Nieuwe monitoren om GPU nu echt aan het werk te zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het is eindelijk zover, de zomer komt er aan en dus in mei de vakantie toeslag van de werkgever!
Dit jaar wil ik het geld gaan gebruiken om mijzelf te verwennen met een nieuw dual screen setup.
Momenteel heb ik al een dual screen setup, maar deze begint oud te worden en met twee verschillende schermen, werkt en kijkt dat minder prettig.

Wat zoekt CH4OS precies? Het wensenlijstje!
Ik zoek een mooie dual monitor setup, 1440p, 144Hz scherm. Als het kan met IPS paneel.
Dunne bezels zijn voor mij een pre, aangezien ik de schermen aan een aparte beugel (vesa 100) ga hangen.

Heeft CH4OS ook een budget?
CH4OS heeft niet echt een budget, eigenlijk. Mijn budget is niet ongelimiteerd, maar ik vind het niet erg om even te moeten sparen of wachten. Wel wil ik voor een zo gunstig mogelijke prijs het beste scherm hebben wat bij mijn wensenlijstje aansluit.

Heeft CH4OS (merk)voorkeuren?
Ik wil gewoon goede schermen, van welk merk dat is, dat maakt mij niet uit. B-merken zijn eigenlijk daarbij al wel uitgesloten.

Heeft CH4OS reeds een systeem waar de schermen aan moeten komen te hangen?
Jazeker heeft hij die, dat systeem ziet er als volgt uit:

#Product
1Samsung Syncmaster 2253BW Zwart
1Samsung SH-S223F
1Western Digital My Passport Essential SE 1TB Zwart
1Cooler Master HAF 932
1Samsung Syncmaster 2443BW
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB
1Cooler Master V650 Semi-Modular
1Corsair Gaming K70 Cherry MX Blue - Red LED
1Asus RT-AC68U Zwart
1Logitech G502 Proteus Spectrum
1Intel Core i7-7700K Boxed
1Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 7
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G
1Noctua NH-U14S
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
1Samsung 850 EVO 1TB
Bekijk collectie
Importeer producten

Primair gezien game ik op deze PC, de games die ik (momenteel) vooral speel zijn Sea of Thieves, Planet Coaster en PUBG met af en toe een potje Cities: Skylines of Diablo III. Niet dat het veel uitmaakt, maar wellicht handig te weten, ook voor monitoren, aangezien ik volgens mij PUBG niet op de hoogste settings heb staan, omdat ik vooral zicht wil hebben op tegen- en medespelers, de andere games maakt het niet veel uit, dus heb ik daar de grafische pracht en praal vooral open staan. ;)

Heeft CH4OS dan zelf al de ogen de kost gegeven in een zoektocht naar schermen?
Jazeker heb ik dat, ik heb zelfs die monitoren in een vergelijking gezet. Hierbij voeg ik toe, dat ik momenteel inderdaad neig naar de Asus ROG Swift PG279Q, maar wellicht heb ik wat over het hoofd gezien aangaande schermen, vandaar even dit topic, om te kijken welke schermen mijn GPU aan het werk gaan zetten.

Alle reacties

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:07
De Asus ROG Swift PG279Q lijkt mij ook de geschikte monitor voor je, wel wat prijzig, wellicht 20hz minder en zonder G-sync, de Asus MG279Q bedoel ik dan, dat scheelt +-400 euro ?

Zelf heb ik een tijde de Asus MG279Q 3x gehad: YouTube: BDO 7680x1440 High-end mode (4x gtx1080 - i7 6950x)
Dat was prima te doen :)

[ Voor 176% gewijzigd door dylan111111 op 06-04-2018 14:33 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Jammer dat je het bericht aangepast hebt, het had an sich wellicht input voor mij kunnen zijn?

