Computermuis die zo min mogelijk stroom geeft

Pagina: 1
Acties:
  • 1.042 views

Vraag

• disgraziato
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2023
Beste forumbezoekers,

Mijn vader last heeft van een computerarm. Specifieker gezegd: hij voelt heel erg de stroom van de muis waardoor hij op den duur misselijk wordt. Hij moet de computer wel veel gebruiken voor werk, dus is dit nogal een probleem.

Ik merk dit zelf ook en zeker bij de muis die we gebruiken op het werk, maar mijn muis voor thuisgebruik (Apple Magic Mouse 2) merk ik het vrijwel niet. Nu dacht ik dat dit verschil kon komen door de plastic behuizing tegenover de glasplaat van de Magic Mouse.

Mijn vragen: zijn jullie bekend met deze klacht? En wat denken jullie dat de beste muis is voor Windows, waarbij dit probleem absoluut zo min mogelijk zal voorkomen?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Ik zoek een?
Computermuis die zo min mogelijk stroom afgeeft

Wat is je budget?
Onbepaald

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk, maar het zou ook fijn zijn als de muis ergonomisch is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10-pc

Alle reacties

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32

Reptile209

- gers -

Ik kan me hier helemaal niks bij voorstellen. Muizen zijn van plastic en geleiden geen stroom. Binnenin loopt een keer een 5V met een paar mA stroomsterkte. Ik kan me niet voorstellen hoe dat je lichaam zou moeten beïnvloeden.

Maar goed, toch een mogelijke oplossing: al eens een draadloze muis geprobeerd? Daar zit voor 3V aan batterijtjes in (en een klein zendertje/ontvangertje natuurlijk). Maar misschien dat dat toch anders aanvoelt. Probeer er eens eentje voor minder dan 10 euro van de Action ;). Als het bevalt kan je altijd nog een goede kopen.

Edit: een collega van me had ergonomie-problemen met haar muis. Voor haar was een losse touchpad met pen de oplossing.

Zoiets: pricewatch: Wacom Intuos Art Black Pen & Touch Small

[ Voor 19% gewijzigd door Reptile209 op 06-04-2018 20:02 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik heb hier nog nooit van gehoord en ik denk eigenlijk niet dat het aan de muis ligt maar eerder aan de PC waar die op is aangesloten.

Probeer eens wat andere muizen en PC's en combinaties daarvan, en breng hier verslag uit, vermeld dan zo precies mogelijk de typenummers van de verschillende combinaties zodat we goed kunnen meedenken.

Interessant leesmateriaal: https://discussions.apple.com/thread/1045947

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 06-04-2018 19:56 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En muis verbruikt (met een draadje) verbruikt tussen de 0.075W en 0.5W afhankelijk van de sensor (ball / laser / whatever) bij een maximale spanning van 0.1A. Aangezien 99.99% van de muizen een gesloten circuit heeft op het printplaatje, is het zo goed als onmogelijk dat je dit voelt. Er is geen directe connectie tussen het circuit en je huid. En eerlijk gezegd betwijfel ik of je bewust 0.5W bij 0.1A voelt als je dat middels een transformator direct op je huid zet.
heeft van een computerarm
Dan moet je een arts inschakelen; door overbelasting van miniscule spieren en zenuwen, kan je echt alles "waarnemen" en daar een oorzaak voor zoeken. Als muizen inderdaad spanning overdragen aan gebruikers, zou het internet er vol van staan. Ik heb er nog nooit van gehoord en ben een beetje bang dat het een hypochondrische klacht is.

Ik heb in organisaties gewerkt met duizenden werknemers en het aantal muizen/klachten wat dagelijks gemeld werd bij ICT? 0... Op maandbasis? 0... Op jaarbasis? 1, misschien maar meer omdat de muis fysiek kapot was en niet omdat iemand "geelectrocuteerd" werd.

Wil je inderdaad testen: dan zal je een ouderwetse muis met balletje moeten aanschaffen, zonder scrollwieltje. En om het uit te sluiten, zou je allicht kunnen testen of de klacht minder is als je met of zonder draadje werkt (persoonlijk denk ik er het mijne van; uiteindelijk is de werkspanning voor de muis exact hetzelfde).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:02
Muizen geven geen stroom.

En zelfs al deden ze het, de spanning die een USB-poort levert kan onmogelijk voelbaar zijn.

Ik denk eerder dat het te maken heeft met een ergonomische houding van de muis. Al snap ik persoonlijk dan niet dat je bij een Magic Mouse, wat ergonomisch verre van de beste muizen zijn, er dan geen last van hebt :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Een muis en tevens een toetsenbord geven juist érg veel straling af: niet hoogfrequent, maar laagfrequent. Ik heb een extern toetsenbord aangesloten op mijn laptop, en als ik er een laagfrequente meter bijhoudt, dan slaat hij op tilt.

