Vreemde vierkantjes in beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 12:18
Hallo,

Ik zit met een probleem... Ik heb last van kleine (meestal zwarte) vierkantjes op het beeld. Deze vierkantjes zijn alleen aanwezig tijdens het gamen (zover ik weet). De vierkantjes zijn meestal klein, maar kunnen ook groter worden.

https://imgur.com/D36EWPF

Zoals je in de foto kan zien zijn de vierkantjes groter op de grond en het busje.
Zie foto hieronder voor de kleine vierkantjes.

https://imgur.com/a/U7d4g

Specificaties
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 158,99€ 158,99
1MSI H110M ECO€ 45,-€ 45,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 40,64€ 40,64
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 34,20€ 34,20
1Sharkoon Skiller Pro+ (Qwerty US)€ 38,50€ 38,50
1Sharkoon FireGlider Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 163,35€ 163,35
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 81,33€ 81,33
1LG 24MT57D Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX450M€ 50,-€ 50,-
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 721,96

Wat ik al geprobeerd heb zijn de drivers te verwijderen en weer te downloaden. Dit werkte helaas niet, dus heb ik de pc een complete factory reset gegeven. Dit werkte helaas ook niet, maar wat me wel opviel was dat ik bijvoorbeeld de driver voor het gebruik van internet niet opnieuw hoefde te downloaden. Net alsof niet alles helemaal was gereset.... Daarnaast kon ik sommige drivers van het moederbord (MSI H110M ECO) niet opnieuw installeren (misschien, omdat ze al actief waren?) Ze zeiden onderandere: "This platform isn't supported" en andere zeiden dit: https://imgur.com/a/wHlqm

Daarnaast heb ik een aantal scans gedaan voordat ik de computer factory reset heb.:
PC MARK
TIME SPY 1.0
DxDiag, HWMONITOR and CPU-Z

Temperaturen na het spelen van een uur:
https://imgur.com/a/UaYKc

Weten jullie misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is/blijft dit geen terugkerend probleem? Vorig keer had je met dezelfde setup ook raar gedrag tijdens games.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
MAX3400 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:40:
Is/blijft dit geen terugkerend probleem? Vorig keer had je met dezelfde setup ook raar gedrag tijdens games.
Dat klopt, toen viel de pc af-en-toe uit. Na het toevoegen van een cpu aftermarket koeler was dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:10
Heb je dan wel heatsinks op het RAM geplaatst? Op een kaart met een MSI koeler zou je ook echt geen aftermarket koeler nodig moeten hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door WEBGAMING op 06-04-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
WEBGAMING schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:45:
Heb je dan wel heatsinks op het RAM geplaatst? Op een kaart met een MSI koeler zou je ook echt geen aftermarket koeler nodig moeten hebben.
Op de cpu i.p.v de videokaart. Excuses voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Zulke artifacts zien er uit alsof er problemen zijn met de RAM op je videokaart. Ik zou eens een videokaart stresstest draaien en/of een tool waarmee je specifiek het geheugen van je videokaart kunt testen.

Recommended reading:

[ Voor 14% gewijzigd door Cpt.Morgan op 06-04-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Staat niet in je specificaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
Cpt.Morgan schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:09:
Zulke artifacts zien er uit alsof er problemen zijn met de RAM op je videokaart. Ik zou eens een videokaart stresstest draaien en/of een tool waarmee je specifiek het geheugen van je videokaart kunt testen.

Recommended reading:
Dank! Ik zal ze zeker even bekijken...
Uszka schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:15:
[...]

