Moeilijk gevonden worden in Google

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365784

Topicstarter
Heb een eigen muziek-act; *snip*mijnactnaam*snip*
Deze naam heb ik nog niet zo lang.
En helaas ben ik erachter gekomen dat deze zeer moeilijk terug te vinden is in ondermeer Google.
Heb al wel een eigen site opgezet; https://mijnnaam123.wixsite.com/mijnactnaam
Het probleem is echter dat ik veel moet betalen om goede SEO-resultaten te kunnen behalen (ondermeer Premium-pakket en jaarlijks voor domein-naam)
Daar heb ik eigenlijk ook weinig behoefte aan.

Wat voor alternatieven zijn er verder (heb zelfs ook al overwogen om mijn naam te gaan veranderen)?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 07-04-2018 13:37 . Reden: Irrelevante namen / spam ]

Beste antwoord (via Anoniem: 365784 op 07-04-2018 15:47)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Begin eerst met een stukje logica: neem een eigen .nl domein. Van daaruit kun je verder werken.

Wat je verder doet is een account aanmaken op Google Mijn Bedrijf: https://www.google.com/business/ Daar maak je lekker een pagina aan zodat je op Google netjes gevonden wordt. Bij de zoekresultaten zie je dan een klein deel van het scherm gevuld met informatie die je daar opgeeft. Kost je niks behalve wat moeite.

Mijn advies zou zijn: gebruik een CMS zoals bijvoorbeeld WordPress en ga daar je site mee maken. Met ene plugin zoals Yoast kun je goed kijken waar je knelpunten liggen op vindbaarheid op je website. Die kun je dan meteen oppakken.

Verder moet je zo links en rechts je naam achterlaten op het internet met een link er bij, vind Google ook leuk.
Anoniem: 365784 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:09:
Dat is wel zo.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het echter qua kosten toch wel iets te hoog oplopen jammer genoeg.
Een .nl domein kost ongeveer €1 per jaar (het eerste jaar bij MijnDomein.nl). De hosting kun je zo duur maken als je zelf wilt. Bij MijnDomein zag ik net dat dit het eerste jaar €10 kost. Ben je een jaar verder voor €11. Is te doen toch?

[ Voor 23% gewijzigd door sypie op 07-04-2018 13:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Betalen voor een eigen domeinnaam lijkt mij een van de meest logische dingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel zo.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het echter qua kosten toch wel iets te hoog oplopen jammer genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 365784 op 07-04-2018 13:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Begin eerst met een stukje logica: neem een eigen .nl domein. Van daaruit kun je verder werken.

Wat je verder doet is een account aanmaken op Google Mijn Bedrijf: https://www.google.com/business/ Daar maak je lekker een pagina aan zodat je op Google netjes gevonden wordt. Bij de zoekresultaten zie je dan een klein deel van het scherm gevuld met informatie die je daar opgeeft. Kost je niks behalve wat moeite.

Mijn advies zou zijn: gebruik een CMS zoals bijvoorbeeld WordPress en ga daar je site mee maken. Met ene plugin zoals Yoast kun je goed kijken waar je knelpunten liggen op vindbaarheid op je website. Die kun je dan meteen oppakken.

Verder moet je zo links en rechts je naam achterlaten op het internet met een link er bij, vind Google ook leuk.
Dat is wel zo.
Een .nl domein kost ongeveer €1 per jaar (het eerste jaar bij MijnDomein.nl). De hosting kun je zo duur maken als je zelf wilt. Bij MijnDomein zag ik net dat dit het eerste jaar €10 kost. Ben je een jaar verder voor €11. Is te doen toch?

[ Voor 23% gewijzigd door sypie op 07-04-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel Sypie
Zal ermee aan de slag gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 365784 op 07-04-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-06 23:59
Dat is wel zo.
Je hebt al een .nl domeinnaam voor €4 tot 8/jaar (TransIP). Deze hoef je uiteraard niet per sé bij de hoster af te nemen.

En open je site eens met Google Chrome, open de developer console (F12) en gebruik de Audit functie daar eens. Daarmee krijg je een makkelijk inzicht in wat er "mis" kan zijn met je site. Bijvoorbeeld dingen als laadtijd, lay-out en dergelijk.

Zorg er tevens voor dat, wat er op je site staat, ook aanleiding biedt om gevonden te worden. Kort door de bocht: alle tekst houdt op bij "Gardens of Tivoli", "The art of life" en je e-mailadres.
Met "Gardens of Tivoli" ga je nooit op pagina 1 ranken op Google, daar die sowieso vol zal blijven staan met Tivoli Gardens in Kopenhagen.
"The art of life"... Wederom misser: Is ook de titel van een film, boeken, en de naam van een paar bedrijven.

Heb je de vraag al eens omgekeerd? Jezelf de vraag gesteld "Bij welke zoektermen zou mijn site érgens in de eerste pagina's moeten belanden?"
Want SEO is méér dan alleen een domeinnaam en wat andere technische voorwaarden. Zinnige content is er 1 van.

[ Voor 146% gewijzigd door RobIII op 07-04-2018 13:31 . Reden: Whoopsie. Edit i.p.v. quote Sorry. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ShitHappens schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:22:
Want SEO is méér dan alleen een domeinnaam en wat andere technische voorwaarden. Zinnige content is er 1 van.
Sterker nog: content is dé.

Content is king.

Een fatsoenlijke domeinnaam is een goeie tweede. Je maakt me niet wijs dat dat ene, of twee, tientje(s) per jaar je de nek kost. In dat geval levert je act klaarblijkelijk ook niet veel op en is de vraag waarom je dan überhaupt gevonden wil worden.

Ik heb toch je website even bekeken. Ik kreeg er instant koppijn van (en dan met name van deze achtergrond). Daar zet je toch geen groen-blauwe tekst op 8)7 Misschien toch ook nog maar een paar tientjes uittrekken voor een design of fatsoenlijke template of iemand die een beetje grafisch onderlegd is er eens naar laten kijken (in ruil voor een privé optreden als 't niks mag kosten? :P )

Verder @Anoniem: 365784: Wil je ophouden je website overal rond te strooien? Ik zag 'm hier ook al. Zie: spam. Je kunt prima je probleem beschrijven zonder namen en/of links te droppen (zie je gewijzigde topicstart).

[ Voor 89% gewijzigd door RobIII op 07-04-2018 13:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:35
Video-opnames op Youtube of andere platforms zetten. Muziekopnames op Soundcloud en Myspace.
Pagina: 1