ik was gisteren aant draaien bij ons in de sportzaal voor een dorpsfeest, ik had dus een Denon DRA-735R (80 Watt continu, 130 peik) mee als versterker. Nou werd deze erg heet en ik heb er een grote ventilator voorgezet en 2 computer fan's opgelegd. Enfin.. dat ding werd duz heter en heter, dat ie me doorbrand. Geen kik geeft ie meer. Wat kan dat zijn? De voeding of weet iemand hier meer over?? (ik gebruikte 300 Watt boomboxen) :):
Misschien hadden die boxen een lage impedantie?
{edit} Slecht trouwens dat er geen beveiliging op zit. {/edit}
Siditamentis astuentis pactum.
Die zit er wel op... afaikOp zondag 15 juli 2001 13:27 schreef Varienaja het volgende:
Misschien hadden die boxen een lage impedantie?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nou.. dan heeft die beveiliging niet erg z'n best gedaan. Op ons oude Kenwood minisetje had m'n pa eerst 4 boxen aangesloten. Als je 't volume verder dan 1/3 opendeed sprong het ding al op 'protect'. (Met 2 boxen kan ie gewoon voluit)Op zondag 15 juli 2001 13:57 schreef JvS het volgende:
Die zit er wel op... afaik
Of is er verschil tussen overbelasting-beveiliging en oververhitting-beveiliging?
Maar wat gebeurd er dan als je 4 ohm's boxen aansluit op een 8-16 Ohm's versterker? Wat kan (gaat er dan )op den duur stk, versterker of boxen? En euhh zit er op deze Denon (DRA-735R) beveiliging?
Als je 4 ohms boxen op een 8-16 ohms versterker aansluit zal de versterken kapot gaan. Ik weet niet exact waarom, maar het zal te maken hebben met dat er extra vermogen gevraagd word door de boxen. De versterker moet moeite doen, wordt warm, en kan uiteindelijk kapot gaan.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat die Denon geen 4 ohm aankan.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat die Denon geen 4 ohm aankan.
Pagina: 1