Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deurbel aansluiten op Raspberry Pi en Domoticz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:31
Ik probeer door middel van deze tweakblog K-Jay's knutselavonturen: Notificatie deurbel op je smartphone (pimatic deel 3) mijn deurbel met de Raspberry Pi te verbinden.

Helaas kom ik er op dit moment niet uit. De deurbel is op dit moment aangesloten op twee bellen (zie foto). Ik heb een kabel toegevoegd aan de meest linkse aansluiting (de twee gongen) die vervolgens naar de optocoupler (LTV814) gaat. De andere kabel heb ik bij in het kroonsteentje gedrukt. Hier zit een 560Ohm weerstand tussen, waarna die naar de optocoupler gaat.

Als ik de toegevoegde kabels echter meet bij het indrukken, komt er iets maar iets meer dan 3V AC op te staan. Op de trafo zelf staat echter 4-6-8V vermeld. De trafo is (zoals te zien is) een oudje, waardoor ik ook geen info kan vinden. Het is van het merk Grothe (typenr 3182)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/apxT2AK.jpg?1

Is er iemand die weet hoe ik deze deurbel juist aan kan sluiten op mijn raspberry?

[ Voor 6% gewijzigd door Daiov97 op 06-04-2018 16:29 ]

Alle reacties

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Waar meet je dan als ik vragen mag? je voegt ook een 560 ohm weerstand toe, waardoor je wellicht minder spanning meet afhankelijk van waar je dus meet.

Het is trouwens optocouple die zorgt voor een optische scheiding, dus niet octo :p

tijd voor wat klusjes!

• Daiov97
s0ulmaster schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:26:
Waar meet je dan als ik vragen mag? je voegt ook een 560 ohm weerstand toe, waardoor je wellicht minder spanning meet afhankelijk van waar je dus meet.

Het is trouwens optocouple die zorgt voor een optische scheiding, dus niet octo :p
Woops foutje, zegt genoeg over mijn kennis van elektra ;)

Heb gemeten zonder weerstand, dus rechtstreeks wat mijn bel levert aan spanning bij het indrukken. (meest linkse aansluiting en in het kroonsteentje) Ik verwachtte hier 8V te meten, maar het is maar ongeveer 3.3V.

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 06-04-2018 16:30 ]

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
meet je bij de trafo of meet je bij de bel? Misschien dat je kabels veel weerstand introduceren?

tijd voor wat klusjes!

• Daiov97
Ik meet alles bij de trafo, maar de bel zit er vrijwel naast.