Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Mijn vraag:

Ik heb rond 2010 een laptop gekregen en die gebruikte ik al enige jaren totdat ik op die lapto p Windows 10 geïnstalleerd, zo zit het:
Mijn Samsung N145 Plus notebook draaide oorspronkelijk op Windows 7 Starter en toen heb ik er Windows 7 Ultimate op geïnstalleerd.
Maar in 2015 kwam Windows 10 uit en heb ik Windows 10 op geïnstalleerd, de installatie zelf was succesvol en ik gebruikte het al enige maanden maar toen werkte eerst Microsoft Store niet en toen kon ik er helemaal niets mee.
Ik kon helemaal geen enkele programma opstarten, als ik een programma probeerde te opstarten gaf het een foutmelding dat ik die programma opnieuw moest gaan installeren en op een gegeven moment ging die zelfs helemaal niet opstarten, in plaats daarvan komt er een foutmelding en Windows Troubleshoot.
Daar kan je kiezen hoe je de systeem herstelt (Ik weet niet of ik het goed heb)
Ik heb meerdere keren geprobeerd om de notebook te herstellen maar het duurde steeds de hele dag dus gaf ik het vaak op.
Ik heb toen contact opgenomen met Samsung en die adviseerde dat ik een recovery disk nodig had.
Die heb ik uiteindelijk gevonden en ik heb er een systeemkopie op geïnstalleerd maar de notebook geeft nu foutmeldingen en ik krijg steeds een BSOD.
Ik wil nu de notebook herstellen en Linux installeren.
Maar ik ben ten einde raad omdat het mij steeds niet lukt.
Wie kan mij helpen?
Alle adviezen en antwoorden over deze vraag is welkom.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung N145 Plus en Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Systeem herstelkopie op mijn USB stick geïnstalleerd en in de notebook aangesloten maar deze oplossing faalt steeds en ik heb er Windows 10 ISO geïnstalleerd en in de laptop aangesloten maar ook deze probleem faalde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Er staat nu op mijn notebook dat er een probleem is met het opnieuw instellen van mijn notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Technologyking schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:52:
Mijn vraag:

Ik wil nu de notebook herstellen en Linux installeren.
Hoever ben je hiermee gekomen met Linux installeren? Ik denk ook dat dat de enige oplossing is.

[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 07-04-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
Waarom zet je er zelf andere besturingssystemen op?

Het is een singlecore Atom op 1.6 GHz, met 1 GB geheugen met een 1024x600- scherm.

Er was een verdomd goede reden dat dat ding met Windows Starter werd geleverd en dat is omdat in 2010 dat ding al achterhaald was. De goedkoopste celeron uit die tijd (P4500) was toen al 4x zo snel. Ten opzichte van een huidige 2.2 GHz Celeron 4415u (goedkoopste Kabylake-variant) is dat een factor 11).

Is dan ook niet gek dat Windows 7 Ultimate niet draait en ook voor Windows 10 is het bare minimum (en de vraag of een 5 jaar oud systeem überhaupt wel volledige ondersteuning/drivers heeft).
De 1Ghz die Microsoft als minimum aangeeft is dan ook bedoeld voor normale CPU's en geen Atoms (die per Mhz vele malen trager zijn).

Wat je er ook op zet, het zal een uitdaging zijn en veel geduld kosten.

En gezien de errors die je noemt is het nog goed mogelijk dat het geheugen of de hdd stuk is.

[ Voor 5% gewijzigd door White Feather op 08-04-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
@polopolo150 , Ik heb Linux Mint succesvol geinstalleerd op een 2de exemplaar.
Ik heb deze exemplaar inmiddels verkocht.