Vertraging bovenste helft monitor bij PS4 remote play

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans6425
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-10-2021
Bij gebruik van PS4 remote play, is de onderste helft van mijn monitor in orde. Echter, de bovenste helft ververst iets later, waardoor het beeld in 2 delen wordt gesplitst. Dit gebeurt met name bij het "rondkijken" oftewel bedienen van de in-game camera. Vrijwel continue dus, met name bij de shooters.

Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak? Voordat ik extra centen uitgeef aan een nieuwe (duurdere) monitor. Ik heb getest met verschillende resolutie / refresh settings (dat zijn standaard opties in de app) maar zonder resultaat...

Ik gebruik een AOC i2475PXQU monitor die met HDMI aan mijn Plugable docking station is gekoppeld. Die is weer gekoppeld via USB Plug and Play aan mijn laptop. De laptop is een HP Pavilion 15-bc235nd met Windows 10. Verder gebruik ik de standaard PS remote play app, en een DS4 controller.

Mijn thuisnetwerk is volledig bekabeld met CAT-5 kabels en (redelijk) goede switches. Dus geen WiFi vertraging in dit verhaal.

De router is een ASUS RT-AC87U (Merlin fw) met ziggo bridged modem erachter.

Thanks!

Beste antwoord (via hans6425 op 06-04-2018 19:45)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Een USB docking station kan vaak de hoge bandbreedte niet aan en is voor 99% de veroorzaker.

Edit: HDMI 1.3 kan meer dan 10gbit/s transporteren. Dat kan geen enkele USB kabel overbruggen.
Bron: Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Voor simpel 2D en desktop werk is het wel te doen, maar als je 1080p video beelden gebruikt zie je al snel dat het te kort schiet.

De enige oplossing is om de monitor rechtstreeks op de laptop aan te sluiten zonder USB docking station ertussen. Als je die ertussenuit haalt dan is de laptop ook direct een stuk sneller.

Met 1080p films heb je hetzelfde effect.

[ Voor 76% gewijzigd door DutchKel op 06-04-2018 21:16 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 20:58

InFamous

excommunicado

Dat klinkt als screen tearing Wikipedia: Tearing, het is ook wel een complexe setup als ik je verhaal zo lees.

Kan je tijdelijk je PS4 direct aansluiten op je AOC?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans6425
Ja, dat plaatje op Wikipedia lijkt inderdaad op mijn probleem. Die V-Sync optie heb ik binnen PS4 spellen nog nooit gezien...misschien is dat meer voor PC spellen.

Ik zal de PS4 eens direct aansluiten, dank voor de suggestie.

Mocht iemand iets kunnen vertellen over zijn/haar ervaring met gaming op deze AOC monitor, hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:22

rdejongjr

Gnome

Hdmi op Dockingstation via usb.
Displaylink is echt ontzettend goed maar je kunt overdrijven natuurlijk......

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Een USB docking station kan vaak de hoge bandbreedte niet aan en is voor 99% de veroorzaker.

Edit: HDMI 1.3 kan meer dan 10gbit/s transporteren. Dat kan geen enkele USB kabel overbruggen.
Bron: Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Voor simpel 2D en desktop werk is het wel te doen, maar als je 1080p video beelden gebruikt zie je al snel dat het te kort schiet.

De enige oplossing is om de monitor rechtstreeks op de laptop aan te sluiten zonder USB docking station ertussen. Als je die ertussenuit haalt dan is de laptop ook direct een stuk sneller.

Met 1080p films heb je hetzelfde effect.

[ Voor 76% gewijzigd door DutchKel op 06-04-2018 21:16 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DutchKel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:39:
Vreemd, dan moet topicstarter op zoek naar een andere; heb hier een Dell 3-in-1 HDMI/USB/nog wat dongle en daar haal ik 73MB/s over.

RemotePlay gebruikt minder dan 10Mbit; als je dat niet haalt over een USB-verbinding, dan heb je een ander (groot) probleem.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans6425
Voor de volledigheid: ik heb een Plugable USB 3.0 Dockingstation UD-3900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hans6425 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:31:
Voor de volledigheid: ik heb een Plugable USB 3.0 Dockingstation UD-3900
En? De specs zeggen genoeg, lijkt me zo?

Heeft de hint van @InFamous nog geholpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Mogelijk helpt het als je je externe scherm als primair instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans6425
Ik heb de PS4 direct op de monitor aangesloten, werkt perfect. Probleem is idd de docking station. Case closed en bedankt!
Pagina: 1