Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wi-Fi router in plaats van Wi-Fi dongle.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ElChapeau
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn vraag
Ik heb momenteel een Fr!tz wi-fi stick in mijn computer, omdat het moederbord geen wi-fi mogelijkheid heeft. Alleen na zo'n 6 maanden valt het me toch wat tegen. De snelheid is top, maar de stabiliteit niet zó. Tijdens browsen/youtube etc. merk ik er niks van, maar als ik Rocket League speel (doe ik regelmatig), merk ik toch dat er veel teleporting/lagg is, ookal is de ping gemiddeld 16. In het begin merk ik het niet, maar na een paar potjes lijkt het net alsof de server niet goed synct met mijn computer.

Nu zat ik te denken om een router naast mijn computer te plaatsen die verbinding heeft met mijn modem, om vervolgens een kabeltje van de router naar de computer te leggen. Zou dit de stabiliteit kunnen verbeteren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Connectbox van Ziggo
- AVM FRITZ!WLAN USB STICK AC 860
- GA-970A-UD3P
- Ziggo modem staat op de vensterbank in de woonkamer. Ik heb een relatief klein appartement. Computer staat in een andere kamer hemelsbreed een meter of 10 van de modem af. Heb 100% bereik en lage ping, download snelheid is 180mbit/s (abonnement van 200mbit). Qua muren is het voornamelijk gipsblokken en verder niet veel meer (woon er nog niet heel lang dus weet niet precies waar de muren van gemaakt zijn).
- Enkel stroom. Ooit scheen er wel een UTP kabel te lopen, maar die is afgeknipt en heb ik niet terug kunnen vinden (vloer openbreken vond ik iets te ver gaan).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kabel trekken vanuit modem is niet mogelijk, ik weet dat dit altijd het beste zou zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door ElChapeau op 08-04-2018 15:18 ]

Alle reacties

Verwijderd

Heb jij in de buurt een coax aansluiting? Dan kan je een setje MoCa van Hirshmann kopen. Dan hoef je ook geen kabels te trekken.

Snelheid / lag / latency is bijna net zo klein als een gewone UTP kabel.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als je een router hebt die als "CLIENT" aan een wireless netwerk kan verbinden zou het kunnen.. (vroeger hadden ze er zelfs speciale devices voor... misschien nu ook nog wel..)

al blijft wireless gewoon een gedeeld medium, en als er nog tig andere netwerken in de buurt zitten, dan heb je al een nadeel...

geen idee of je al eens gekeken heb naar de een ander kanaal te gebruiken.. of indien je nog op 2.4ghz zit om 5ghz te gebruiken..

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef om te beginnen eens helder de situatie aan:
- welke "Ziggo modem"?
- welke "Fr!tz wi-fi stick"?
- welk moederbord?
- waar staat de Ziggo modem?
- waar staat de computer?
- hoe ver zijn die twee plekken van elkaar en wat zit er qua muren, vloeren en isolatie tussen? (beton met metaalhoudende isolatie is anders dan een paar houten planken)
- welke aansluitingen heb je bij de computer (stroom lijkt me vanzelfsprekend, maar ook TV of telefoon?)

Dan kunnen we een beeld vormen van die situatie en suggesties geven wat het beste zou werken.

Oslik blyat! Oslik!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je dus een "wired wireless repeater" bedoelt, heb je best een uitdaging. Tenminste, je wil een "sterker apparaat" dan je USB-dongle met een UTP-kabel op je PC aansluiten en dat apparaat moet dan draadloos het signaal van je modem/router weer oppakken?

Dat schuif ik onder wireless repeater en dan kom je snel in de categorie https://www.routercenter....04172/wifi-repeaters.html terecht (even een linkje naar Coolblue want overzichtelijk). Het lastige is dat bij repeaters de snelheid van je WiFi ook niet gegarandeerd is. Sterker nog, er is een kans dat je up- of downstream minder goed is dan je huidige USB-dongle.