Op deze pagina staat het uitgelegd.*snip*

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 23-12-2019 11:38 ]

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10 18:02
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:59:
Een muis en tevens een toetsenbord geven juist érg veel straling af: niet hoogfrequent, maar laagfrequent. Ik heb een extern toetsenbord aangesloten op mijn laptop, en als ik er een laagfrequente meter bijhoudt, dan slaat hij op tilt.

Op deze pagina staat het uitgelegd.*snip*
Redelijk necro zo : P

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 23-12-2019 11:39 ]

&

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Op deze pagina staat het uitgelegd. *snip*
Met een alu hoedje op ga je dat niet meer voelen.

Wat bedoel je met laagfrequent? 50 Hz... Dat zit overal want ons stroomnetwerk werkt op 50 Hz.

En een draadloze muis zendt uit in het GHz bereik, dus dat is ook straling, maar die is overal. Anders hadden we geen radio, GSM, GPS, Wifi etc.
Geen enkele studie heeft ooit kunnen aantonen dat je daar negative gevolgen van ondervindt.

@TS Je papa heeft een gewone muisarm. Zijn houding en zitpositie moeten veranderd worden, anders gaat dat misschien weg, maar komt terug.
Maar als je vader nogal placebogevoelig is, koop hem dan een draadloze muis, of een trackball. Dan heb je iets veranderd, en met een verhaaltje er bij van een collega die na het in gebruik nemen van die muis nooit meer last had van een muisarm, en 3 maand later een marathon liep op zijn handen zal het wel verholpen zijn.
Je hebt in elk geval een leuk idee voor een kerstcadeau.

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 23-12-2019 11:39 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Op deze pagina staat het uitgelegd. *knip*
Toen ik het woord aura tegen kwam in het artikel ben ik gestopt met lezen.
Zoek maar eens iets dat wetenschappelijk onderbouwd is. Iets met dubbel blind methodes en zo.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 23-12-2019 11:39 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Zeker weten dat het de muis is? Als ik mijn laptop aansluit op een niet geaard stopcontact en hem op de juiste plek van de behuizing aanraak voel ik een 50Hz tinteling. Is dit op alle computers zo of alleen met een specifieke computer? Geaard stopcontact of niet?

Ik denk niet dat het van de muis komt.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:13:
Zeker weten dat het de muis is? Als ik mijn laptop aansluit op een niet geaard stopcontact en hem op de juiste plek van de behuizing aanraak voel ik een 50Hz tinteling. Is dit op alle computers zo of alleen met een specifieke computer? Geaard stopcontact of niet?

Ik denk niet dat het van de muis komt.
Hoewel ik principieel tegen ben op reageren in lang gestorven topics:
dat heet lekstroom en als je dat op je laptop voelt zou ik hem eens rap in een goed geaard stopcontact steken :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10
Tommie12 schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:07:
[...]

Toen ik het woord aura tegen kwam in het artikel ben ik gestopt met lezen.
Zoek maar eens iets dat wetenschappelijk onderbouwd is. Iets met dubbel blind methodes en zo.
Je had nog even moeten doorlezen, dan had je dit pareltje tegengekomen:

Ik behandel mensen met een muisarm als volgt: ik gebruik mijn invoelend onderscheidingsvermogen voor vuile energieën, leegtes, blokkades en emotionele energieën. Met shiatsu en acupunctuur verwijder ik datgene wat afgevoerd moet worden en verbeter de circulatie naar de handen en versterk o.m. de Wei Qi en zorg dat o.m. de Lever-energie zijn werk weer kan doen.

Aan TS; Ga naar de dokter!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wintervacht schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:16:
dat heet lekstroom en als je dat op je laptop voelt zou ik hem eens rap in een goed geaard stopcontact steken
De meeste laptop adapters sinds 2017 hebben geen randaarde.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:08
[...]

dat heet lekstroom en als je dat op je laptop voelt zou ik hem eens rap in een goed geaard stopcontact steken :p
Dat is de halve netspanning (115VAC) die je voelt (vanuit het netfilter) en valt meestal gewoon binnen de specs.
Ook voor dubbelgeisoleerde apparaten is een lek toegestaan, zolang de isolatiesterkte maar 4kV bedraagd.

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

[...]

Ah shit niet gezien dat dit topic heropent is door een aluhoedje. :'( Dacht dat de vraag recent was.

Maar ja, mijn laptop heeft last van lekstroom en nee ik heb helaas niet altijd een geaard stopcontact in de buurt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, ik geloof dat iemand de kerstversiering heeft aangezien voor een aluhoedje. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.