Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee laptops koppelen en werken op één Exel bestand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leo1960
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-11-2021
Beste mede form gebruikers. Ik wil met 2 laptop's, op één exel-bestand werken, maar krijg melding als ik 'bestand delen" aan vink dat deze optie niet kan! Dit omdat het een Exel-bestand is met verwijzingen/macro's! Ik kan dan op beide laptops geen invullingen/wijzigingen doen!!
Eerste de uitleg: Ik heb 2 laptop's , een = 'hoofdlaptop" met daarop Windows XP, en een "hulplaptop" met daarop Windows 7. Het Exel-bestand staat op de "hoofdlaptop", ik koppel die met de "hulplaptop" d.m.v. een cat 6 crossover netwerkkabel, en kan dus een Exel-bestand delen als ik verbinding gemaakt heb en het "bestand delen" ingeschakeld heb! Op een gewoon Exel-bestand kan ik dan werken, op beide laptops (in hetzelfde gedeelde bestand)! Maar, zoals boven omschreven, omdat het Exel-bestand verwijzingen/macro's heeft, kan dat niet in Microsoft Exel!
Mijn vraag is: is er een programma waarmee dit wel kan, of via een "omweg"... Bijvoorbeeld TeamViewer of iets degelijks?? Wie kan mij helpen??
Mvg Leo

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Google sheets of office365 online. Of als je een synology hebt, synology office.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:57

basdej

OutSystems Consultant

Zoals je zelf al aangeeft, teamviewer? Al zou ik de windows xp laptop niet meer gebruiken en gewoon overstappen op een modern systeem.

Hoi.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Teamviewer is leuk maar daarmee neem je een computer over. Je kunt dan wel vanaf beide computers aan het bestand werken maar niet gelijktijdig.

Beter is een clouddienst zoals hierboven genoemd, dan kun je gelijktijdig vanaf meerdere computers aan hetzelfde document werken. Of dat dan ook met verwijzingen en macro's kan durf ik niet te zeggen. Mijn idee zou zijn dat het niet mogelijk is.

• Leo1960
Even ter info op bovenstaande: ik werk off-line, dus met de netwerk kabel! En ik weet niet of dat dat mogelijk is bij TeamView ??!!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:10
Nee, TV loopt als ik het goed heb over poort 80/443 en altijd via de servers van TV.

Ik denk dat je hele moeilijke en gebruikersonvriendelijke dingen moet gaan inzetten als je dit wilt doorzetten.
Technisch ontwerp is niet goed als je het mij vraagt.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 16:06
In hoeverre is 't belangrijk dat op beide laptops tegelijk in 't bestand gewerkt kan worden?

Als dat maar 1 tegelijk is, waarbij je dus afwisselt tussen de 2 laptops, zijn er eigenlijk verschillende mogelijkheden:
- File op een USB stick zetten en die wisselen
- Oplossing als VNC of Remote Desktop (die in tegenstelling tot TeamViewer wel zouden moeten werken)
- Laptop oppakken en meenemen naar de andere plek

Vanaf 2 plekken tegelijk wordt een lastige omdat er dus teveel limiterende factoren zijn.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wat is de reden waarom je dit zo wil? Voordat mensen allemaal alternatieven gaan aandragen....

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ah, dat had ik niet begrepen. Wil je echt gelijktijdig werken in dezelfde spreadsheet én offline blijven dan is het enige dat ik kan bedenken een eenvoudige synology (https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/Spreadsheet) in het zelfde kleine netwerkje opnemen.

Als gelijktijdig niet een vereiste is dan gewoon met remote desktop hem overnemen.

Las overigens dat je een cross-cable gebruikt, mochten je laptops beiden Gbit zijn dan heb je vaak maar 100Mbit link. Een gewone kabel is dan beter.

• Leo1960
Ter info: Het gaat om een exel-bestand wat gebruikt word met inschrijvingen op een evenement! Dat er met 2 personen/laptop's op één bestand gewerkt kan worden, dit om in de tijdsbestek van 2 uur vele inschrijvingen ter plaatsen te verwerken!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 14:53
Is het dan niet veel makkelijker om gewoon met twee laptops afzonderlijk de registratie te doen en na afloop de bestanden te combineren? De kans dat iemand zich expres 2x inschrijft lijkt me heel klein...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat @PhilipsFan zegt. Gewoon beide een apart bestand en later de 2 mergen.

Edit: mijn vrouw de Excel wizard staat me net heel verbaasd aan te kijken en zegt dat die optie standaard in Excel (2016 iig) zit.

Onder "controleren" ---> "Werkmap delen"--> "Gelijktijdige bewerkingen door meerdere gebruikers toestaan. Hierdoor kunnen ook werkmappen worden samengevoegd" aavinken.

Dit gebruikt ze ook dagelijks op werk, als je een bestand dan geopend hebt en de ander slaat het op krijg je een melding, als je op "OK" klikt voert hij de wijzigen in het geopende bestand ook door.

[ Voor 77% gewijzigd door sapphire op 07-04-2018 13:26 ]

Gabriël AM5

• Leo1960
Klopt @PhilipsFan. We werken al jaren zo, en nadien, als de inschrijving gesloten is, kopiëren en via usb stick over zetten! Maar, voor uit werken is ook kijken naar meerdere mogelijkheden, en misschien was(is) het wel mogelijk en dus makkelijker.....

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sapphire schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:19:
Onder "controleren" ---> "Werkmap delen"--> "Gelijktijdige bewerkingen door meerdere gebruikers toestaan. Hierdoor kunnen ook werkmappen worden samengevoegd" aavinken.
Werkt dat ook offline ? (als in, zonder cloud en/of sharepoint)

@Leo1960 Nu wat meer duidelijk is wat de bedoeling is zou access veel logischer zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leo1960 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:32:
Klopt @PhilipsFan. We werken al jaren zo, en nadien, als de inschrijving gesloten is, kopiëren en via usb stick over zetten! Maar, voor uit werken is ook kijken naar meerdere mogelijkheden, en misschien was(is) het wel mogelijk en dus makkelijker.....
Vooruitkijken & Windows XP gebruiken... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sapphire schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:19:
...Edit: mijn vrouw de Excel wizard staat me net heel verbaasd aan te kijken en zegt dat die optie standaard in Excel (2016 iig) zit.

Dit gebruikt ze ook dagelijks op werk, als je een bestand dan geopend hebt en de ander slaat het op krijg je een melding, als je op "OK" klikt voert hij de wijzigen in het geopende bestand ook door.
Ja, dat zegt de TS al in z'n OP; dat wil niet werken omdat er verwijzingen naar macro's in staan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Leo1960
MAX3400 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:16:
[...]

Vooruitkijken & Windows XP gebruiken... :+
Ik weet wat je bedoelt MAX3400. Maar Windows XP gebruiken we omdat de (oudere) software die we gebruiken, met andere programma's die we op het evenement gebruiken, stabiel zijn met XP. En met Windows 7 regelmatig vastlopen! Vandaar!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Leo1960 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:28:
[...]

Ik weet wat je bedoelt MAX3400. Maar Windows XP gebruiken we omdat de (oudere) software die we gebruiken, met andere programma's die we op het evenement gebruiken, stabiel zijn met XP. En met Windows 7 regelmatig vastlopen! Vandaar!
XP is niet meer veilig.

Als je die laptop wel eens aan ‘t wifi hangt, of zo nu en dan een usb stick in stopt, kan je er wel vanuit gaan dat hij inmiddels besmet is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1