Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuuN..
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Beste mede-forummers,

Graag wil ik gamen op mijn PC (vooral FPS) met een bedrade muis en toetsenbord. Mijn PC staat echter in mijn tv meubel, en mijn (nog aan te schaffen) beeldscherm komt ergens anders in de woonkamer te staan. Deze afstand is echter ongeveer 8 meter. Voor de monitor zou een HDMI kabel met Full HD haalbaar moeten zijn, echter zit ik nog met mijn muis en toetsenbord. De kast verplaatsen is geen optie.

Wat is hiervoor de beste oplossing? Uiteraard rekening houdend met het feit dat input lag ook niet wenselijk is!
Beschikbare slots op mobo:
USB 2.0 Poorten
4 x
USB 3.0 Poorten
8 x
USB 3.1-Gen2 A Poorten
3 x
PS2
1 x

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

USB over ethernet?

En inputlag ga je sowieso krijgen; welke waarden zijn wel/niet acceptabel?

Ik mis trouwens wel even een budget en welke opties je zelf al had gevonden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuuN..
Ik zat zelf aan een kvm switch te denken, echter hoeft HDMI hier niet langs te lopen. Verder had ik nog USB over copper gezien, maar dat is voor mij verder onbekend.

Wat voor mij acceptabel is, is dat ik er niks van merk bij een goede. Budget is niet zozeer een beperking als het een goede oplossing betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een alternatieve oplossing: er zijn ook "high range" transmitters bij bepaalde sets muizen/keyboard; heb hier een Rii8 dingetje liggen en dat ding reageert op 7m nog naar mijn PC (wel line of sight, maar toch).

https://www.blackbox.com/...ine+Drivers_USB+Extenders heeft een hele berg opties, afstanden en prijzen; staat daar iets tussen wat je mogelijk in NL als vergelijkbaar produkt kan vinden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuuN..
Bedankt voor je reacties. De site die jij aangeeft biedt inderdaad een aantal oplossingen, echter denk ik dat de opties van black box een overkill is voor mijn situatie.

Zelf ben ik ook nog deze tegen gekomen:
https://www.reichelt.nl/?...TgxATeEuJ6vUaAnHDEALw_wcB

Dit ziet er naar mijn mening aardig uit. Ik kan er echter geen zinnige reviews over vinden. Iemand hier ervaring mee?

Edit:
Ik heb inmiddels bovenstaande extender besteld en binnengekregen. Hij werkt naar behoren, en er is geen merkbare input lag. Ik gebruik hem om door te koppelen naar de hub van mijn monitor. Op mijn monitor gebruik ik vervolgens de USB poorten voor mijn toetsenbord + muis. Ook de bouwkwaliteit verrast mij positief (veelal zijn extenders van die plastic fantastic dingen). Ik kan hem dus aanraden.

Maak alleen niet dezelfde fout als ik door een crosskabel er tussen te leggen. Dat gaat uiteraard niet werken :)

[ Voor 32% gewijzigd door QuuN.. op 12-04-2018 10:49 ]