EDIT: Je hebt jouw bericht aangepast zie ik, nice! :)
dylan111111 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:12:
De Asus ROG Swift PG279Q lijkt mij ook de geschikte monitor voor je, wel wat prijzig, wellicht 20hz minder en zonder G-sync, de Asus MG279Q bedoel ik dan, dat scheelt +-400 euro ?
G-sync of niet maakt mij niet veel uit, voorkeur gaat wel naar 144Hz overigens. Maar kan deze wel in overweging houden natuurlijk. :) Nadeel aan de MG279Q is dan weer wel, dat het FreeSync heeft, wat dan weer niet werkt op mijn nVidia. Niet dat het heel belangrijk is, gezien de setup die ik verder heb. :) Overigens heb ik het scherm ook in de vergelijking staan die ik samengesteld heb.
Zelf heb ik een tijde de Asus MG279Q 3x gehad: YouTube: BDO 7680x1440 High-end mode (4x gtx1080 - i7 6950x)
Dat was prima te doen :)
Wanneer ik tijd heb, zal ik even kijken naar de video. :)

EDIT:
Ziet er leuk uit, vooral voor racegames natuurlijk. Maar ik ga het houden op 1 scherm te gamen. :)

[ Voor 76% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2018 11:48 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Kan ik vanuit de stilte concluderen dat de Asus schermen het interessantste zijn en ik dus inderdaad niets over het hoofd heb gezien?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Er zijn van de PG279Q een aantal alternatieven van andere merken met hetzelfde paneel. Het paneel in kwestie lijkt regelmatiger dan normaal problemen met de quality control te geven. (Al weet je dit natuurlijk nooit zeker) Ik zie overigens dat je de monitoren in kwestie ook al in de vergelijking hebt staan, de Acer en de AOC 27".

Van de MG279Q weet ik uit mijn hoofd niet of dit paneel ook door andere merken verkocht wordt. Dit is misschien het natrekken waard.

Wat zit je nou nog te kloten met die TN's ertussen trouwens? :+

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@lactaxative De TN panelen zijn geloof ik allemaal 24 inch monitoren, de grootte die aanvankelijk mijn voorkeur had.
De vergelijking die ik gemaakt heb, is intussen al een paar maanden oud en heb die nooit aangepast. :)

Ik zal dan de AOC 27 inch eens even goed met de Asus gaan vergelijken. Van Acer heb ik altijd een soort B-merk gevoel, dus dat valt wat mij betreft af.

EDIT:
Als de Asus en AOC hetzelfde panel hebben, hoe kan het dan dat de contrastverhouding anders is? Voordeel van het Acer scherm is wel dat hij 10 bit kleurdiepte ondersteund... Maar ja, of dat zo belangrijk is?

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2018 11:29 ]

• lactaxative
CH4OS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:27:
@lactaxative De TN panelen zijn geloof ik allemaal 24 inch monitoren, de grootte die aanvankelijk mijn voorkeur had.
De vergelijking die ik gemaakt heb, is intussen al een paar maanden oud en heb die nooit aangepast. :)

Ik zal dan de AOC 27 inch eens even goed met de Asus gaan vergelijken. Van Acer heb ik altijd een soort B-merk gevoel, dus dat valt wat mij betreft af.

EDIT:
Als de Asus en AOC hetzelfde panel hebben, hoe kan het dan dat de contrastverhouding anders is? Voordeel van het Acer scherm is wel dat hij 10 bit kleurdiepte ondersteund... Maar ja, of dat zo belangrijk is?
Dynamische contrastverhouding zegt ongeveer niets. Het is (ik hoop bij wijze van spreke) een willekeurig gekozen waarde door de fabrikant. Mochten ze daadwerkelijk iets meten, meten ze waarschijnlijk vooral hoe donker de omgeving is.

De 10 bit bij de acer is een fout in de prijswatch. (ik heb hem ingediend)

De buren hebben van de Acer en de PG279Q trouwens testresultaten (en reviews). Zij hebben hun monitorzaakjes in het algemeen erg goed op orde in vergelijking met T.net.

edit: Wat ik nog vergat te zeggen is dat de poten van de Acer wel een heul erg hoog '1337pr0gamer met puistjes'-gehalte hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door lactaxative op 10-04-2018 12:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:53:
[...]