Staat niet in je specificaties!
Dankjewel voor het melden... Is nu toegevoegd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 10:12
Zier eruit als artifacts van een stervende grafische kaart. Bij dit soort patronen vaak idd RAM (zoals Cpt.Morgan aangeeft), maar kan ook andere oorzaken hebben. Je hebt hem niet toevallig overgeklokt? Dan onstaan dit soort problemen ook wel, en moet je iets terugklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
base_ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:44:
Zier eruit als artifacts van een stervende grafische kaart. Bij dit soort patronen vaak idd RAM (zoals Cpt.Morgan aangeeft), maar kan ook andere oorzaken hebben. Je hebt hem niet toevallig overgeklokt? Dan onstaan dit soort problemen ook wel, en moet je iets terugklokken.
Nee niet overgeklokt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Monitor eens de temps van je ram op je GPU.
Ik heb het wel eens gehad (Niet zwarte vakjes, maar waren meer JPEG artifacty dingen) en toen bleek dat mijn kaart niet goed gekoeld werdt. Kaart crashde dan ook wel eens (Beeld zwart, dus misschien iets heel anders :D ) maar check je GPU-RAM temps zou ik denken.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
MrMonkE schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:13:
Monitor eens de temps van je ram op je GPU.
Ik heb het wel eens gehad (Niet zwarte vakjes, maar waren meer JPEG artifacty dingen) en toen bleek dat mijn kaart niet goed gekoeld werdt. Kaart crashde dan ook wel eens (Beeld zwart, dus misschien iets heel anders :D ) maar check je GPU-RAM temps zou ik denken.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Cpt.Morgan schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:09:

Recommended reading:
Even de memtestcl laten lopen met resultaat: https://imgur.com/a/QBcjC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Allemaalbaas schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:28:
[...]

Hoe kan ik dit het beste doen?

[...]

Even de memtestcl laten lopen met resultaat: https://imgur.com/a/QBcjC
Ik weet het niet, is jaren terug dat ik het had.
Waarschijnlijk heb ik GPU-Z gebruikt.

Google it. :+

-edit-
Ik zie dat je memtest vol errors zit. Volgens mij is dat abnormaal.
Moet @Cpt.Morgan maar even zijn licht over laten schijnen. 8)
Arrrrr..

[ Voor 15% gewijzigd door MrMonkE op 07-04-2018 19:31 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:17
MrMonkE schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:30:
[...]

Ik weet het niet, is jaren terug dat ik het had.
Waarschijnlijk heb ik GPU-Z gebruikt.

Google it. :+

-edit-
Ik zie dat je memtest vol errors zit. Volgens mij is dat abnormaal.
Moet @Cpt.Morgan maar even zijn licht over laten schijnen. 8)
Arrrrr..
Ik kan me geen kaart heugen waarbij er tempsensors op het vram zitten... Soms is er een on-die tempsensor te vinden op de memory controller van de gpu, maar temps van vram zelf ben ik werkelijk nog nooit tegen gekomen...

@TS
Dergelijke artifacts duiden inderdaad meestal vram "problemen", in de zin dat het ofwel te hoog geclocked is of daadwerkelijk stuk...
Van wat ik terug kan vinden is de kaart die je hebt vanaf fabriek al licht overclocked wat nu toch mogelijk parte speelt. Wat je zou kunnen proberen is het vram terug clocken op de stock 8GHz ipv 8.1GHz wat op deze kaart gebruikelijk is.

Zeker met de test die je net hebt gedraaid vrees ik voor een gevalletje RMA...

[ Voor 27% gewijzigd door Spekkie88 op 07-04-2018 19:40 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Spekkie88 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:34:
[...]

Ik kan me geen kaart heugen waarbij er tempsensors op het vram zitten... Soms is er een on-die tempsensor te vinden op de memory controller van de gpu, maar temps van vram zelf ben ik werkelijk nog nooit tegen gekomen...
Het was zo'n kaar met koelelement en geen ventilator.
Ik heb er later een 4(?) cm fan opgeschroefd en kado gedaan aan iemand die niet gamed.
Passief gekoelde kaart, 15 jaar terug?

Anyway, success met je verdere verloop @TS.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
vram lager klokken en kijken of probleem zich dan nog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
> Ik zie dat je memtest vol errors zit. Volgens mij is dat abnormaal.
Ik ken deze tool ook niet heel goed. De errors zitten maar 1 specifieke test, waarvan ik ook nog eens online lees dat die wel eens false positives geeft.

> vram lager klokken en kijken of probleem zich dan nog voordoet.
Dit zou je inderdaad eens kunnen proberen, maar persoonlijk denk ik dat de kaart vervangen zal moeten worden. Ze TS heeft niet zelf overklokt, dus zou het gewoon goed moeten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Cpt.Morgan op 08-04-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Die memtest fouten zijn een fout van emtest CL, wellicht de laatste versie van memtestcl gebruiken. Dat gezegd hebbende: Als je met een verse windows en de laatste drivers nogsteeds problemen hebt, dan vermoed ik dat je kaart kapot is. Zie je kans om de kaart in een ander systeem te testen?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, dat zijn artifacts en die wijzen vaak op stervend VRAM.

