Gaming headset voor brildragers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een andere headset (dus koptelefoon en microfoon voor gaming). Ik gebruik nu een Turtle Beach X12 en hiervoor had een Microsoft LX-3000 en daarvoor een Plantronics HS1.

Ik ben geen sterofiel, maar ik luister wel graag naar muziek en kijk ook graag een filmpje op mijn PC, maar ik stel geen hele hoge eisen aan geluidskwaliteit. De Turtle Beach X12 voldoet prima voor mij.

Maar bij alle headsets heb ik het probleem dat de koptefefoon de pootjes van mijn bril tegen mijn hoofd drukken, waardoor ik na een uurtje of wat gamen ik gewoon mijn koptelefoon moet afzetten omdat het gewoon te veel pijn doet.

De voorgaande headsets hadden dat ook maar bij de X12 heb ik er extreem veel last van. Nu had ik ooit een post op Reddit gezet om te vragen of dit een bekend probleem was (doe ik hier iets fout ofzo?) maar ik kreeg alleen maar replies van anderen die hier geen last van hebben. (Dat helpt mij dus niet wijzer).

Ik ben dus niet zozeer opzoek naar aanbevelingen voor een headset maar vooral door en voor tweakers die ook een bril dragen, die het probleem wellicht herkennen en die daadwerkelijk een andere headset aangeschaft hebben juist om dit probleem te verhelpen.

Qua budget < 100 Euro waar mogelijk. Bruin is niet al te dik op dit moment.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Alle reacties

• Itzdoomalex
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:26
Ik herken het! De hyperx cloud 2 zit geweldig, je moet m wel een weekje goed gebruiken dan zit hij wat minder strak en zit het nog beter! En anders overgaan op lenzen ;)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. De headset heb ik 2 dagen uitgerekt d.m.v. een plank en nu drukt hij niet meer zo hard op mijn meloentje. :p

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18

WCA

Itzdoomalex schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:56:
Ik herken het! De hyperx cloud 2 zit geweldig, je moet m wel een weekje goed gebruiken dan zit hij wat minder strak en zit het nog beter! En anders overgaan op lenzen ;)
Ik kan dit beamen, als je de stoffen oorkussens erop zet zit deze headset prima, ook met bril.

Share and Enjoy!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Je zou kunnen denken aan on-ear of in-ear type headphones, dan heb je die kussen rondom het oor niet die tegen het pootjes van de bril kunnen aandrukken.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik herken dit als brildrager niet. Ik heb zelf een Steelseries Arctis 7 en die zit prima, ook na een lange sessie.

Steam/Discord: Flimovic

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18

WCA

Beowulf65 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:01:
Je zou kunnen denken aan on-ear of in-ear type headphones, dan heb je die kussen rondom het oor niet die tegen het pootjes van de bril kunnen aandrukken.
On ear is nog erger imo, dan drukt de koptelefoon je oor tegen je hoofd met een brillenpootje ertussen en dat doet veel meer pijn

Share and Enjoy!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Flimovic schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:04:
Ik herken dit als brildrager niet. Ik heb zelf een Steelseries Arctis 7 en die zit prima, ook na een lange sessie.
Ik zal er eens naar kijken. Op het moment heb ik maar een opgerolde sok op mijn hoofd, onder de koptelefoon, gefrummelt waardoor de oorschelpen hoger zitten en ik er minder last van heb.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik gebruik zelf de Hyperx cloud core. Zit prima met en zonder bril. Drukt niet op mijn hoofd.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
tazzman schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:39:
[...]

Ik zal er eens naar kijken. Op het moment heb ik maar een opgerolde sok op mijn hoofd, onder de koptelefoon, gefrummelt waardoor de oorschelpen hoger zitten en ik er minder last van heb.
Na een week met een sok op mijn hoofd gezeten te hebben, is mijn Turtle Beach X12 headset een stuk lekkerder gaan zitten. Ik denk dat hij een beetje uitgerekt is nu en daarom niet meer zo drukt op mijn oren / bril.

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-01 13:52
Ik draag een Turtle Beach Headset P11 PS3/PC voor de computer. Dit doe ik al jaren na alle tevredenheid en heb geen last met een bril op.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier ook een Arctis 7 (maar volgens mij zijn alle Arctis identiek qua vorm), en brildrager. En natuurlijk, hij drukt wel iets op mijn bril, maar niet dat ik er last van heb.
Pagina: 1