Dynamische contrastverhouding zegt ongeveer niets. Het is (ik hoop bij wijze van spreke) een willekeurig gekozen waarde door de fabrikant. Mochten ze daadwerkelijk iets meten, meten ze waarschijnlijk vooral hoe donker de omgeving is.

De 10 bit bij de acer is een fout in de prijswatch. (ik heb hem ingediend)

De buren hebben van de Acer en de PG279Q trouwens testresultaten (en reviews). Zij hebben hun monitorzaakjes in het algemeen erg goed op orde in vergelijking met T.net.

edit: Wat ik nog vergat te zeggen is dat de poten van de Acer wel een heul erg hoog '1337pr0gamer met puistjes'-gehalte hebben.
Thanks voor de info! Ik ga zeker even kijken bij de (boven)buren! De poot is an sich geen probleem voor mij; de monitoren worden gehangen aan een aparte beugel die ik reeds in mijn bezit heb. ;)

EDIT1:
Hmmm, weird: volgens Tweakers is de Asus ROG Swift PG279Q een IPS model, maar volgens de (boven)buren weer niet (AHVA oid)? 8)7

EDIT2:
Ik denk dat de (boven)buren daar een foutje hebben, volgens de Asus-site is het een IPS-paneel.
Of ik heb wellicht naar de R-variant zitten kijken, die heeft wel een TN-paneel, zie ik nu.
Scheelt wel behoorlijk in prijs hoor, en de PT279Q wordt behoorlijk geplaagd.

EDIT3:
Ah, in de review melden de (boven)buren dat AHVA een aan IPS-verwante techniek is, dat wist ik niet, dat schept wat mogelijkheden wellicht in mijn filter en vergelijking. :)

EDIT4:
Niet echt eigenlijk, aantal schermen blijft gelijk, hahaha!

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2018 14:01 ]

• lactaxative
CH4OS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:22:
[...]
Thanks voor de info! Ik ga zeker even kijken bij de (boven)buren! De poot is an sich geen probleem voor mij; de monitoren worden gehangen aan een aparte beugel die ik reeds in mijn bezit heb. ;)

EDIT1:
Hmmm, weird: volgens Tweakers is de Asus ROG Swift PG279Q een IPS model, maar volgens de (boven)buren weer niet (AHVA oid)? 8)7

EDIT2:
Ik denk dat de (boven)buren daar een foutje hebben, volgens de Asus-site is het een IPS-paneel.
Of ik heb wellicht naar de R-variant zitten kijken, die heeft wel een TN-paneel, zie ik nu.
Scheelt wel behoorlijk in prijs hoor, en de PT279Q wordt behoorlijk geplaagd.

EDIT3:
Ah, in de review melden de (boven)buren dat AHVA een aan IPS-verwante techniek is, dat wist ik niet, dat schept wat mogelijkheden wellicht in mijn filter en vergelijking. :)
Er is een hele meuk aan technologiën die allemaal neerkomen op IPS of VA. Het verschil zit hem vooral in wie het verkoopt. Samsung vindt het weer boeiend om IPS -> PLS te noemen.

Ik moest nog denken aan de pricewatch: ViewSonic XG2703-GS Zwart trouwens, maar die lijkt niet bepaald leverbaar in NL. Ongetwijfeld ook hetzelfde paneel.

[ Voor 3% gewijzigd door lactaxative op 10-04-2018 14:01 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:00:
[...]

Er is een hele meuk aan technologiën die allemaal neerkomen op IPS of VA. Het verschil zit hem vooral in wie het verkoopt.

Ik moest nog denken aan de pricewatch: ViewSonic XG2703-GS Zwart trouwens, maar die lijkt niet bepaald leverbaar in NL.
Ja, ik zag die net ook voorbij komen, evenals Eizo een scherm heeft die an sich aan de specificaties voldoet, maar beide schermen zijn eigenlijk ook wel redelijk over budget, of ik moet langer blijven sparen, maar voor de Eizo moet ik dan een dikke €2000,- sparen (aangezien ik er 2 wil hebben), wat eigenlijk mij te lang duurt, hahaha.

