Zit met volgende situatie:
Klant van me heeft domeinnaam bij firma X
Klant zijn hosting zit bij firma Y
Nu heb ik al regelmatig office365 koppelingen opgezet voor klanten, meer dan de txt/mx/cname record aanpassen is het meestal niet en de @naambedrijf werkt na enkele zaken aan te passen.
Werkgerelateerd ben ik niet bezig met hosting/domeinnamen etc.
Bij deze klant lukt het me echter niet, ik kan de records toevoegen, maar dan krijg ik plots problemen wanneer ik naar de site surf, wanneer ik na aanpassen records naar de site surf kom ik op het owa aanmeldingsscherm terecht voor aan te melden via mail. (probleem met de cname records vermoed ik dan)
In mijn office365 paneel worden er 3 records gevraagd om toe te voegen:
mx record: bedrijfsnaam-be.mail.protection.outlook.com
cname record: autodiscover.outlook.com
txt record: v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all
Met de txt heb ik geen probleem, die heb ik kunnen toevoegen, wordt door de office portal ook herkend.
De 2 andere geven problemen:
De huidige mx-record in de configuratie van de domeinnaam is:
mail2.bedrijfsnaam.be met prioriteit 10.
Volgens mij zou het voldoende zijn om de nieuwe mx toe te voegen ( bedrijfsnaam-be.mail.protection.outlook.com met prioriteit 0 ).
Bij de Cname staan er in configuratie van de domeinnaam momenteel 3 stuks:
type naam inhoud
cname *.bedrijfsnaam.be bedrijfsnaam.be
cname mail2.bedrijfsnaam.be bedrijfsnaam.be
cname webmail.bedrijfsnaam.be bedrijfsnaam.be
Hier is het me echter niet duidelijk welke moet overblijven van bovenstaande cname records.
Van A records is er 1 A record:
type: naam inhoud
A record bedrijfsnaam.be ipadres waar inhoud site staat
Op configuratiepanel waar de site gehost staat staan er ook nog heleboel records, weet niet goed wat daar mee aan te vangen. Staan er heleboel bij die niet nodig zijn lijkt me.

Iemand die me in de juiste richting kan duwen?
Klant van me heeft domeinnaam bij firma X
Klant zijn hosting zit bij firma Y
Nu heb ik al regelmatig office365 koppelingen opgezet voor klanten, meer dan de txt/mx/cname record aanpassen is het meestal niet en de @naambedrijf werkt na enkele zaken aan te passen.
Werkgerelateerd ben ik niet bezig met hosting/domeinnamen etc.
Bij deze klant lukt het me echter niet, ik kan de records toevoegen, maar dan krijg ik plots problemen wanneer ik naar de site surf, wanneer ik na aanpassen records naar de site surf kom ik op het owa aanmeldingsscherm terecht voor aan te melden via mail. (probleem met de cname records vermoed ik dan)
In mijn office365 paneel worden er 3 records gevraagd om toe te voegen:
mx record: bedrijfsnaam-be.mail.protection.outlook.com
cname record: autodiscover.outlook.com
txt record: v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all
Met de txt heb ik geen probleem, die heb ik kunnen toevoegen, wordt door de office portal ook herkend.
De 2 andere geven problemen:
De huidige mx-record in de configuratie van de domeinnaam is:
mail2.bedrijfsnaam.be met prioriteit 10.
Volgens mij zou het voldoende zijn om de nieuwe mx toe te voegen ( bedrijfsnaam-be.mail.protection.outlook.com met prioriteit 0 ).
Bij de Cname staan er in configuratie van de domeinnaam momenteel 3 stuks:
type naam inhoud
cname *.bedrijfsnaam.be bedrijfsnaam.be
cname mail2.bedrijfsnaam.be bedrijfsnaam.be
cname webmail.bedrijfsnaam.be bedrijfsnaam.be
Hier is het me echter niet duidelijk welke moet overblijven van bovenstaande cname records.
Van A records is er 1 A record:
type: naam inhoud
A record bedrijfsnaam.be ipadres waar inhoud site staat
Op configuratiepanel waar de site gehost staat staan er ook nog heleboel records, weet niet goed wat daar mee aan te vangen. Staan er heleboel bij die niet nodig zijn lijkt me.

Iemand die me in de juiste richting kan duwen?