Toon posts:

Ik wordt niet goed van die Radeon... :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu, eindelijk heb ik m'n schermresolutie via registeraanpassingen om kunnen zetten naar 1280 x 960 pixels, geeft ie alleen een fatsoenlijk beeld op 75 en 100 Hz. Op andere frequenties geeft ie 1280 x 960 in 1280 x 1024, waarbij het onderste gedeelte in allerlei vreemde kleurcombinaties wordt weergegeven.

Uiteindelijk wil ik 'em op 85 Hz laten draaien (niet teveel flikkeren, niet te dikke letters en zo)

Mijn vraag: is dit normaal, of doe ik iets verkeerds.

Type: Radeon ViVo 64MB
Aanhangende monitor: Sony CPD-G400P

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Koop een Geforce kaart >:) ;)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:20
met geforce wordt het echt niet beter! en al helemaal niet op hoge resoluties

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Dat ligt dan wel aan je monitor ofzo want de radeon moet echt wel het mooiste beeld opleveren. heb je 1024x768 ook al geprobeerd? vanuit daaruit steeds hoger gaan.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 18:02 schreef Zorg het volgende:
met geforce wordt het echt niet beter! en al helemaal niet op hoge resoluties
Klopt. Radeon schijnt veeel beter te zijn in de hogere resoluties en sneller in 32-bit dan de nVidia GeForce(2)

C:\>_

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hoeveel " monitor?
Dat maakt ook we ff uit.

Soms 19?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op andere frequenties geeft ie 1280 x 960 in 1280 x 1024
Dit klinkt heel erg als een probleem dat niet zozeer echt bij de Radeon driver zit als wel bij het GDI in Windows en de aansturing van de driver door het control panel applet beeldscherm oid.

De Radeon drivers ondersteunen IMO geen 1280x960, probeer dat dan ook niet. Hoe lang gaat je Windows al mee? Misschien tijd voor een verse installatie ofzo? Als je wat van Windows afweet kun je alle ouwe registryzooi en driverfiles weghalen door eerst een VGA adapter te installeren. Is wel ergens een FAQ voor, check rage3d.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met de verse RadeonTweaker kan je custom resoluties kiezen.

Radeon draaien zonder Tweaker is alle 17 Radeon topics overgeslagen hebben :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 16 juli 2001 22:27 schreef mr_a het volgende:
De Radeon drivers ondersteunen IMO geen 1280x960, probeer dat dan ook niet. Hoe lang gaat je Windows al mee? Misschien tijd voor een verse installatie ofzo? Als je wat van Windows afweet kun je alle ouwe registryzooi en driverfiles weghalen door eerst een VGA adapter te installeren. Is wel ergens een FAQ voor, check rage3d.
Ja, oud verhaal dat helaas niet opgaat :)

Kijk, die Radeon maakt dus deel uit van een totaal nieuw systeem, waarbij Win98 zo vers mogelijk is geïnstalleerd. Ik kan me niet voorstellen dat daarin wat fout is gegaan.

Bovendien ondersteund de Radeon 1290 x 960 wél, maar staat dit niet standaard ingesteld.

Maar mijn punt is juist, dat hij wel keurig 1280 x 960 op 75 en 100 Hz geeft, maar tussenliggende frequenties, zoals 85 Hz, waar mijn voorkeur naar uit gaat, weergegeeft als 1280 x 1024, waarbij het 'normale' beeld van 1280 x 960 in wordt geprojecteerd met daaronder nog een vreemde rand (t.g.v. het restant aan horizontale lijnen - 1024-960=64 lijnen over).

En dat snap ik dus niet. Dergelijke problemen ben ik tot dusver op o.a. Rage3d.com nog niet tegengekomen.

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op maandag 16 juli 2001 23:17 schreef Lollige_smurf het volgende:

[..]
Ja, oud verhaal dat helaas niet opgaat :)
[..]
Bovendien ondersteund de Radeon 1290 x 960 wél, maar staat dit niet standaard ingesteld.
[..]
Hier zijn de specs van de Radeon. Daar staat geen 1280x960 bij.
Dus ATI zal het niet ondersteunen. Dus vind ik het ook niet gek dat je problemen hebt als je met allerlei tweakutilities aan de gang gaat.

Kijk op zich kan iedere grafische kaart ingesteld worden voor een willekeurig aantal pixels bxh, probeer maar eens X-Windows oid. Gewoon een standaard modeline aanpassen en X starten. Werkt gewoon. Maar onder Windows is het een stukje ingewikkelder aangezien je alleen via de grafische driver kan praten via de display properties (en via inf files). Je hebt misschien nog kans met een andere driver. Of powerstrip oid.

Anyway anders ga je maar naar 100 Hz. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Eigenlijk bedoel je dus te zeggen dat je er niks van kunt en niks van snapt???

Gebruik nou gewoon eens wat radeon tweakprogrammatjes van rage3D of kijk eens bij Tweakfiles.com.

Met Powerstrip 3 krijg je het helemaal piekfijn. Dat kun je customresoluties en eigen monitor.inf file maken.

Ik heb ook een Radeon vivo en draai zonder problemen op 1600x1200@80Hz. Of 1760x1320@72Hz. >:)

Wat je met die rare kleuren onderaan het scherm geflikt hebt is puur jouw fout!. Dit doet namelijk elke videokaart als jij verkeerde timings gaat forceren. Dan gooi je R G en B door elkaar aan de randen. Ga daar nou niet de Radeon de schuld van geven! :(

Met een Radeon kun je tenminste nog custom resoluties maken. Dat is me met mijn 3DFx Banshee gelukt, met de Radeon, maar never nooit met een nVidea (fyi: ik gebruik hier nu een Asus 3800Udlx). Dus die luitjes die over hun Geforce beginnen moeten niet zeiken.