EDIT:
Heb ook nog een post gevonden op wcravegamestoo, alleen die site schijnt er (aldus Reddit) 'every now and then' uit te liggen, dus even een linkje naar Archive.org, dus kan mogelijk een oude versie zijn:
The Viewsonic XG2703-GS uses a 27" 2560x1440 resolution 8 Bit AUO AHVA panel (M270DAN02.3), a nearly grain free matte coating, has excellent color presets, a nice dark matte black bezel which increases the perceived black depth (dark matte grey is the best), very fast pixel response times and a 165hz refresh rate. G-Sync (compatible Nvidia GPU required) works from 30-165hz/FPS, and eliminates screen tearing and lag. The Viewsonic XG2703-GS also has ULMB (back-light strobing, excellent 1080p scaling unlike the Asus PG279Q, and superior 60hz overdrive with less overshoot ghosting than the Acer XB271HU. The Viewsonic XG2703 is the best all around 27" 1440p AHVA 144-165hz monitor with Nvidia G-Sync for PC and console gaming, and watching 1080p content.

The Acer XB271HU and AG271QG tie for second place while the Asus PG279Q comes in third. They all support Nvidia G-Sync (native 144hz; can be overclocked to 165hz), have a nearly grain free matte coating, use AUO AHVA panels which offers far better colors and viewing angles than TN panels, and have an HDMI input. The Acer XB270HU comes in fourth place since it uses an AHVA panel with the same coating, but it uses a glossy black bezel which ruins the perceived black depth (Microsoft Paint Example & Monitor Example), only has one input (Displayport), and has marginally slower pixel response times than the other AHVA panels with G-Sync. Unfortunately the 27" 1440p matte AHVA panels suffer from poor quality control; back-light bleed and unique issues like yellow/brown stains in the corners are common.

The Acer XB271HU scales 1080p better than the PG279Q, but suffers from noticeable overshoot ghosting at 60hz which makes neither monitor optimal choices for both PC and console gaming. I recommend buying the XB270HU and using the money saved to buy a quality 25" 1080p IPS panel. Best Reviewed Flicker Free 24-25" 1080p IPS/PLS for PC and console gaming if the Viewsonic XG2703-GS is not available.

The S2417DG does not suffer from very obvious overshoot ghosting like the 27" (especially when looking at black on white/scrolling text), and has better preset color accuracy and less banding, plus it only comes with a light matte coating while the S2716DG can if a A00-A03 revision. A sticker on the back of Dell monitors indicates the manufacturing date and revision.

The Asus PG278Q comes in last place because it is very expensive, uses the grainiest matte coating used by a 1440p monitor since 2011, often comes with pathetically low average gamma (1.7 gamma average=washed out colors) and has many quality control and functionality related issues.
Hier komt de ViewSonic als beste uit de bus, maar mag ook wel voor die prijs. De AOC is een leuke gedeelde tweede en Asus derde. Misschien dan toch maar de ViewSonic of AOC overwegen. Heb mijn vergelijking in elk geval uitgebreid met de ViewSonic en andere schermen eruit gehaald; https://tweakers.net/pric...588;572609;481068;669405/

[ Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2018 15:59 ]

• lactaxative
Ik dacht dat ULMB een feature was die altijd bij GSync zat? Kan zijn dat dit pas vanaf modellen vanaf xx-xx-xxxx is, hoor... :X

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
lactaxative schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:19:
Ik dacht dat ULMB een feature was die altijd bij GSync zat? Kan zijn dat dit pas vanaf modellen vanaf xx-xx-xxxx is, hoor... :X
Geen idee, mij zegt die functie dan om eerlijk te zijn niet zo veel.
Een vriend van me heeft mij ook weer aan het twijfelen gebracht, gezien mijn PC, heb ik namelijk an sich geen G-Sync nodig (ik heb een GTX 1080ti videokaart in mijn PC zitten namelijk) en wil op 1 monitor gamen, op 1440p. An sich zal ik dus vrij gemakkelijk die 144 FPS wel weten te halen en te behouden, denk ik zo.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals PUBG.

