Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WoL werkt niet na afsluiten PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11 20:30
Ik probeer Wake on Lan in te stellen op mijn pc en tot nu toe lukt dat redelijk. Als ik de pc in de slaapstand zet en via mijn telefoon probeer te waken gaat dat perfect.

Als ik mijn pc afsluit en probeer te waken dan start de computer op maar lukt het niet windows te starten en de pc komt vervolgens terecht in een bootloop. Hoe kan dit en is het uberhaupt mogelijk om mijn pc via WoL te starten als 'ie uitstaat?

Dit gebeurd zowel met fast boot in- en uitgeschakeld. De pc staat verder in de 'high performance' modus.

Edit: Mobo is de Gigabyte H110M.

[ Voor 4% gewijzigd door J8S op 07-04-2018 22:36 ]

Beste antwoord (via rens-br op 09-04-2018 10:29)

• J8S
Het lijkt erop dat het nu wel werkt nadat ik fast boot ook had uitgeschakeld in de BIOS. Topic mag gesloten worden, iedereen bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11 22:01
Zet het type moederbord er even bij, da's wat makkelijker...

Verwijderd

Het zou kunnen dat WoL standaard is uitgeschakeld op de NIC (ongeacht BIOS config), en je deze iedere boot moet inschakelen. Dit heb ik met 2 types moederborden.

Linux kan dat met ethtool. Voor Windows? No clue... ;)
Boot een Live CD / USB-stick met Ubuntu, doe `sudo apt-get install ethtool`, en zie voor test/info de bovenstaande link.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 16:06
In Windows, in de instellingen van je netwerkadapter, gecheckt wat er ingesteld staat voor welke power state deze WoL moet accepteren? Klinkt bijna alsof deze op S3 of S4 staat ipv S5.
Bij mijn netwerkadapter zit WoL vanuit S5 weer onder een aparte checkbox dan S3/S4 :F

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.scconfigmgr.com/wp-content/uploads/2017/05/Blog-17-05-2017-16.06.58.png?zoom=0.9024999886751175&resize=399%2C455

Staan deze vinkjes wel aan? (naast dat Fastboot functie uit moet in windows 8.x en 10)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 16:06
Die zullen waarschijnlijk wel aanstaan, anders werkt WoL vanuit slaapstand al niet eens.
Ik doelde dus meer op een setting zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4RVtXFc.png

• J8S
Staan deze vinkjes wel aan? (naast dat Fastboot functie uit moet in windows 8.x en 10)
Staan inderdaad aan, fastboot is uitgeschakeld.
ShitHappens schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:22:
Die zullen waarschijnlijk wel aanstaan, anders werkt WoL vanuit slaapstand al niet eens.
Ik doelde dus meer op een setting zoals deze:
Ik heb een Realtek controller dus de opties zien er niet helemaal hetzelfde uit, maar ik denk dat ik eenzelfde soort optie gevonden heb en ingeschakeld heb. Tot nu toe werkt dat ook niet.

Als de pc in de bootloop komt en ik deze dan uitzet door de stroom eraf te halen en vervolgens de pc op de normale manier weer aanzet gaat ie weer bootloopen. Ik moet echt eerst de BIOS in, deze vervolgens weer afsluiten en pas dan start de pc weer op.

[ Voor 69% gewijzigd door J8S op 08-04-2018 13:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• J8S
Het lijkt erop dat het nu wel werkt nadat ik fast boot ook had uitgeschakeld in de BIOS. Topic mag gesloten worden, iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1