Heb je metingen/snelheden van je huidige situatie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik lees nergens dat dat apparaat als repeater zou moeten werken, enkel dat het als client op de WiFi zou aanmelden en dan bedraad met de PC te verbinden. Dan is gewoon een router als client bridge geconfigureerd zat.

TS: daar schiet je weinig mee op. Een netwerkverbinding is een keten, en precies zo stabiel en snel als de zwakste schakel. WiFi op jouw kamer is blijkbaar niet stabiel genoeg voor je gaming. Een ander apparaat ertussen hangen en dan jouw PC daar bedraadaan hangen blijft over die draadloze verbinding gaan dat niet goed is. Misschien kun je door een flink high-end apparaat neer te zetten lichte winst behalen, maar bij WiFi is locatie alles - liever een minimaal competent apparaat op de juiste plek dan een geweldig apparaat op de foute. En jouw kamer is niet de juiste plek. Dat kun je aanpakken door die client bridge ergens anders te hangen, maar als je toch al kabels van jouw kamer naar ergens anders gaat trekken is het veel doelmatiger je PC gewoon bedraad te verbinden aan de modemrouter. Vaste computers verdienen vaste verbindingen en gamen over WiFi is zowel voor jou als voor je medespelers ontoereikend en frustrerend.

Oslik blyat! Oslik!

• ElChapeau
Bedankt voor de reacties!
dion_b schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:28:
Geef om te beginnen eens helder de situatie aan:
- welke "Ziggo modem"?
- welke "Fr!tz wi-fi stick"?
- welk moederbord?
- waar staat de Ziggo modem?
- waar staat de computer?
- hoe ver zijn die twee plekken van elkaar en wat zit er qua muren, vloeren en isolatie tussen? (beton met metaalhoudende isolatie is anders dan een paar houten planken)
- welke aansluitingen heb je bij de computer (stroom lijkt me vanzelfsprekend, maar ook TV of telefoon?)

Dan kunnen we een beeld vormen van die situatie en suggesties geven wat het beste zou werken.
Ik heb momenteel:
- Connectbox van Ziggo
- GA-970A-UD3P
- Ziggo modem staat op de vensterbank in de woonkamer. Ik heb een relatief klein appartement. Computer staat in een andere kamer hemelsbreed een meter of 10 van de modem af. Heb 100% bereik en lage ping, download snelheid is 180mbit/s (abonnement van 200mbit). Qua muren is het voornamelijk gipsblokken en verder niet veel meer (woon er nog niet heel lang dus weet niet precies waar de muren van gemaakt zijn).
- Enkel stroom. Ooit scheen er wel een UTP kabel te lopen, maar die is afgeknipt en heb ik niet terug kunnen vinden (vloer openbreken vond ik iets te ver gaan).

Is dit voldoende informatie?

• ElChapeau
Ik heb tevens het vermoeden dat dit probleem misschien veroorzaakt wordt door mijn moederbord.

Mijn computer heeft in het verleden wel eens kuren gehad dat USB apparaten plots niet herkend werden, zo lijkt dat nu af en toe ook met de Fritz stick.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ElChapeau schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:15:
Bedankt voor de reacties!

[...]

