Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn Kobo heeft van de een op de andere dag ineens een grijze balk van zo'n 10 cm bovenin het scherm met in de rechter bovenhoek een vergrootglas erin. Het vergrootglas werkt ook nog als ik er op druk.
Echter ik mis nu mijn eerste 2 regels bij het lezen van een boek aangezien de balk niet weggaat.
Wie kent dit probleem? En wie heeft er misschien een oplossing voor mij?
Ik vind het zonde om hem daarvoor te vervangen maja de eerste 2 regels niet kunnen lezen is ook niet echt handig ;-)

Groeten Corine

Beste antwoord (via rens-br op 17-04-2018 22:42)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het lijkt op een diagonale barst in de rechter bovenhoek, wat zou betekenen dat je kobo totall-loss is. Kan je een scherpe close-up maken van het lichter gekleurde driehoekje waar het vergrootglas in staat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:03

g0tanks

Moderator CSA
Kan je een foto maken? Welke ereader is het precies? Kobo heeft er wel meer dan een.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Klinkt al dat de aansturing van de bolletjes stuk is, dus ik ben er bang voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic krijgt een verhuizing naar Overige tablets aangezien het niets met aankoopadvies te maken heeft.
Dit doen we niet op het forum; check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
S1NN3D schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:23:
Dit topic krijgt een verhuizing naar Overige tablets aangezien het niets met aankoopadvies te maken heeft.

[...]

Dit doen we niet op het forum; check Het algemeen beleid #groeten nog eens.
*knip*. Dit voegt echt helemaal niks toe.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 09-04-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost is al heel erg compleet, maar er ontbreekt nog een paar dingetjes. Zou je het typenummer / model en een foto van het probleem kunnen posten?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry dat ik het verkeerd heb gepost, ben niet zo handig hiermee.
Het is de Kobo model N514.
Ik zou wel een foto willen toevoegen maar zie nergens waar ik een bestand kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:30:
Ik zou wel een foto willen toevoegen maar zie nergens waar ik een bestand kan toevoegen.
Upload de foto naar bijvoorbeeld www.imgur.com en post de link eventjes hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Rens-br.
Hierbij de link https://imgur.com/a/yoT5a

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Het lijkt op een diagonale barst in de rechter bovenhoek, wat zou betekenen dat je kobo totall-loss is. Kan je een scherpe close-up maken van het lichter gekleurde driehoekje waar het vergrootglas in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://imgur.com/a/1Cqz1

Hierbij twee foto's van een close-up... Scherper lukte helaas niet. Hoop dat je er iets aan hebt.
Zou echt zonde zijn als hij totall-loss is, de rest doet het namelijk nog wel mis alleen 2 regels door die band bovenin.
Nogmaals dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik ben het eens met @TommyboyNL het lijkt erop dat het scherm defect / gebroken is, of dat in ieder geval die bepaalde pixels niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09 18:25
Jep, dit is een gebroken scherm. Als je iemand kent die een beetje handig is kan je deze vervangen, maar door de leeftijd van de e-reader (Kobo Aura edition 1) zijn deze schermen (ED060XH3) niet heel goedkoop om aan te komen (>40 dollar via Aliexpress).

Ik zou deze afschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Niet_Jan_Jaap op 16-04-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Kobos zijn kwa software flink aanpasbaar. Vraag eens in \[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura of ze een hack weten om het bovenste deel van het scherm niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09 18:25
TommyboyNL schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:35:
Kobos zijn kwa software flink aanpasbaar. Vraag eens in \[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura of ze een hack weten om het bovenste deel van het scherm niet te gebruiken.
Zat ik eerder ook aan te denken, maar daarvoor moet je volgens mij al je Epub's aanpassen (uberhaupt niet mogelijk bij DRM beveiligde Epubs) om de top - margin groter te maken. Volgens mij is er (nog) geen oplossing om dit in de firmware zelf te fixen.

zie ook https://www.mobileread.co...p?p=2584056&postcount=158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor jullie tijd en moeite. Zal dus helaas een nieuwe kopen worden.

Nog tips qua e-readers?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Daar mag je even een nieuw topic voor openen in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons, maar let daarbij wel op het volgende: Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons.
Pagina: 1