Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 19:15

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil het wachtwoord wijzigen van mijn Windows 10 gebruikers account maar ik kan hiervoor geen opties vinden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik bij mijn gebruikersaccount kijk in het traditionele configuratiescherm kan ik alleen het type wijzigen niet een wachtwoord.
In het Windows 10 instellingenmenu heb ik wel de optie een wachtwoord te wijzigen echter is dat mijn Microsoft account. Maar met dat wachtwoord log ik niet in op mijn laptop. Als ik bij mijn account gegevens kijk lijkt het erop dat ik met mijn Microsoft account aangemeld ben maar ik log niet in met mijn microsoft wachtwoord maar met een lokaal wachtwoord dan kennelijk.

Hoe kan ik alsnog mijn wachtwoord wijzigen.

Beste antwoord (via Sr_Ogel op 07-04-2018 16:38)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 21:54
alexkroeze schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:27:
control userpasswords2 leidt naar een venster waar wel de knop staat wachtwoord wijzigen maar deze is grayed-out. verwijst naar computer instellingen waar ik dus allen mijn Microsoft account kan wijzigen.

Bij computerbeheer staat geen optie "lokale gebruikers" bij mij. Dit lijkt ook te kloppen aangezien bij mijn user account staat dat ik met een Microsoft account aanmeld.

Ik ga mijn Microsoft wachtwoord eens proberen te wijzigen. Kijken of op wonderbaarlijke wijze ook mijn account voor het inloggen op laptop wijzigt.
Dat is het eerste waar ik aan dacht. Met Windows 10 is het vrij gebruikelijk om met je e-mail account in te loggen. Dus ja grote kans dat dit gaat werken.
Je hebt geen lokale gebruiker dus wijzigen via ctrl alt del of w/e gaat niet werken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:11
ctrl-alt-del en dan "Wachtwoord wijzigen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Daar zit hij niet bij helaas. Alleen afmelden, andere gebruiker en taakbeheer.

Het voelt als een hele domme vraag. Dacht dat ik wel aardig mijn weg in windows zou weten maar helaas.

[ Voor 40% gewijzigd door Sr_Ogel op 07-04-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Microsoft al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 22:25

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Die weg heb ik gevolgd maar dan kan ik mijn microsoft wachtwoord wijzigen en niet het wachtwoord waar ik mij mee aanmeld op mijn laptop.

Microsoft is op zaterdag niet telefonisch bereikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Sr_Ogel op 07-04-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Niet direct een oplossing maar lukt het hier misschien?
rechtermuis start>run / uitvoeren>control userpasswords2

of

rechtermuis start>computer management / computerbeheer>lokale gebruikers

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
control userpasswords2 leidt naar een venster waar wel de knop staat wachtwoord wijzigen maar deze is grayed-out. verwijst naar computer instellingen waar ik dus allen mijn Microsoft account kan wijzigen.

Bij computerbeheer staat geen optie "lokale gebruikers" bij mij. Dit lijkt ook te kloppen aangezien bij mijn user account staat dat ik met een Microsoft account aanmeld.

Ik ga mijn Microsoft wachtwoord eens proberen te wijzigen. Kijken of op wonderbaarlijke wijze ook mijn account voor het inloggen op laptop wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat doet net user XXX *?
Wat staat er in gpedit.msc?
Wat doet een gpresult?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
alexkroeze schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:27:

Dat is het eerste waar ik aan dacht. Met Windows 10 is het vrij gebruikelijk om met je e-mail account in te loggen. Dus ja grote kans dat dit gaat werken.
Je hebt geen lokale gebruiker dus wijzigen via ctrl alt del of w/e gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 14:26
Volgens mij heb je óf een lokaal account en dan gaat het via ctrl-alt-del en dan "Wachtwoord wijzigen".
(of via pc instellingen) óf je hebt een Microsoft account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Na het wijzigen van het microsoft wachtwoord kon ik met 2 wachtwoorden inloggen. Met mijn nieuwe Microsoft wachtwoord en het "lokale" wachtwoord. Daarna heb ik de laptop opnieuw opgestart en is het "lokale" wachtwoord ongeldig en kan ik alleen nog inloggen met mijn Microsoft wachtwoord. Het blijft vaag maar het is in ieder geval opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aschtra
alexkroeze schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:38:
Na het wijzigen van het wachtwoord kon ik met 2 wachtwoorden inloggen. Met mijn nieuwe Microsoft wachtwoord en het "lokale" wachtwoord. Daarna heb ik de laptop opnieuw opgestart en is het "lokale" wachtwoord ongeldig en kan ik alleen nog inloggen met mijn Microsoft wachtwoord. Het blijft vaag maar het is in ieder geval opgelost.
Ook dit is verwacht gedrag naar mijn mening. Niets aan de hand. Allemaal work as designed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyhigghh
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-08-2023
Hi Sr_Ogel,

Ik had exact hetzelfde probleem en heb allerlei opties geprobeerd die ik online maar kon vinden. Echter is het bij mij best makkelijk opgelost. Als je de computer opnieuw opstart en kiest voor ik ben mijn wachtwoord vergeten, dan zullen ze vragen om je in te loggen in je Microsoft email account en dan krijg je een bericht op je telefoon of je moet een aantal geheime vragen beantwoorden en vervolgens krijg je de optie om je wachtwoord te wijzigen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 12:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik vermoed dat het na vijf jaar wel opgelost is... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1