Ik heb momenteel:
- Connectbox van Ziggo
Alsnog twee verschillende modellen (Compal CH7465LG en Arris TG2492LG), maar qua WiFi ontlopen ze elkaar niet enorm. Beide hebben in de 5GHz 3x3 MIMO (en 2x2 in de 2.4GHz)
Een redelijke 2x2 MIMO adapter. Als je het goed plaatst (dus via verlengsnoer en niet direct in PC) zal het onder goede omstandigheden prima voldoen.
- GA-970A-UD3P
Hoezo dan geen mogelijkheid voor non-USB? Al gebruik je twee PCIe 16x GPU's met dual slot coolers heb je nog steeds tweemaal PCIe 1x over en een keer regulier PCI. Plek zat dus voor een PCI(e) WiFi adapter...
- Ziggo modem staat op de vensterbank in de woonkamer. Ik heb een relatief klein appartement. Computer staat in een andere kamer hemelsbreed een meter of 10 van de modem af. Heb 100% bereik
Die percentages zijn altijd lastig rekenen. Windows' "100%" komt overeen met -50dBm. Als dat zo is, is je signaalsterkte alvast goed. Dat zegt alleen weinig over de hoeveelheid ruis.
en lage ping, download snelheid is 180mbit/s (abonnement van 200mbit).
Met je internetverbinding als beperkende factor geeft dit een ondergrens voor de WiFi, en daarmee via via alsnog iets over de signaal-ruisverhouding:

1) 180Mbps netto is bruto ongeveer 270Mbps (want ~1/3 overhead bij WiFi)
2) Bij een 2x2 WiFi-ac verbinding met 80MHz kanaalbreedte kom je dan uit op minstens MCS 4 (16QAM met 3/4 encoding)
3) MCS 4 vereist bij 80MHz WiFi-ac minimaal 21dB SNR.

Kortom, je hebt goede signaalsterkte met zeker minimaal acceptabele SNR (en mogelijk nog beter, maar omdat je alleen je internetsnelheid test weten we niet beter dan dat).
Qua muren is het voornamelijk gipsblokken en verder niet veel meer (woon er nog niet heel lang dus weet niet precies waar de muren van gemaakt zijn).
Dat blijkt. Met minimaal -50dBm is signaalsterkte in ieder geval het probleem niet.
Niet zelf vloer gelegd na verhuizing?
Is dit voldoende informatie?
Het maakt de situatie in ieder geval een stuk duidelijker. Je houdt drie opties over:

1) het probleem heeft niets met WiFi of USB te maken, maar intern in je computer gaat iets mis.
2) het probleem heeft niets met WiFi te maken, maar wel met USB, waardoor de WiFi-verbinding over de USB adapter uitvalt.
3) het probleem zit in de lucht, eens per zoveel tijd is er een forse stoorpiek waardoor WiFi korte tijd onbruikbaar wordt.

Wat beste oplossing is hangt af van welk van deze drie problemen het is.
ElChapeau schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:17:
Ik heb tevens het vermoeden dat dit probleem misschien veroorzaakt wordt door mijn moederbord.

Mijn computer heeft in het verleden wel eens kuren gehad dat USB apparaten plots niet herkend werden, zo lijkt dat nu af en toe ook met de Fritz stick.
Twee keer achter elkaar posten is nergens voor nodig, je kunt prima met de Wijzig-knop dingen (incl quotes - zoals ik hier doe) toevoegen aan je eerdere post

Dit kan dus het probleem verklaren. Maar dat is vooralsnog een aanname. Makkelijkste manier om nrs 2 en 3 uit te sluiten is om in ieder geval tijdelijk met een netwerkkabel te testen. Gewoon even een avondje met UTP (vroeger leverde Ziggo een 15m kabel mee met installatiepakket, nu nog steeds?) direct van modemrouter naar PC gebruiken en zien of het probleem dan ook aanwezig is. Onzin dat dit niet zou kunnen met de afstanden die je noemt. Je roept in dit topic over twee verschillende dingen dat ze niet zouden kunnen, terwijl dat niet het geval is - wees eerlijker met jezelf en ons: jij weet niet hoe het zou kunnen op een manier dat voor jou acceptabel is. Het is geen definitieve oplossing zo door de kamer, maar wel een simpele troubleshootingstap.

Probleem nog aanwezig? Dan heeft het niets met de WiFi of USB te maken. Als pings stabiel blijven is het ook niet aannemelijk dat het in je internetverbinding zit, dus tijd om je PC eens door te lichten.