• lactaxative
CH4OS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:19:
[...]
Geen idee, mij zegt die functie dan om eerlijk te zijn niet zo veel.
Een vriend van me heeft mij ook weer aan het twijfelen gebracht, gezien mijn PC, heb ik namelijk an sich geen G-Sync nodig (ik heb een GTX 1080ti videokaart in mijn PC zitten namelijk) en wil op 1 monitor gamen, op 1440p. An sich zal ik dus vrij gemakkelijk die 144 FPS wel weten te halen en te behouden, denk ik zo.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals PUBG.
De meerwaarde van GSync is inderdaad minimaal bij 144 Hz. Er zijn genoeg topics waar je hier een welles-nietes discussie over kunt lezen, dus dat zullen we maar achterwege laten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Nadeel is alleen wel, dat een beetje deftig monitor of FreeSync of G-Sync heeft, terwijl ik het dus niet zozeer nodig heb.

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
lactaxative schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:03:
[...]

De meerwaarde van GSync is inderdaad minimaal bij 144 Hz. Er zijn genoeg topics waar je hier een welles-nietes discussie over kunt lezen, dus dat zullen we maar achterwege laten.
De meerwaarde van G-Sync is niet alleen bij een maximale refresh rate maar ook als FPS fluctueert, het past namelijk de refreshrate van je monitor automatisch aan aan de aantal frames per seconde dat op dat moment gehaald wordt. Het voorkomt effecten van tearing zoals je kan krijgen als je geen V-sync gebruikt en stotteren + input lag als je wel V-sync gebruikt... kortom, of je nou 144 fps haalt of maar 80 fps, in beide gevallen zal de spelervaring vloeiend blijven tussen 30hz/fps en 180hz/fps. Bij bijvoorbeeld 30fps zal G-sync automatisch de monitor op 60hz laten werken en bij 38fps op 76hz.

Hier wat meer info: https://pcmonitors.info/o...-refresh-rate-technology/

@CH4OS
CH4OS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:07:
Nadeel is alleen wel, dat een beetje deftig monitor of FreeSync of G-Sync heeft, terwijl ik het dus niet zozeer nodig heb.
Misschien nu niet maar over 2 of 3 jaar kan je er wel profijt van hebben afhankelijk van de games die nog uit moeten komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Beowulf65 op 11-04-2018 15:37 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Beowulf65 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:34:
De meerwaarde van G-Sync is niet alleen bij een maximale refresh rate maar ook als FPS fluctueert, het past namelijk de refreshrate van je monitor automatisch aan aan de aantal frames per seconde dat op dat moment gehaald wordt. Het voorkomt effecten van tearing zoals je kan krijgen als je geen V-sync gebruikt en stotteren + input lag als je wel V-sync gebruikt... kortom, of je nou 144 fps haalt of maar 80 fps, in beide gevallen zal de spelervaring vloeiend blijven tussen 30hz/fps en 180hz/fps. Bij bijvoorbeeld 30fps zal G-sync automatisch de monitor op 60hz laten werken en bij 38fps op 76hz.

Hier wat meer info: https://pcmonitors.info/o...-refresh-rate-technology/
Ik heb niet de indruk dat @lactaxative niet weet wat de globale werking is van de *-Sync technologien. Discussie of het an sich handig is als feature of niet, heb ik in dit topic geen behoefte aan, om eerlijk te zijn.
Gezien mijn PC kan ik mij nauwelijks voorstellen dat er geen games zijn waarbij ik geen 144 FPS kan halen, uitzonderingen zoals PUBG daargelaten, maar die zul je altijd hebben. Mijn verwachting is dus dat ik zonder gebruik te maken van een G-Sync (aangezien ik een GTX-videokaart heb) ook aan een constante 144 FPS kan komen. ;)

Ik kan wel dik geld gaan neerleggen voor een dergelijke feature, maar als ik het niet ga gebruiken, is het gewoon weggegooid geld. Dat maakt het voor mij best wel nadelig, gezien de eisen die ik wel heb, kom ik gauw uit op dergelijke schermen, maar zit dus eigenlijk niet zo te springen op *-Sync in een monitor. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2018 15:41 ]

