteren daar vage omschrijvingen bij waar ze zelf van zeggen dat het niet hun service is maar van de aangesloten bedrijven.

En als de verzekerde dan vervolgens aanspraak maakt op zijn verzekering zeg je nee. Nou sorry hoor, maar dan verdien je de Koude Douche imho.

Is de BMW ruit schandalig duur (gemaakt door oa de software update)? Ja eens, maar dan moet je dat op voorhand weigeren als verzekeraar zijnde en niet achteraf allerlei zaken eenzijdig wijzigen.

Normaal duurt een ruit vervangen een paar uurtjes, oke. Bij deze BMW meer dan een dag, laat je dan je klant staan? Nee.

Ander voorbeeld, als je als jonge bestuurder een snelle auto koopt, dan weten ze toch ook dat de premie omhoog moet? Nou dan hadden ze op voorhand tegen deze meneer moeten zeggen, we verzekeren niet, of je auto wel, maar de ruit niet of je premie valt hoger uit ivm ruit risico. En al helemaal geen loze beloften gaan doen die je niet kan waarmaken.

Ik vind, maar nogmaals, dat is mijn eigen persoonlijke mening, dat de TS 100% gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
3_s schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:40:
Nu ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar welk model zo’n exotische voorruit heeft.
2013 730
nieuwe snufjes komen altijd eerst in de topmodellen van een merk, en als ze dan goed werken komen ze ook in al dan niet afgeslankte variant in de modellen daaronder. En wie weet in een "efficiëntere" vorm mocht de voorruit een keer vervangen moeten worden :+
Wat deze camera nou zo anders maakt dan die van 2018 dat weet ik ook niet precies, maar het zal grotendeels met een veiligheidsfunctie te maken hebben van de warmtecamera in de grille.
Die twee werken samen voor als er in het donker een persoon of dier op de rijbaan loopt of staat. Mijn 'mistlichten' (zijn geen mistlichten overigens) in de hoeken, schijnen dan gericht een lichtstraal op die persoon. Best een cool systeem, maar dat moet wel precies gemikt worden, ook op snelheid.
VW-Arjan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:40:
[...]

Normaal duurt een ruit vervangen een paar uurtjes, oke. Bij deze BMW meer dan een dag, laat je dan je klant staan? Nee.
voor 65 euro...
Vind ik dat BMW ook wat klantgerichter mag zijn voor zo'n factuurbedrag?
Absoluut!
Het is niet dat ze er 12 uur werk aan hebben. Dat de auto 10 uur aan een computer hangt is wat anders. Daar hoef je niet dergelijke marges op te maken mijns inziens. En als je dat toch doet, dan kan er best wel een leenautootje van af.

De afspraak staat voor volgende week (pas helaas) bij de dealer. Ik vroeg de dame die de afspraak inplande naar vervangend vervoer.
Ze zei: "dat duurt maar 3 uur, dus u kunt er eventueel op wachten"
ghe... nah... kijk even bij de vervanging van april afgelopen jaar, daar was hij de volgende ochtend 10:30 pas klaar
"hmm OK... nouja, ik zet iig een auto klaar dan zien we wel"

prima... we zien wel :+

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 22-01-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dezelfde klachtenmevrouw van FBTO belde en bood al snel haar excuses aan dat het zo moest lopen. Ze gaf ook aan dat ze absoluut niet had gesteld dat het eenmalig was, en zet dat er nu ook expliciet bij in dit schadedossier.

Beetje slappe poging wel van de schadebehandelaar op whatsapp om zoiets te zeggen. :|
Die schreef letterlijk:
Je hebt hier destijds een klacht over ingediend en de klachtenbehandelaar heeft je toen ook uitgelegd dat het echt een eenmalige tegemoetkoming is, omdat het niet duidelijk in de polisvoorwaarden stond.
Rekent BMW niets, allemaal prima, brengen ze kosten in rekening voor een huurauto, dan mag ik die declareren.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 23-01-2019 11:37 ]

Pagina: 1