Probleem weg? Dan zit het probleem ofwel in de lucht, danwel zoals je vermoedt in de USB. Uiteraard is netwerkkabel blijven gebruiken de beste oplossing. Het is vrijwel zeker ook de goedkoopste, zelfs al moet je iemand inhuren om het voor je te regelen (tip: werkspot.nl). Al het anderen is prutswerk.

Wil je toch prutsen? Dan moet je allereerst achterhalen of het USB of WiFi is. De enige manier om dat met zekerheid te zeggen is een ander WiFi-apparaat op dezelfde locatie verbinden met je AP (de modemrouter in dit geval). Heb je een laptop? Kun je daar (desnoods op allerlaagste settings) een van de games waar je het probleem op ervaart draaien? Doe dat eens.

Probleem niet op laptop te reproduceren? Dan is het inderdaad USB en niet WiFi. Zoek een PCI(e) NIC uit met antennes op verlengsnoer en probleem weg. Iets als de Asus PCE-AC68 zou prima voldoen.

Probleem op laptop wel te reproduceren? Dan zit het probleem in de lucht, want via kabel werkt het wel goed (hebben we hierboven al bevestigd), maar op twee verschillende WiFi-adapters waarvan eentje niet via verdachte USB hebben we zelfde gedrag. Hoe je het ook wendt of keert is hier de conclusie dat het via WiFi simpelweg niet gaat lukken. Je zult dus een andere technologie moeten gebruiken. Wederom, goedkoopste, stabielste en meest betrouwbare is altijd bedraad via UTP. Wil je dat nog steeds niet? Dan opties:

- POF (Plastic Optical Fiber): is even stabiel en performant als Cat5E UTP. Loopt (conform NEN-1010) door electriciteitsbuizen. Moeilijk zelf te installeren en los van montagekosten schreeuwend duur (reken op > EUR 200 materiaalkosten voor een enkele point-to-pointverbinding :o ). Dit is sowieso een technisch haalbare optie, maar een erg dure.
- MoCA (data over coaxkabel): kan tot 1Gbps betrouwbaar en snel vervoeren - als je verbinding krijgt is het stabiel en altijd even snel, maar vereist TV-kabels. Zo niet: geen optie.
- PLC (powerline, G.hn en Homeplug AV2.0): zelfde techniek als WiFi, maar dan op lagere frequentie over stroomkabels. Die heb je, de vraag is of en zo ja hoe het gaat werken.

De uitdagingen bij PLC zijn exact dezelfde als bij WiFi, namelijk demping en verstoring. In de regel is verstoring een veel groter probleem dan demping. Ieder apparaat met schakelende voeding (lees: iedere LED-lamp, USB oplader en computer bij jou in huis) stoort op de gebruikte frequenties (tussen de 2 en 80MHz). Hoeveel ruis dat oplevert en of dat constant is danwel met pieken valt niet op voorhand te zeggen. Wel kun je twee scenario's onderscheiden:
1) je hebt overal randaarde aanwezig. Dan werkt de meer high-end PLC met MIMO ("1200Mbps" setjes en hoger) goed; meestal zal het dan snel en stabiel zijn. Dan nog geen garanties; bij is dat de situatie en heb ik toch kamers waar ik max 65Mbps haal en - belangrijker - de verbinding er elke 5 minuten een aantal seconden uit vliegt.
2) je hebt alleen in natte ruimtes randaarde en dus niet op de plekken waar beide adapters moeten komen te staan. In dat geval is de toegevoegde waarde van MIMO beperkt en moet je rekening houden met slechte en instabiele performance. Dat laatste geldt ook als je verouderde/low-end (non-MIMO) apparaten gebruikt als je randaarde hebt.

Bij PLC geldt wmb: omdat je vooraf geen idee of en zo ja hoe het gaat werken, altijd kopen met mogelijkheid tot retour als het niet goed werkt. Hou rekening met kosten van minimaal EUR 80 voor een degelijke set met MIMO. Goedkoper dan dat is (verouderde) troep.

