Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Camera bedienen op afstand via mifi router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste mensen

Het volgende ik ben een veteraan en ik sta elk jaar met een stand op veteranendag die stand bouw ik zelf
Voor onze veteranen stichting nu komt het

In die stand heb ik een mifi router met onbeperkt internet bundel omdat ik op die dag internet moet hebben in de stand voor de kassa
Maar nu wil ik ook een webcamera daar ophangen om mensen/veteranen mee laten kijken die dag die daar niet aanwezig kunnen zijn

Ik heb een 4g mifi router
En een webcamera op WiFi zeg maar

Gaat dit lukken en kan dat of werkt dat zowiezo niet

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 11:34

DirtyBird

Praktiserend denker

Google staat vol met beschrijvingen van hoe dat moet, dus lijkt me wel dan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je dat wilt gaan streamen zul je elders op internet ook een streaming server neer moeten zetten waarnaar je upload, anders gaat je mifi router onderuit door het aantal connecties. Maar nog iets bedenk eerst wat je gaat laten zien, als het de stand is met de mensen die er langs lopen wordt dat weinig boeiende content ben ik bang voor.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het is mogelijk, zolang de verbinding goed is heb je een prima stream. Maar zoals Frogmen aangeeft heb je wel een streaming server nodig. Een alternatief is een laptopje met een webcam en zelf via Twitch.tv of Youtube een livestream opzetten van die webcam. Dat is minder gedoe, en geeft ook gelijk de mogelijkheid voor de kijkers om te chatten tijdens de livestream.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 14:00

Quindor

Switching the universe....

Zelf gebruik ik voor dit doel een IP camera in combinatie met een PC'tje met daarop OBS die dat naar YouTube live stuurt, dat werkt opzich prima en het is redelijk flexibel omdat de IP camera niet aan je PC vast zit met USB maar met UTP wat 100M lang mag worden.

Dat is echter geen goedkope of "makkelijke" oplossing. Je bent voor een dergelijke PC (Quad-core minimaal) een 300 tot 500 euro kwijt en een fatsoenlijke IP camera (die niet hapert of wegvalt) ben je ook zo 150~200 euro aan kwijt. Dan kun je wel meteen in 1080p streamen en heb je een mooie stream. Met een iets duurdere IP camera kan het zelfs in 4K wat een super beeld geeft!

Het kan vast goedkoper, maar meestal level je dan ook in op de kwaliteit.

Hier een voorbeeld (Vanaf een 4K IP camera):

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED