Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
Hoi!

Ik zoek een?
Android toestel rond de 250 (afhankelijk van wat ik ervoor krijg goedkoper of duurder) en ik twijfel enorm tussen de Xiaomi MI A1, de Moto G5s Plus en de Honor 7x / 8. Misschien dat de Nokia 6 2018 ook een optie is, maar dan moet ik die wel snel kunnen bestellen, want ik moet wel gauw een nieuw toestel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kom van de Nexus 6p, iets dergelijks wil ik ook wel graag terug.

- Ik wil graag een degelijke camera, heb de Xiaomi net getest vond het echt niet verkeerd. Maar die front camera, doffe ellende. Schrok er echt van. Ik kan voor de liefhebber een foto bijvoegen.
- Scherm vind ik ook belangrijk, in de officiele lezing is de moto beter, ik vond dat wel meevallen, vond de xiaomi best mooi (en misschien zelfs mijn voorkeur aan geven).Ik hou van een groot scherm, maar het gaat me ook om hoe de verhoudingen zijn: het moet voelen als een lekker bakbeest. De xiaomi voelt bijvoorbeeld groter aan doordat de knoppen onderaan het scherm zitten.
- USB c heeft mijn voorkeur, maar niet ten koste van alles.
- Snelheid graag, ik weet dat ik niet torenhoge verwachtingen mag hebben binnen het segment.
- Goede software updates en cleane, vanilla android (stock, android one, oneplus, moto, dat werk. Geen samsung!)
- Ik browse veel op mijn telefoon en wil ook graag degelijk youtube kunnen kijken.
- NFC (met oog op de toekomst?)
- Geheugen is belangrijk, maar zolang dit uitbreidbaar is zoals de moto en de xiaomi, lijkt me dat prima (als is 16 gb echt te weinig)
- Degelijk/duurzaamheid: het toestel moet 1,5 jaar meegaan en tegen een stootje kunnen (voor zover mogelijk binnen de price range, ik gebruik opzich als het nodig is een spigen of een otterbox, maar liever wil ik dat ik een beetje het design van de telefoon showen)
- Batterij moet het gewoon goed doen.
- Op de laatste plaats: ik ben ook wel gevoelig voor design en kleur, maar uiteindelijk wil ik me daar niet teveel door laten leiden. Daarom roep ik jullie hulp ook in!

Wat heb je zelf al gevonden?
vooral gekeken naar de mi a1 en de g5s plus, vond beiden echt erg mooie toestellen voor de prijs. Wat design gaat mijn voorkeur uit naar de xiaomi, maar moto heeft NFC en betere camera. Honor heb ik dus niet in het echt kunnen zien, lijkt me ook wel wat (maar welke dan?) en nokia voelt nog altijd gek na al die jaren troep (maar daar wil ik me niet door laten weerhouden).

Ik vond het lekker aan mijn nexus dat ie een lekker mooi scherm had, groot gebouwd, goede camera en dual front speakers (ik weet dat dat niet gaat gebeuren, maar dan weten jullie wat ik fijn vond)
Ik hecht toch wel waarde aan regelmatige updates, als zag ik dat nexus al op 8.1 zit en xiaomi nog maar op 8.0 en de maart update, dus hoeveel beter is android one nou écht dan near stock android?

Ik wil wel licht tweaken maar niet rooten (ik vond het al eng toen ik de bootloader ooit unlockte, en ik heb daar gewoon niet genoeg verstand van

Welke vragen heb je hier nog over?
Met een eindeloos budget zou mijn voorkeur waarschijnlijk uitgaan naar de pixel 2 xl, Iphone X of een oneplus 5t (die heb ik voor mijn vriend uitgezocht, mooi toestel).

Vragen dit ik heb zijn:
Wat moet deze veeleisende, maar arme student kiezen?

Is honor met huawei software vervelend? Ik heb hier nul ervaring mee, want nexus is weliswaar huawei maar draait op stock android.