Nu heb ik het ook wel eens gehad met mijn oude HD7950. Uiteindelijk wist ik dat op te lossen door de drivers te verwijderen, booten in safe mode, nogmaals verwijderen met DDU en dat fikste het voor mij. Dat is ook een reden dat ik altijd een verse installatie van drivers doe. Het probleem leek namelijk voort te zijn gekomen uit een lange opstapeling van drivers over elkaar heen.

Ik betwijfel alleen of je zoveel geluk zal hebben. Ik zou eerst proberen je drivers goed te verwijderen. Kan absoluut geen kwaad en dan sluit je al een ding uit.

Werkt dit niet dan moet je testen of je VRAM kapot is. Dit kan je vrij gemakkelijk doen met Wattman dat al in je driver zit. Je moet naar je memory settings gaan in je menu gaan. Je RX480 heeft een lichte fabrieksoverclock op de VRAM. Begin dus eens met 2000MHz instellen, dat is de standaard van AMD.

Menu ziet er zo uit. Negeer alle clocks hier. Willekeurig van het internet gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://download-eu.guru3d.com/img-cache/8056894.png

Vervolgens gewoon eens wat games spelen of Unigine Superposition draaien en kijken of het weg is. Zo ja, dan heeft MSI je een crapkaart verkocht die ze zelf hebben overclocked maar niet hebben getest voor stabiliteit. Daar zou ik het dan bij laten. Je verliest toch bijzonder weinig prestaties met dat kleine verschil in clockspeeds. Zo nee dan kan je als experiment flink zakken. Pak bijvoorbeeld 1800MHz invoeren en weer proberen. Weer artifacts dan is je VRAM vrijwel zeker kapot en moet je contact op gaan nemen met de winkel.

Dan zullen de echte problemen pas beginnen omdat MSI kennelijk van mening is dat AMD videokaarten sub par zijn en die produceren geen Gaming X kaarten meer. Ze hebben zich namelijk min of meer om laten kopen door Nvidia om dit te doen. Wordt je garantieclaim ingewilligd, dan moet je waarschijnlijk een nieuwe kaart van vergelijkbaar prestatieniveau eisen bij de winkelier. Dat zal al wat worden met de mining en de sterk opgelopen prijzen. Menig winkelier zal proberen je het aankoopbedrag terug te geven. Vervolgens kan je niks kopen van vergelijkbaar niveau. Krijg je dan een nieuwe kaart, dan kan het dan zomaar zo zijn dat ze je een MSI Armor RX580 8GB willen geven. Die zijn bagger, maar dat is alles wat MSI nog maakt voor AMD. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:14:
Tja, dat zijn artifacts en die wijzen vaak op stervend VRAM.

Nu heb ik het ook wel eens gehad met mijn oude HD7950. Uiteindelijk wist ik dat op te lossen door de drivers te verwijderen, booten in safe mode, nogmaals verwijderen met DDU en dat fikste het voor mij. Dat is ook een reden dat ik altijd een verse installatie van drivers doe. Het probleem leek namelijk voort te zijn gekomen uit een lange opstapeling van drivers over elkaar heen.

Ik betwijfel alleen of je zoveel geluk zal hebben. Ik zou eerst proberen je drivers goed te verwijderen. Kan absoluut geen kwaad en dan sluit je al een ding uit.

Werkt dit niet dan moet je testen of je VRAM kapot is. Dit kan je vrij gemakkelijk doen met Wattman dat al in je driver zit. Je moet naar je memory settings gaan in je menu gaan. Je RX480 heeft een lichte fabrieksoverclock op de VRAM. Begin dus eens met 2000MHz instellen, dat is de standaard van AMD.

Menu ziet er zo uit. Negeer alle clocks hier. Willekeurig van het internet gehaald.
[afbeelding]

Vervolgens gewoon eens wat games spelen of Unigine Superposition draaien en kijken of het weg is. Zo ja, dan heeft MSI je een crapkaart verkocht die ze zelf hebben overclocked maar niet hebben getest voor stabiliteit. Daar zou ik het dan bij laten. Je verliest toch bijzonder weinig prestaties met dat kleine verschil in clockspeeds. Zo nee dan kan je als experiment flink zakken. Pak bijvoorbeeld 1800MHz invoeren en weer proberen. Weer artifacts dan is je VRAM vrijwel zeker kapot en moet je contact op gaan nemen met de winkel.

