dock.io: het nieuwe LinkedIn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zojuist uitgenodigd door een kennis om een account aan te maken op dock.io. Het lijkt op een soort LinkedIn met tokens. Is er iemand die het al gebruikt? Ik zie persoonlijk de voordelen (nog) niet. Wat denken jullie van het concept en de tokens?

[ Voor 5% gewijzigd door SteveWoz op 06-04-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb zelf ook een uitnodiging gekregen, maar die belandde bij mij in de spambox (ik gebruik gmail). Ik heb er verder niet naar gekeken.

...en waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Met het recente Facebook debacle vind ik deze USP van ze iets wat ik op twee manieren lees:

"Instant Access to User Data. Apps connected to dock.io have instant access to a growing wealth of information about their users."

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Wie zit hier nu op te wachten? En wat voegt de blockchain toe?

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Waarom moet iedere tech-startup tegenwoordig een cryptomunt hebben? Wat bepaalt de waarde van die munt?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:08
Richh schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 03:46:
Waarom moet iedere tech-startup tegenwoordig een cryptomunt hebben? Wat bepaalt de waarde van die munt?
Waar lees jij iets over cryptocoins dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij heeft het niet zoveel linkin te maken. Hoe ik het lees is het een platform om userdata te beheren dat gebruikt kan worden in verschillende (web)apps. Ik moet zeggen dat ik het wel interessant vind, veel partijen hebben toch je adresgegevens nodig (denk aan webshops). Mocht je verhuizen, dan kun je dit dus op één plek aanpassen en kunnen alle andere gekoppelde sites deze gegevens ook gebruiken.

Ik heb maar eens een accoutje aangemaakt om te kijken wat het is.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

SteveWoz schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:01:
Zojuist uitgenodigd door een kennis om een account aan te maken op dock.io. Het lijkt op een soort LinkedIn met tokens. Is er iemand die het al gebruikt? Ik zie persoonlijk de voordelen (nog) niet. Wat denken jullie van het concept en de tokens?
dock.io lijkt in niets op LinkedIn (of überhaupt welke social media dan ook).
dock.io is een communicatie protocol om je gegevens van verschillende social networking platforms in sync te houden en open te stellen voor andere platformen/apps.
TomTorquay schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 03:41:
Wie zit hier nu op te wachten? En wat voegt de blockchain toe?
Niets. Het wordt hier gebruikt om het protocol te beïnvloeden en om verschillende apps een "vertrouwde" manier van waardeuitwisseling te geven. Het voegt niets toe aan dock.io zelf.
Jivebunny schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:09:
Met het recente Facebook debacle vind ik deze USP van ze iets wat ik op twee manieren lees:

"Instant Access to User Data. Apps connected to dock.io have instant access to a growing wealth of information about their users."
Het is dan ook absoluut levensgevaarlijk. Hoewel je, volgens hen, de volledige controle hebt over wat er met je data gebeurt is er een grote kans dat die "controle", net als bij Facebook, dusdanig verborgen is dat alle aangesloten apps by default gewoon alles van je krijgen.

Nu heb je nog de mogelijkheid om je data wat te verdelen. Sommige dingen staan op Facebook, sommige op Instagram, sommige op LinkedIn. dock.io zorgt er voor dat alles wat er over jou bekend is op één plaats bij elkaar komt.

Volgens mij is er maar één partij die hier echt beter van wordt en dat is dock.io zelf die zo'n enorme gigantische berg aan informatie over iedereen heeft, zonder daar ook maar de minste moeite voor te hoeven doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
Ook net een invite gekregen, en ik denk ook dat het meer nadelen oplevert dan voordelen.
Waarom zou je al je data op 1 punt willen onderbrengen? Ik zie de toegevoegde waarde voor de gebruiker ook niet. Wel voor de initiatiefnemers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 21:18

snmght

imho dan he

Ik heb ook een uitnodiging gekregen, heb me wel bij dock geregistreerd maar verder nog niets ingevuld of gekoppeld. Ik ga dit topic maar even volgen. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V9lg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zonet ook even een account aangemaakt, maar wenkbrauwen toen ik las dat jouw profiel met jou meesurft. Bij de cookies een verwijzing gevonden waar ik volgende, in mijn ogen niet zo fijne, mededeling lees:
FullStory records and reproduces real user experiences on your site helping you support customers, boost conversions, and debug faster.
Conclusie: cookies verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:47
Croga schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:06:

Nu heb je nog de mogelijkheid om je data wat te verdelen. Sommige dingen staan op Facebook, sommige op Instagram, sommige op LinkedIn. dock.io zorgt er voor dat alles wat er over jou bekend is op één plaats bij elkaar komt.

Volgens mij is er maar één partij die hier echt beter van wordt en dat is dock.io zelf die zo'n enorme gigantische berg aan informatie over iedereen heeft, zonder daar ook maar de minste moeite voor te hoeven doen.....
Precies dit. Het klinkt heel idealistisch: je beheert en hebt je eigen data onder controle. Als je je echter verdiept in dock.io, kom je er inderdaad achter dat zij zelf over alle informatie beschikken. De grote websites komen toch wel aan je informatie en als je niet alles geeft/toe staat, mag je simpelweg niet mee doen (je gaat niet akkoord met de 'voorwaarden').

Reden genoeg om dock.io lekker naast mij te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:39 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Pagina: 1