• Beowulf65
@CH4OS
Hangt af van wat voor een instellingen je gebruikt voor een spel, The Witcher 3 bijvoorbeeld draai ik op Ultra en hairworks on @1440p.... fps fluctueert tussen de 60fps en 110 fps, afhankelijk waar ik ben en hoeveel er gebeurt op het scherm. Hierbij merk ik tijdens het spelen niets van de fluctuaties, het blijft vloeiend en daar gaat het om. Mijn grafisch zwaar gemodde Skyrim op Ultra settings dipt zelfs naar 40-50 fps op sommige momenten, ook daar merk ik tijdens het spelen weinig van.

Screenshot Skyrim: https://tweakers.net/ext/f/oQjrA4v8ZfxGbar0KPAeHOOq/full.jpg

Het gaat niet alleen om performance maar ook om experience, no-sync en v-sync hebben teveel nadelen en daarom mijn keuze voor G-sync. De tweede overweging is dat ik een monitor koop dat meerdere systeem upgrades moet kunnen bedienen, mijn laatste monitor heeft 7 jaar prima werk geleverd maar ik was wel aan wat nieuws toe na de upgrade van mijn GPU naar een 1080 vorig jaar. Nu ik het heb wil ik niet meer zonder. De combinatie IPS, 1440p, 165hz en G-Sync is echt fenomenaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Beowulf65 op 11-04-2018 16:22 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Beowulf65 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:06:
@CH4OS
Hangt af van wat voor een instellingen je gebruikt voor een spel, The Witcher 3 bijvoorbeeld draai ik op Ultra en hairworks on @1440p.... fps fluctueert tussen de 60fps en 110 fps, afhankelijk waar ik ben en hoeveel er gebeurt op het scherm. Hierbij merk ik tijdens het spelen niets van de fluctuaties, het blijft vloeiend en daar gaat het om. Mijn grafisch zwaar gemodde Skyrim op Ultra settings dipt zelfs naar 40-50 fps op sommige momenten, ook daar merk ik tijdens het spelen weinig van.

Screenshot Skyrim: https://tweakers.net/ext/f/oQjrA4v8ZfxGbar0KPAeHOOq/full.jpg

Het gaat niet alleen om performance maar ook om experience, no-sync en v-sync hebben teveel nadelen en daarom mijn keuze voor G-sync. De tweede overweging is dat ik een monitor koop dat meerdere systeem upgrades moet kunnen bedienen, mijn laatste monitor heeft 7 jaar prima werk geleverd maar ik was wel aan wat nieuws toe na de upgrade van mijn GPU naar een 1080 vorig jaar. Nu ik het heb wil ik niet meer zonder. De combinatie IPS, 1440p, 165hz en G-Sync is echt fenomenaal.
Dit is voor mij een subdiscussie, waar ik in dit topic althans geen zin in heb. Ik weet wat de voordelen van *-Sync zijn, maar blijf me afvragen of ik daar behoefte aan heb en of ik het ooit ga gebruiken, aangezien er hier en daar ook wat issues zijn met G-Sync. Hairworks zie ik mijzelf bijvoorbeeld ook niet zo snel gebruiken, het kost gewoonweg teveel performance en is bovendien ook een proprietaire techniek, momenteel nVidia only, waardoor ik er niet happig op ben om het te gebruiken, zeker niet als het in sommige games een 20-30 FPS kost.

Skyrim en The Witcher speel ik niet. The Witcher heb ik, maar heeft momenteel mijn interesse niet om het te spelen, wanneer wel, geen idee, maar om daarvoor een *-Sync monitor aan te schaffen? Ik snap best dat het voordelen heeft en jij bent er zo te lezen helemaal weg van, dat is jouw goed recht, ik moet het nog maar zien wat het voor mij betekend en hoeveel waarde ik er aan hecht, momenteel heeft het geen waarde voor me, in elk geval.

