Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Print spooler: ASCII > PCL of Postscript

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 16:29
Mijn vraag

Ik heb hier op onze VDI omgeving een applicatie draaien, die erg eigenwijs doet met printen. In plaats van een job aanmaken die via de driver van de fabrikant loopt, pleurt deze letterlijk een bestand in RAW formaat (ASCII Text) in de queue van de printer. Niet RAW met postscript of pcl, nee gewoon een tekstbestand. Dit kunnen onze printers niet interpreteren helaas.

Het gaat hier om een Ricoh printer dus, die alleen Postscript of PCL snapt.

Ik kan een printjob simuleren dmv het typecommando in een cmd venstertje:
code:
1
type [tekstbestand.txt] > \\printserver\printerqueue

als ik dan in de spooler directory van de printer kijk, krijg ik dus eveneens een tekstbestand in mijn queue, extensie is dan SPL

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ricoh MPC4504 Printers
Citrix XenDeskop Clients of Windows 10 (zelfde issue)
Windows 2012 R2 Printerserver met Streamline NX draaiend

Hoe kan ik er voor zorgen, dat dit in Postscript of PCL naar de printer gestuurd wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 06-04-2018 13:16 ]

Share and Enjoy!

Alle reacties

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22
Probeer het eens met Notepad.

Notepad commandline options:

/A <filename> open file as ansi
/W <filename> open file as unicode
/P <filename> print filename
/PT <filename> <printername> <driverdll> <port> print filename to designated printer

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 17:25
Ik heb hetzelfde probleem met een oude DOS-applicatie gehad welke alleen RAW TXT naar de printer stuurde. Natuurlijk ging dit niet werken onder Windows. De printers snappen er geen bal van.

Ik heb het programma FolderMill daarvoor gebruikt en deze scanned een map waarin de txt-bestanden binnenkomen en maakt er na gelang PDF van of print het naar een of meerdere printers in het netwerk.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 16:29
mhoogendam schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:24:
Probeer het eens met Notepad.

Notepad commandline options:

/A <filename> open file as ansi
/W <filename> open file as unicode
/P <filename> print filename
/PT <filename> <printername> <driverdll> <port> print filename to designated printer
Wanneer ik via notepad direct print werkt het wel, dan komt er immers een postscript/pcl bestand in de queue te staan. Het gaat er meer om dat ascii raw de enige manier is waarop de applicatie kan printen. Huidige workaround is letterlijk om het spoolbestand te openen in notepad, en nogmaals op print te klikken zodat er een PS/PCL bestand van gemaakt wordt, maar da's geen doen natuurlijk.
vj_slof schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:32:
Ik heb hetzelfde probleem met een oude DOS-applicatie gehad welke alleen RAW TXT naar de printer stuurde. Natuurlijk ging dit niet werken onder Windows. De printers snappen er geen bal van.

Ik heb het programma FolderMill daarvoor gebruikt en deze scanned een map waarin de txt-bestanden binnenkomen en maakt er na gelang PDF van of print het naar een of meerdere printers in het netwerk.
Ik ga er eventjes naar kijken, thanks

Share and Enjoy!