Mijn stem loopt niet gelijk met de melodie van mijn parodie!

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2018
Mijn vraag

Ik ben bezig om een parodie te maken en ik was klaar met het opnemen van mijn stem voor mijn parodie. Maar toen ik mijn stem toevoegde aan de muziek, bleek mijn stem niet gelijk te lopen met de melodie.
Mijn stem gaat veel te snel snel vergeleken met de melodie van de muziek dus hoe kan ik deze probleem oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows Voicerecorder en Windows Movie Maker

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De melodie uit mijn hoofd leren en Muziek afspelen en mijn stem opnemen tegelijkertijd

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 15:30

TheBorg

Resistance is futile.

Koptelefoon op met de muziek en dan inspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Probeer eens een echte (gratis) recorder : https://www.audacityteam.org/

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan ook loopback devices gebruiken en de audio die afspeelt gelijk weer opnemen + je stem (al dan niet in 2 aparte audio tracks afhankelijk van je recorder).

Als je audio kaart dat niet kan, kan je deze DRM loophole gebruiken:
drm loophole

[ Voor 34% gewijzigd door DJMaze op 06-04-2018 16:21 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Ik overweeg om Audacity te proberen maar moet ik dan tegelijk de muziek afspelen en of de melodie uit mijn hoofd leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
In principe moet je een constructie hebben waarbij je de muziek hoort, maar niet mee opnemen. Dan meezingen en later de vocals combineren met de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Ik weet wel ongeveer de constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 12:48
zoals eerder genoemd, muziek afspelen via een koptelefoon en dan jezelf opnemen.
Ik zie niet zo goed wat je anders zou willen?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je van je vorige topics niks geleerd? Moviemaker is ongeschikt (!!!) voor wat jij op YT wil zetten. Sterker nog, Moviemaker is ongeschikt voor enig normaal/basaal combineren van audio en video.

Nou dacht ik dat je vorige topics, en dan met name over video en YT toch wel nuttige antwoorden en tips bevatten maar regelmatig lijk je dat selectief te vergeten.

Niemand hoort het dat jouw stem op 98% speed of 102% speed geresampled wordt maar dan heb je een timeline video-editor nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technologyking
Ik heb niet kunnen leren omdat ik het druk heb met huiswerk en mijn YoutTube-carriere.
Ik heb weinig vrije tijd dus het kan zijn dat ik dan slechte topics maak.
Daarvoor excuses voor het ongemak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Technologyking schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:37:
Ik heb niet kunnen leren omdat ik het druk heb met huiswerk en mijn YoutTube-carriere.
Ik zou hier geen gewoonte van maken. Het gaat mij niet perse eens om wat je op Tweakers doet maar wil je iets leren dan moet je de tijd ervoor nemen. Zodra je ouder word moet je leren dat je eigenlijk nooit echt tijd meer hebt voor iets en daarom dus keuzes moet maken. Of toch tijd maken om ervoor te gaan.

Huiswerk gaat voor. Ga daarmee door maar het zal juist voor je youtube carrière goed doen om toch erin te verdiepen. Software gebruiken als Windows movie maker werkt je juist tegen in de toekomst. Het werkt nu maar je wilt toch ook groeien in de kwaliteit van je producties. Doe eens een tandje minder en download/youtube eens een tutorial van Adobe première en after effects. Desnoods Sony Vegas om als alternatief te noemen.

Daarnaast. Niks moet. Je bepaald zelf je keuze om aan te geven dat je geen tijd hebt om te verdiepen in beschikbaar informatie.

Een voorbeeldje. Ga je in de ict werken dan word er van je verwacht dat je blijft doorstuderen. Dit mag je lekker in je eigen tijd doen. Tegen je baas zeggen dat je geen tijd hebt laat een fout indruk achter. Je kan dit ook niet echt maken. Leg jezelf niet nu al zo'n grote druk en wees leergierig. Anders loop je later alleen maar achter de feiten aan.

Edit: wat ik dus bedoel. Youtube is nog geen levensvereiste. Dus doe daar je plezier mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb niet kunnen leren omdat ik het druk heb met huiswerk en ......
Die "en ...." is niet belangrijk als je geen tijd hebt om daar eerst huiswerk voor te doen.
Huiswerk van school eerst, daarna het huiswerk voor dat andere.
2e prio huiswerk is dan: leren video's maken, timmeren, knutselen, brommers repareren, robots maken, whatever floats your boat.

Je gaat immers niet een huis bouwen als je niet eerst het huiswerk ervoor hebt gedaan ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Geen tijd en te druk met je youtube carriere als excuus voor slechte topics? Zo werkt t niet. Als je wilt dat anderen tijd steken in het beantwoorden van jouw vragen zul je moeten beginnen met zelf tijd erin te investeren.

Dit draadje is inmiddels zover offtopic dat er een slot aan komt te hangen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.