Dan zullen de echte problemen pas beginnen omdat MSI kennelijk van mening is dat AMD videokaarten sub par zijn en die produceren geen Gaming X kaarten meer. Ze hebben zich namelijk min of meer om laten kopen door Nvidia om dit te doen. Wordt je garantieclaim ingewilligd, dan moet je waarschijnlijk een nieuwe kaart van vergelijkbaar prestatieniveau eisen bij de winkelier. Dat zal al wat worden met de mining en de sterk opgelopen prijzen. Menig winkelier zal proberen je het aankoopbedrag terug te geven. Vervolgens kan je niks kopen van vergelijkbaar niveau. Krijg je dan een nieuwe kaart, dan kan het dan zomaar zo zijn dat ze je een MSI Armor RX580 8GB willen geven. Die zijn bagger, maar dat is alles wat MSI nog maakt voor AMD. :/
Drivers verwijderd met DDU en vervolgens weer gedownload... Gelijk even naar die wattman grafieken etc. gekeken, omdat ik er toch mee bezig was. Tref ik ook daar in de grafieken de vierkantjes aan wanneer ik begin te schuiven met de maximale frequentie... https://imgur.com/a/OFrql (grafiek rechtsboven) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Allemaalbaas schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:33:
[...]

Drivers verwijderd met DDU en vervolgens weer gedownload... Gelijk even naar die wattman grafieken etc. gekeken, omdat ik er toch mee bezig was. Tref ik ook daar in de grafieken de vierkantjes aan wanneer ik begin te schuiven met de maximale frequentie... https://imgur.com/a/OFrql (grafiek rechtsboven) ;(
Gooi flink omlaag, 1800MHz ofzo en draai een game. Blijven ze dan is die vrijwel zeker kapot. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 13:31
-Verwijderd-

[ Voor 96% gewijzigd door iCore op 08-04-2018 16:37 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:14:
Ze hebben zich namelijk min of meer om laten kopen door Nvidia om dit te doen.
"Min of meer" mag je weglaten, het is letterlijk wat gebeurde. Je hoeft niet per se in geld betaald te worden om omgekocht te worden. ;)
Ik ben erg benieuwd hoe dat afloopt, als het geheugen beschadigd zou zijn. In theorie zou MSI nog GamingX kaarten kunnen leveren voor garantie-inruil, als ze nog kaarten hebben liggen of hebben bewaard voor dit doeleinde. Als ze die niet kunnen leveren en ze hebben enkel nog Armor-kaarten dan zou je normaal gesproken kunnen eisen om het geld terug te geven (prijs met inflatie) zodat je zelf een vervangende kaart zou kunnen kopen maar ook dat is momenteel duidelijk problematisch. -slik-
Dan is er 1 oplossing over: een kaart van een ander bedrijf die dezelfde performance of beter levert. Maar dat vindt de winkel weer niet leuk aangezien die momenteel voor veel meer verkocht kan worden en de winkels zelf ook meer moeten betalen. Dat zou een interessante juridische zaak kunnen veroorzaken als iemand met voldoende geld zich voldoende genaaid voelt.

@Allemaalbaas
Mijd MSI voorlopig als de pest voor AMD-producten, of dat het grafische kaarten of moederborden (veel death on arrivals, crashes en slechte RAM-ondersteuning in vergelijking met de concurrenten) zijn. Bij AM4 draait het ook al slecht in vergelijking met de concurrenten, bij de RX580 was het ook slecht, hun eerste editie van de GamingX in ieder geval. Voor de RX480 gebruikte ze de shrout met hittepijpen die ontwikkeld waren voor de PCB van de GTX 1060. Totdat MSI zich bewijst met goede benchmarks en goede performance-reviews raad ik aan om hen te blacklisten. MSI geeft zelf aan AMD als tweederangs te zien en ze hebben de afgelopen jaren (minstens sinds 2016) aangetoond daar ook naar te handelen. Overigens denk ik dat ook MSI uiteindelijk AM4 wel in orde krijgt maar alles wijst erop dat MSI minder investeert in het AMD-platform dan dat concurrenten doen.