Dus: eerst dingen uitsluiten om oorzaak te achterhalen. Dan weet je als het goed is nu wat je kunt doen cq kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

• ElChapeau
Ik ben nieuw op dit forum dus excuses voor noob reacties.
Een redelijke 2x2 MIMO adapter. Als je het goed plaatst (dus via verlengsnoer en niet direct in PC) zal het onder goede omstandigheden prima voldoen.
Dus met adapter zou het beter moeten werken? Ik dacht juist dat zo'n verlengstuk een extra mogelijke 'stoorzender' zou kunnen zijn, ik kan beginnen met testen via de adapter.
Hoezo dan geen mogelijkheid voor non-USB? Al gebruik je twee PCIe 16x GPU's met dual slot coolers heb je nog steeds tweemaal PCIe 1x over en een keer regulier PCI. Plek zat dus voor een PCI(e) WiFi adapter...
Dit is wel een goed idee, zeker het overwegen waard.
Die percentages zijn altijd lastig rekenen. Windows' "100%" komt overeen met -50dBm. Als dat zo is, is je signaalsterkte alvast goed. Dat zegt alleen weinig over de hoeveelheid ruis.
Hoeveel het exact is weet ik niet, op mijn telefoon in dezelfde ruimte heb ik ook 100% bereik.
Met je internetverbinding als beperkende factor geeft dit een ondergrens voor de WiFi, en daarmee via via alsnog iets over de signaal-ruisverhouding:

1) 180Mbps netto is bruto ongeveer 270Mbps (want ~1/3 overhead bij WiFi)
2) Bij een 2x2 WiFi-ac verbinding met 80MHz kanaalbreedte kom je dan uit op minstens MCS 4 (16QAM met 3/4 encoding)
3) MCS 4 vereist bij 80MHz WiFi-ac minimaal 21dB SNR.

Kortom, je hebt goede signaalsterkte met zeker minimaal acceptabele SNR (en mogelijk nog beter, maar omdat je alleen je internetsnelheid test weten we niet beter dan dat).
Dit gaat mijn pet te boven haha, in ieder geval bedankt voor het delen.
Niet zelf vloer gelegd na verhuizing?
Nee, de vloer was nog in prima conditie en financieel gezien kwam het beter uit (ben nog student..).
Dit kan dus het probleem verklaren. Maar dat is vooralsnog een aanname. Makkelijkste manier om nrs 2 en 3 uit te sluiten is om in ieder geval tijdelijk met een netwerkkabel te testen. Gewoon even een avondje met UTP (vroeger leverde Ziggo een 15m kabel mee met installatiepakket, nu nog steeds?) direct van modemrouter naar PC gebruiken en zien of het probleem dan ook aanwezig is. Onzin dat dit niet zou kunnen met de afstanden die je noemt. Je roept in dit topic over twee verschillende dingen dat ze niet zouden kunnen, terwijl dat niet het geval is - wees eerlijker met jezelf en ons: jij weet niet hoe het zou kunnen op een manier dat voor jou acceptabel is. Het is geen definitieve oplossing zo door de kamer, maar wel een simpele troubleshootingstap.

Probleem nog aanwezig? Dan heeft het niets met de WiFi of USB te maken. Als pings stabiel blijven is het ook niet aannemelijk dat het in je internetverbinding zit, dus tijd om je PC eens door te lichten.

Probleem weg? Dan zit het probleem ofwel in de lucht, danwel zoals je vermoedt in de USB. Uiteraard is netwerkkabel blijven gebruiken de beste oplossing. Het is vrijwel zeker ook de goedkoopste, zelfs al moet je iemand inhuren om het voor je te regelen (tip: werkspot.nl). Al het anderen is prutswerk.