Doh!
Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 00:56 schreef Jeep het volgende:

Gebruik nou gewoon eens wat radeon tweakprogrammatjes van rage3D of kijk eens bij Tweakfiles.com.

Met Powerstrip 3 krijg je het helemaal piekfijn. Dat kun je customresoluties en eigen monitor.inf file maken.

Ik heb ook een Radeon vivo en draai zonder problemen op 1600x1200@80Hz. Of 1760x1320@72Hz. >:)

Wat je met die rare kleuren onderaan het scherm geflikt hebt is puur jouw fout!. Dit doet namelijk elke videokaart als jij verkeerde timings gaat forceren. Dan gooi je R G en B door elkaar aan de randen. Ga daar nou niet de Radeon de schuld van geven! :(

Met een Radeon kun je tenminste nog custom resoluties maken. Dat is me met mijn 3DFx Banshee gelukt, met de Radeon, maar never nooit met een nVidea (fyi: ik gebruik hier nu een Asus 3800Udlx). Dus die luitjes die over hun Geforce beginnen moeten niet zeiken.

Doh!
Veel succes!
Zeg, kan dat iets minder agressief :(

Wat jij daar zegt, ervaar ik dus anders. Tot dusver heb ik niks overklokt of wat dan ook. Daar komt bij dat m'n vorige kaart, een Viper V550, WEL die 1280 x 960 ondersteunde. Althans, met Powerstrip was het perfect in te stellen, zonder idiote randen en dergelijke. Nu geloof ik dat die Viper ook uitgerust is met een NVidea chipset, dus het kan weldegelijk.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

luister, je bent aan het proberen die kaart in een resolutie te "dwingen" (via powerstrip of een ander tweak progje) waar hij eigenlijk niet voor gemaakt is. Je moet dan ook niet gek staan te kijken dat de resultaten niet goed zijn.

Kijk, lukt je het wel, dan is het mooi meegenomen, maar anders moet je je maar berusten in de resoluties die hij wel ondersteund.

Anders zou ik ook ziets gaan roepen als ... eeej ... mijn fiat 500 kan in zijn 2 geen 100 rijden terwijl mijn bmw 7 serie dat wel kan :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 09:51 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Klopt. Radeon schijnt veeel beter te zijn in de hogere resoluties en sneller in 32-bit dan de nVidia GeForce(2)
LOL :D met 2d misschien ja

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Zucht388

Dreadhead

Op dinsdag 17 juli 2001 10:44 schreef SickBastard het volgende:

[..]

LOL :D met 2d misschien ja
Hij heeft gelijk hoor |:(

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• The PyroPath
  • Laatst online: 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Behoorlijk gelijk, ga maar even Giants spelen op beide kaarten, en km daarna even terug om je excuses aan te bieden, kwa beeld kwaliteit en snelheid hobbeld hij de GF2 hier heel vrolijk voorbij, zelfde geld voor Tribes en dat soort niuwere spellen

edit:

En bij mij doet hij het probleemloos in 1280x960, misschien een brakke sample?

Breek je nek voorzichtig

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Da's nou pure Radeon power. Come join the club, in het Radeon topic...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
gebruik dan gewoon de standaard resoluties. Werken toch bijna altijd perfect?

Verwijderd

Koop een Geforce kaart >:)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Wat een bunch of BS wordt hier toch weer verkocht .. "resolutie dwingen die de kaart niet ondersteunt" :o .. sure. De Radeon ondersteunt die resolutie perfect, het is ook een standaard resolutie alleen heeft ATi ervoor gekozen de optie niet in de drivers in te bouwen (vraag me niet waarom). Ik weet niet waarom je die rare rand hebt (ben het ook nog nooit tegen gekomen) .. misschien resten van oude videokaart? Of Powerstrip draait ernaast die de boel in de war schopt? Misschien zelfs het register verkeerd geedit? Allemaal mogelijkheden. Ik weet niet of je er de mogelijkheid (en zin) toe hebt of dat je het misschien al gedaan hebt maar een verse install met niets anders (in het begin) dan de officiele Radeon drivers en de reghack zou het probleem op kunnen lossen. Verder dus nergens aan klooien ;) ..

PC Specs

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

misschien een domme opmerking van mij hoor (simpele GF2MX op 1024x768@75) maar heb je aan de mogelijkheid gedacht dat je monitor de resolutie niet aankan?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Het is inderdaad een enorm wazig verhaal dat ATi 1280x960 resolutie niet zou ondersteunen. Dit wordt door veel mensen als een nogal inheemse resolutie gezien, maar dat is het dus niet. Deel 1280 maar eens door 4 en doe dat maar maal 3. Ofwel 1280x960 is gewoon een 4:3 resolutie, net als 640x480, 800x600, 1024x768 en 1600x1200. 1280x1024 is wat dat betreft een van de scheefste resoluties die er bestaan.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Op dinsdag 17 juli 2001 00:56 schreef Jeep het volgende:

Doh!
Veel succes!
Ik bied m'n excuses aan dat ik een GeForce heb.. NOT!

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op dinsdag 17 juli 2001 20:07 schreef Shaggy16 het volgende:
Koop een Geforce kaart >:)
Koop een S3 Virge man, dat zijn nog eens beeldplanken :P

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
He smurf, het is mij nu gelukt met een combinatie van Radeon Tweaker om 1280x960 te kiezen, en vervolgens met Powerstrip 3.0 build 1.75 om custom-refrsh op 85 te zetten.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1