Mijn vraag
Ik heb hier op onze VDI omgeving een applicatie draaien, die erg eigenwijs doet met printen. In plaats van een job aanmaken die via de driver van de fabrikant loopt, pleurt deze letterlijk een bestand in RAW formaat (ASCII Text) in de queue van de printer. Niet RAW met postscript of pcl, nee gewoon een tekstbestand. Dit kunnen onze printers niet interpreteren helaas.
Het gaat hier om een Ricoh printer dus, die alleen Postscript of PCL snapt.
Ik kan een printjob simuleren dmv het typecommando in een cmd venstertje:
als ik dan in de spooler directory van de printer kijk, krijg ik dus eveneens een tekstbestand in mijn queue, extensie is dan SPL
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ricoh MPC4504 Printers
Citrix XenDeskop Clients of Windows 10 (zelfde issue)
Windows 2012 R2 Printerserver met Streamline NX draaiend
Hoe kan ik er voor zorgen, dat dit in Postscript of PCL naar de printer gestuurd wordt?
Ik heb hier op onze VDI omgeving een applicatie draaien, die erg eigenwijs doet met printen. In plaats van een job aanmaken die via de driver van de fabrikant loopt, pleurt deze letterlijk een bestand in RAW formaat (ASCII Text) in de queue van de printer. Niet RAW met postscript of pcl, nee gewoon een tekstbestand. Dit kunnen onze printers niet interpreteren helaas.
Het gaat hier om een Ricoh printer dus, die alleen Postscript of PCL snapt.
Ik kan een printjob simuleren dmv het typecommando in een cmd venstertje:
code:
1
| type [tekstbestand.txt] > \\printserver\printerqueue |
als ik dan in de spooler directory van de printer kijk, krijg ik dus eveneens een tekstbestand in mijn queue, extensie is dan SPL
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ricoh MPC4504 Printers
Citrix XenDeskop Clients of Windows 10 (zelfde issue)
Windows 2012 R2 Printerserver met Streamline NX draaiend
Hoe kan ik er voor zorgen, dat dit in Postscript of PCL naar de printer gestuurd wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 06-04-2018 13:16 ]
Share and Enjoy!