Wil je toch prutsen? Dan moet je allereerst achterhalen of het USB of WiFi is. De enige manier om dat met zekerheid te zeggen is een ander WiFi-apparaat op dezelfde locatie verbinden met je AP (de modemrouter in dit geval). Heb je een laptop? Kun je daar (desnoods op allerlaagste settings) een van de games waar je het probleem op ervaart draaien? Doe dat eens.

Probleem niet op laptop te reproduceren? Dan is het inderdaad USB en niet WiFi. Zoek een PCI(e) NIC uit met antennes op verlengsnoer en probleem weg. Iets als de Asus PCE-AC68 zou prima voldoen.

Probleem op laptop wel te reproduceren? Dan zit het probleem in de lucht, want via kabel werkt het wel goed (hebben we hierboven al bevestigd), maar op twee verschillende WiFi-adapters waarvan eentje niet via verdachte USB hebben we zelfde gedrag. Hoe je het ook wendt of keert is hier de conclusie dat het via WiFi simpelweg niet gaat lukken. Je zult dus een andere technologie moeten gebruiken. Wederom, goedkoopste, stabielste en meest betrouwbare is altijd bedraad via UTP. Wil je dat nog steeds niet? Dan opties:

- POF (Plastic Optical Fiber): is even stabiel en performant als Cat5E UTP. Loopt (conform NEN-1010) door electriciteitsbuizen. Moeilijk zelf te installeren en los van montagekosten schreeuwend duur (reken op > EUR 200 materiaalkosten voor een enkele point-to-pointverbinding :o ). Dit is sowieso een technisch haalbare optie, maar een erg dure.
- MoCA (data over coaxkabel): kan tot 1Gbps betrouwbaar en snel vervoeren - als je verbinding krijgt is het stabiel en altijd even snel, maar vereist TV-kabels. Zo niet: geen optie.
- PLC (powerline, G.hn en Homeplug AV2.0): zelfde techniek als WiFi, maar dan op lagere frequentie over stroomkabels. Die heb je, de vraag is of en zo ja hoe het gaat werken.

De uitdagingen bij PLC zijn exact dezelfde als bij WiFi, namelijk demping en verstoring. In de regel is verstoring een veel groter probleem dan demping. Ieder apparaat met schakelende voeding (lees: iedere LED-lamp, USB oplader en computer bij jou in huis) stoort op de gebruikte frequenties (tussen de 2 en 80MHz). Hoeveel ruis dat oplevert en of dat constant is danwel met pieken valt niet op voorhand te zeggen. Wel kun je twee scenario's onderscheiden:
1) je hebt overal randaarde aanwezig. Dan werkt de meer high-end PLC met MIMO ("1200Mbps" setjes en hoger) goed; meestal zal het dan snel en stabiel zijn. Dan nog geen garanties; bij is dat de situatie en heb ik toch kamers waar ik max 65Mbps haal en - belangrijker - de verbinding er elke 5 minuten een aantal seconden uit vliegt.
2) je hebt alleen in natte ruimtes randaarde en dus niet op de plekken waar beide adapters moeten komen te staan. In dat geval is de toegevoegde waarde van MIMO beperkt en moet je rekening houden met slechte en instabiele performance. Dat laatste geldt ook als je verouderde/low-end (non-MIMO) apparaten gebruikt als je randaarde hebt.

Bij PLC geldt wmb: omdat je vooraf geen idee of en zo ja hoe het gaat werken, altijd kopen met mogelijkheid tot retour als het niet goed werkt. Hou rekening met kosten van minimaal EUR 80 voor een degelijke set met MIMO. Goedkoper dan dat is (verouderde) troep.

Dus: eerst dingen uitsluiten om oorzaak te achterhalen. Dan weet je als het goed is nu wat je kunt doen cq kiezen.
Ik zal beginnen met het testen van het spel op mijn laptop. Zodra ik hier tijd voor heb laat ik weten wat de bevindingen zijn :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ElChapeau schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:24:
[...]