De uitspraak van Daniël ("...subpar...") refereert naar een uitspraak van een MSI-medewerker (India) op Twitter. Het omkopen verwijst naar de GPP, dat programma van Nvidia dwingt MSI, Gigabyte en Asus om hun gaming-branding exclusief voor Nvidia te gebruiken (niet voor AMD). Dat lijkt een kleinheidje maar deze bedrijven hebben jarenlang miljoenen $ geïnvesteerd in het opbouwen van die branding en de kwaliteit die wordt geleverd kan afhangen van het label waaronder het wordt uitgebracht, als die bedrijven denken dat het minder goed zal verkopen met een nieuwe branding of zonder die gaming-branding dan investeren ze minder...

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:32:
[...]

Gooi flink omlaag, 1800MHz ofzo en draai een game. Blijven ze dan is die vrijwel zeker kapot. :/
Omlaag gegooid naar 1800MHz en gewoon toegepast, zonder opnieuw op te starten... Daar vroegen ze in ieder geval niet naar.. Helaas is het probleem er nog steeds.... ;( ;(
Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:50:
[...]

"Min of meer" mag je weglaten, het is letterlijk wat gebeurde. Je hoeft niet per se in geld betaald te worden om omgekocht te worden. ;)
Ik ben erg benieuwd hoe dat afloopt, als het geheugen beschadigd zou zijn. In theorie zou MSI nog GamingX kaarten kunnen leveren voor garantie-inruil, als ze nog kaarten hebben liggen of hebben bewaard voor dit doeleinde. Als ze die niet kunnen leveren en ze hebben enkel nog Armor-kaarten dan zou je normaal gesproken kunnen eisen om het geld terug te geven (prijs met inflatie) zodat je zelf een vervangende kaart zou kunnen kopen maar ook dat is momenteel duidelijk problematisch. -slik-
Dan is er 1 oplossing over: een kaart van een ander bedrijf die dezelfde performance of beter levert. Maar dat vindt de winkel weer niet leuk aangezien die momenteel voor veel meer verkocht kan worden en de winkels zelf ook meer moeten betalen. Dat zou een interessante juridische zaak kunnen veroorzaken als iemand met voldoende geld zich voldoende genaaid voelt.

@Allemaalbaas
Mijd MSI voorlopig als de pest voor AMD-producten, of dat het grafische kaarten of moederborden (veel death on arrivals, crashes en slechte RAM-ondersteuning in vergelijking met de concurrenten) zijn. Bij AM4 draait het ook al slecht in vergelijking met de concurrenten, bij de RX580 was het ook slecht, hun eerste editie van de GamingX in ieder geval. Voor de RX480 gebruikte ze de shrout met hittepijpen die ontwikkeld waren voor de PCB van de GTX 1060. Totdat MSI zich bewijst met goede benchmarks en goede performance-reviews raad ik aan om hen te blacklisten. MSI geeft zelf aan AMD als tweederangs te zien en ze hebben de afgelopen jaren (minstens sinds 2016) aangetoond daar ook naar te handelen. Overigens denk ik dat ook MSI uiteindelijk AM4 wel in orde krijgt maar alles wijst erop dat MSI minder investeert in het AMD-platform dan dat concurrenten doen.

De uitspraak van Daniël ("...subpar...") refereert naar een uitspraak van een MSI-medewerker (India) op Twitter. Het omkopen verwijst naar de GPP, dat programma van Nvidia dwingt MSI, Gigabyte en Asus om hun gaming-branding exclusief voor Nvidia te gebruiken (niet voor AMD). Dat lijkt een kleinheidje maar deze bedrijven hebben jarenlang miljoenen $ geïnvesteerd in het opbouwen van die branding en de kwaliteit die wordt geleverd kan afhangen van het label waaronder het wordt uitgebracht, als die bedrijven denken dat het minder goed zal verkopen met een nieuwe branding of zonder die gaming-branding dan investeren ze minder...
Ja, nu hoop ik eigenlijk op een GTX 1060 als ik de rx480 terug moet laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaalbaas schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:03:
Ja, nu hoop ik eigenlijk op een GTX 1060 als ik de rx480 terug moet laten sturen.
Hoop beter op een Sapphire Nitro 580, daar heb je meer aan. :)
De 580 presteert al beter dan de 1060, in de komende jaren zal de 580 enkel meer uitlopen, zeker bij Vulkan en DX12 waar Pascal niet mee om kan gaan. Daarnaast heeft de RX 580 veel meer headroom (GPU die niet op 100% draait, bij meer complexe graphics zal de GPU-load toenemen terwijl niet noodzakelijk tegelijkertijd andere delen van de kaart meer belast hoeven te worden). Het is niet omdat MSI rotslecht is bij AMD dat je daarom weg moet lopen van AMD, bij AMD zijn Sapphire en XFX de A-merken. MSI is goed in marketing maar denk daarom niet dat zij representatief zijn voor AMD-hardware, verre van.