Daarnaast maakt de experience mij niet zoveel uit, zoals dat voor anderen wellicht wel doet. ;)

• Beowulf65
@CH4OS
Fair enough.... :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Als het voor mij uiteindelijk betekend om te wachten, tot bijvoorbeeld pricewatch: Nixeus EDG 27" Zwart daadwerkelijk uit is en er prijzen van bekend zijn als dit wel een goede monitor is, dan zij dat zo. :)

EDIT:
Al heeft die Nixeus wel dikke bezels zeg... :X

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2018 16:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zijn er trouwens ergens cijfers te vinden over uitval bij monitoren? Zoals de reviews op Tweakers zijn leuk, maar zijn natuurlijk geen exacte cijfers over de uitval (garantie / RMA claims e.d.) voor bijvoorbeeld de Asus ROG Swift PG279Q, wat toch het scherm is waar mijn voorkeur momenteel naar uit gaat, in verband met de smalle bezels. Al kan ik mij voorstellen dat dergelijke (harde) cijfers moeilijk te vinden zijn, als ze al gepubliceerd worden. Heb jij wellicht enig idee, @lactaxative?

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2018 22:31 ]

• lactaxative
CH4OS schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:30:
Zijn er trouwens ergens cijfers te vinden over uitval bij monitoren? Zoals de reviews op Tweakers zijn leuk, maar zijn natuurlijk geen exacte cijfers over de uitval (garantie / RMA claims e.d.) voor bijvoorbeeld de Asus ROG Swift PG279Q, wat toch het scherm is waar mijn voorkeur momenteel naar uit gaat, in verband met de smalle bezels. Al kan ik mij voorstellen dat dergelijke (harde) cijfers moeilijk te vinden zijn, als ze al gepubliceerd worden. Heb jij wellicht enig idee, @lactaxative?
Dat mochten we helaas willen. Het is een beetje hetzelfde als vroeger met Seagate. Inmiddels heb ik wel een stuk of 5 van die schermen gezien en het waren allemaal geen superuitvoeringen. Andere tweakers (en mensen op andere sites) beamen dit ook regelmatig.

Dat neemt niet weg dat je van blb in de praktijk weinig meekrijgt, tenzij je horror games in het donker speelt oid. Het zit alleen niet lekker in relatie tot de vrij hoge prijs.

• lactaxative
Ik zat vandaag nog even door wat roadmaps te kijken (echt, mijn baas moet mij meer te doen geven...)

Er komt een 27" (en 32") 2160p 144 Hz HDR paneel aan van AUO welke ook toegepast zal gaan worden door Asus/AOC/Acer. De release wordt binnenkort verwacht. Geen idee of je hier iets mee kan, maar kan ook geen kwaad om het even te melden.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
lactaxative schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:05:
Ik zat vandaag nog even door wat roadmaps te kijken (echt, mijn baas moet mij meer te doen geven...)

Er komt een 27" (en 32") 2160p 144 Hz HDR paneel aan van AUO welke ook toegepast zal gaan worden door Asus/AOC/Acer. De release wordt binnenkort verwacht. Geen idee of je hier iets mee kan, maar kan ook geen kwaad om het even te melden.
Tof dat je deze info deelt! Echter hou ik het op 1440p, dat vind ik voor het moment althans voldoende, zeker aangezien ik ook gewoon 2 schermen wil, omdat ik dat prettiger vind werken dan bijvoorbeeld een ultra widescreen te nemen. Ook kan ik de schermen dan monteren aan mijn bureaubeugel (die gaat tot 27" schermen) en ik denk dat een dubbel 2160p scherm me iets teveel wordt, zeker gezien de prijs.

Prijstechnisch gezien kan het wel interessant worden, ik gok dan zo dat de 27" 1440p variant dan wel goedkoper wordt. Haast heb ik vooralsnog ook niet (ik wil wel een zeer weloverwogen besluit nemen en goede monitoren aanschaffen voor de verandering), dus ik kan allicht gaan kijken wat het voor effect heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 16-04-2018 17:00 ]

Pagina: 1