Dus met adapter zou het beter moeten werken? Ik dacht juist dat zo'n verlengstuk een extra mogelijke 'stoorzender' zou kunnen zijn, ik kan beginnen met testen via de adapter.
Zou kunnen, maar dat geldt alleen als je te weinig signaal hebt. Dat heb je nu niet, dus gaat het weinig opleveren. Mbt "storing" - hou er rekening mee dat elke technologie werkt met eigen technieken en eigen frequenties. USB 1.1 en 2.0 zitten ver van de WiFi-frequenties af en kunnen er dus niet mee storen. USB 3.0 kan onder bepaalde omstandigheden wel problemen geven omdat het ruis in de 2.4GHz kan dumpen, daarom zou ik gebruik van USB 3.0 in de buurt van WiFi afraden. Maar jij gebruikt de 5GHz, dus ook dit is niet relevant hier.
[...]

Dit is wel een goed idee, zeker het overwegen waard.
Juist als je arme student bent, eerst testen, dan pas geld uitgeven. Dit is alleen zinnig als je weet dat het probleem bedraad niet optreedt en op je laptop ook niet.
[...]

Hoeveel het exact is weet ik niet, op mijn telefoon in dezelfde ruimte heb ik ook 100% bereik.
Op een PC: draai bijv AcrylicWiFi, op een telefoon: draai WiFi Analyzer. Beide geven je het getal in dBm. Maar signaalsterkte zal het probleem hoogstwaarschijnlijk niet zijn hier.
[...]

Nee, de vloer was nog in prima conditie en financieel gezien kwam het beter uit (ben nog student..).
Student? Gewoon kabel aan de bovenkant van een plint plakken. Kost geen drol en werkt prima. Zo deden wij het vroeger ook toen er nog geen WiFi bestond. Of nog beter: sommige studentenpanden van de grotere studentenhuisvesters hebben systeemplafonds. Daar kun je prima UTP kabels (en zelfs switches) boven leiden zonder dat je er iets van merkt.
[...]

Ik zal beginnen met het testen van het spel op mijn laptop. Zodra ik hier tijd voor heb laat ik weten wat de bevindingen zijn :)
Pak het nou eens gestructureerd aan. Op de laptop testen zegt pas iets als je weet of het probleem op je PC bedraad ook speelt. Eerst netwerkkabel op je PC aansluiten, dan pas de vervolgstappen doen. Voor je het weet trek je verkeerde conclusies en geef je geld uit voor iets wat je probleem niet gaat verhelpen.

Oslik blyat! Oslik!

• ElChapeau
[...]

Student? Gewoon kabel aan de bovenkant van een plint plakken. Kost geen drol en werkt prima. Zo deden wij het vroeger ook toen er nog geen WiFi bestond. Of nog beter: sommige studentenpanden van de grotere studentenhuisvesters hebben systeemplafonds. Daar kun je prima UTP kabels (en zelfs switches) boven leiden zonder dat je er iets van merkt.
Heb een leuk appartementje op de kop kunnen tikken, maar het vrouwtje ziet liever geen kabelwerk door het huis. Plafond is helaas van beton.. Het vervelende is ook dat er een hal tussen mijn kamer en de woonkamer zit, waardoor een kabel vrij vervelend door het huis zou lopen. Mocht de situatie zich voordoen dat de vloer eruit gaat, dan leg ik uiteraard als eerste een kabel (of twee).

Tijdelijk met een kabel testen zou nog wel mogelijk zijn, helaas leverde ziggo slechts een kabeltje van een meter mee. Misschien heb ik nog wat in de berging liggen, kom ik later op terug!
[...]

Pak het nou eens gestructureerd aan. Op de laptop testen zegt pas iets als je weet of het probleem op je PC bedraad ook speelt. Eerst netwerkkabel op je PC aansluiten, dan pas de vervolgstappen doen. Voor je het weet trek je verkeerde conclusies en geef je geld uit voor iets wat je probleem niet gaat verhelpen.
Fair enough.
Pagina: 1