Hoe belangrijk is NFC?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 22:08
Als je naar de Xiaomi van vorig jaar kijkt, waarom dan ook niet de Nokia 6 van vorig jaar? Voor 180 Euro een goede keuze voor een arme student, houd je 70 Euro over voor wat anders leuks, en nog meerdere kleuren ook?
product: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Deze is wel een stuk ouder dan de mi a1 toch? Zou je dit toestel aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:57
Mijn zoon heeft de Moto, ik heb de Mi A1.
Ze veschillen niet veel van elkaar, maar ik ben wel blij met de Xiaomi.
Die heeft meer geheugen en regelmatig updates.
Foto’s van de Moto zijn een fractie beter, maar voor (echte mooie) foto’s gebruik ik een echt fototoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:25

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

charrrt744 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:20:
Deze is wel een stuk ouder dan de mi a1 toch? Zou je dit toestel aanraden?
dit toestel is ook voor 150 euro te koop verslaat 98% van alle toestellen tot 190 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

Sony Xperia Z5 32GB - Goud
werkelijk op alle fronten beter met blinkende camera prestaties en een 4k beeldscherm met
een hogere dpi dan welk toestel dan ook voor deze prijs en draait met gemak alle apps smooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:48
Anoniem: 977269 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:36:
werkelijk op alle fronten beter met blinkende camera prestaties en een 4k beeldscherm met
een hogere dpi dan welk toestel dan ook voor deze prijs en draait met gemak alle apps smooth
is ook ongeveer 3x het budget voor de premium variant met 4k.

De normale Z5 heeft gewoon een full-hd scherm voor €300+ en is ook nog wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Nokia 6 (2018) is erg interessant... maar zie ook de review van de Huawei P smart van laatst, ook een erg leuk toestel voor het geld. Van beide toestellen beloven de fabrikanten een goed updatebeleid.

reviews: Huawei P smart - Slimme keuzes in een budgetphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Op alle fronten slechter dan de nokia 6 2018. En draait nog op android 5!!! dus zo lek als een mandje en geen updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
en de nokia 7 plus dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Wat is precies je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 01:59
Anoniem: 977269 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:36:
Beetje raar om een telefoon aan te raden die zo'n 2,5 jaar oud is, geen updates krijgt en daarnaast is je informatie ook verkeerd, de Z5 heeft een 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
nou de psmart en nokia 7 plus zitten in hetzelfde prijssegment. Is het de 150e extra waard? Is meer dan een derde duurder, maar de specs spreken me zeer aan (android one, usb c, ook een groot scherm, etc). Ik merk overigens wel dat het hoe dan ook echt een downgrade wordt van de nexus 6p :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 16:24
Gezien je budget de Nokia 6 (2018) Dat biedt alles wat je wil in een zeer recent package. Plus dat je bij Nokia weet dat je de updates snel krijgt. Ik heb mijn ouders deze week de Nokia 2017 gegeven en deze is nu al op 8.1. En dat voor een foon van 149 euro! Dit in tegenstelling tot Moto en bv de LG Q6.

Alleen als het echt nu, nu moet is de Motorola G5S plus een optie. Heb ik voor mijn vrouw gekocht. Is ze op zich tevreden over. Vooral de camera is een aanwinst. maar nog geen Oreo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Raindeer schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:29:
Gezien je budget de Nokia 6 (2018) Dat biedt alles wat je wil in een zeer recent package. Plus dat je bij Nokia weet dat je de updates snel krijgt. Ik heb mijn ouders deze week de Nokia 2017 gegeven en deze is nu al op 8.1. En dat voor een foon van 149 euro! Dit in tegenstelling tot Moto en bv de LG Q6.

Alleen als het echt nu, nu moet is de Motorola G5S plus een optie. Heb ik voor mijn vrouw gekocht. Is ze op zich tevreden over. Vooral de camera is een aanwinst. maar nog geen Oreo
Dankje, ik zit nu ook te twijfelen over nokia 7 plus en de moto g6 plus, aangezien die laatste over twee week uitkomt en maar iets boven het budget zit, koop ik dan liever voo riets meer de iets nieuwere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Als je nog een paar weken kunt wachten kijk dan eens naar de Moto G6(+) en de Wiko View 2 pro. Of wellicht de Huawei P20 lite, deze was vorige week nog te koop bij eglobalcentral voor 270 euro, nu (tijdelijk) uitverkocht waarschijnlijk vanwege de lage prijs.

https://www.eglobalcentra...telefoons/#/product/23521

[ Voor 14% gewijzigd door codegro op 25-04-2018 23:29 ]

Pagina: 1