Hoe oud is jouw kaart? Hoe lang kreeg jij garantie van de winkel en hoelang van MSI?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Allemaalbaas schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:03:
[...]

Omlaag gegooid naar 1800MHz en gewoon toegepast, zonder opnieuw op te starten... Daar vroegen ze in ieder geval niet naar.. Helaas is het probleem er nog steeds.... ;( ;(
Wattman is super dynamisch. Je kan clocks veranderen terwijl je een spel speelt en het werkt gewoon. Reboot is nooit nodig tenzij je de boel extreem omhoog gooit en je PC crashed. :)

Maar dan is die waarschijnlijk kapot. Tijd om contact op te nemen met de winkel want we kunnen je niet verder helpen. Ik zou na inwilliging van garantie inzetten op een RX580 8GB als vervanger. Het liefst een Sapphire Nitro+ of een XFX kaart, maar de Sapphire Pulse is ook niet verkeerd en waarschijnlijk realistischer.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-04-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar (waarschijnlijk kapot) mijn laatste vraag om te zien of dat het mogelijk is en aan wie hij het moet vragen, de winkel of MSI.
Inderdaad, vraag om een RX 580, bij voorkeur de Sapphire Nitro. Ik heb de review van XFX niet gezien maar als Daniël zegt dat die goed is dan neem ik het van hem aan. Het klopt zeker dat de Sapphire Pulse ook aardig is (minder goede koeling maar adequaat) is maar de Nitro+ is het Sapphire equivalent (prijs, de GamingX was volgens mij zelfs net iets duurder) van de GamingX van MSI en daar mag je daarom op inzetten, dat die prijzen gestoord hoog zijn is niet jouw probleem, als er nog garantie op die kaart zit. De vraag is alleen of dat de garantie bij de winkel ligt of bij MSI, als het bij de winkel ligt dan moet je van de winkel een gelijkwaardig product eisen in ruil voor die defecte RX 480 en dan kom je dus uit op een RX 480 of een RX 580. Is het een RX 480 die je kan krijgen dan is XFX het beste.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allemaalbaas
Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:04:
[...]
Hoe oud is jouw kaart? Hoe lang kreeg jij garantie van de winkel en hoelang van MSI?
De videokaart is net iets langer dan een jaar oud... Volgens mij is de garantie gewoon 2 of meer jaar (althans dat hoop ik dan maar...) Dit zal ik nog even moeten nakijken.. :S

In ieder geval bedankt iedereen.... Ik zal de kaart nu dan waarschijnlijk terug sturen en zal jullie op de hoogte houden... Hoelang denken jullie trouwens dat ik zonder videokaart zal zitten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaalbaas schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:07:
[...]

De videokaart is net iets langer dan een jaar oud... Volgens mij is de garantie gewoon 2 of meer jaar (althans dat hoop ik dan maar...) Dit zal ik nog even moeten nakijken.. :S

In ieder geval bedankt iedereen.... Ik zal de kaart nu dan waarschijnlijk terug sturen en zal jullie op de hoogte houden... Hoelang denken jullie trouwens dat ik zonder videokaart zal zitten? 8)7
De garantie van de winkel is iets anders dan de garantie van het bedrijf waarvan het product komt (MSI in dit geval). Die winkel moet voor een bepaalde minimale termijn garantie geven (ik ken die niet uit mijn hoofd maar andere mensen hier wel) maar kan een langere garantie geven. Ik raad je aan om snel op te zoeken hoelang die garantie duurt bij die winkel. Zie altijd dat je een bewijs van aankoop hebt, bij sommige winkels is dat niet nodig omdat het in hun administratie blijft staan, bij andere winkels wel. Ik moet eerlijk zeggen (weten en doen en de gebreken van ons mensen...) dat ik er zelf slecht in ben, reden te meer dat ik aanraad om die administratie goed bij te houden. ;)
Pagina: 1