Toon posts:

Snes mini 4ktv

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...slecht beeld snes mini

Relevante software en hardware die ik gebruik
...kabels gebruikt die in de verpakking bijgeleverd zat

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...enko av hdmi versterker deze is echter nogal duur

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je weet dat een snes een ontiegelijk oud is en dat de games gemaakt zijn voor een resolutie van 512x448 met 16bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:07
Dit voelt niet als een echt topic maar toch....

Zet scanlines aan in de instellingen van de Snes Mini. Dan krijg je meer het ouderwetse snes-gevoel en het lijkt ook beter visueel. Snes-games werden gemaakt met in gedachte dat elke oneven regel niet zichtbaar zou zijn door die scanlines. Daarom zien snes-games op een tv zonder scanlines er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik maar de pixels worden gigantisch uitvergroot op de 4ktv.
Misschien kan ik hem beter aansluiten op mijn lcd tv minder irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:33:
Weet ik maar de pixels worden gigantisch uitvergroot op de 4ktv.
Misschien kan ik hem beter aansluiten op mijn lcd tv minder irritant
Logisch toch? Een 4K tv heeft 20x zoveel pixels dan de SNES. En door automatische upscaling door de tv, is het inderdaad "gigantisch" vergroot.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36
@Brilsmurfffje Je weet dat het gaat om de SNES mini? Denk het wel, maar toch even aangeven.

@Verwijderd
Ik heb zelf de SNES mini op een 4k Samsung 48 inch tv draaien. Als je er inderdaad rekening mee houdt dat de spellen al aardig op leeftijd zijn, dan ziet het er verder prima uit.
Er is dus niets mis mee, maar er mist echt ontzettend veel informatie. Vooral hoeveel inch.
Denk gewoon dat je je verwachtingen moet bijstellen. Heb je vroeger een SNES gehad? Zo ja, dat was op een CRT en dat ziet er anders uit.
Zet inderdaad scanlines eens aan. Weet niet of er een optie is om het beeld kleiner te maken. Maar als het vol beeld is, dan is het niet anders dan wat je nu hebt en is het gewoon een verwachtingspatroon.
De spellen hebben niet meer informatie dan wat je nu ziet.

@Brilsmurfffje Volgens mij is het een resolutie van 256x224 en soms 256x240. Dus nog minder dan dat. Sommige spellen worden ook nog iets op gerekt omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een philips 55 inch 4ktv
Je bedoelt via opties op de tv het beeld kleiner maken.
Heb hem nog niet op crt modus gehad
Straks even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36
Je kunt wat beeldinstellingen aanpassen op de SNES mini zelf. Daar zijn een aantal opties:
CRT, 4:3 en pixel perfect.
Ik zou gewoon lekker die CRT modus kiezen. En nogmaals, alles is tegenwoordig groter en daar zijn de graphics van toen niet voor gemaakt. Dus is het gewoon een mindset die je zelf moet aanpassen. Geniet gewoon van de spellen. Kijk of er een instelling is op je huidige tv om het beeld kleiner te maken (4:3 heeft geen nut, daar maak je het alleen maar minder breed mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 22:12
Welkom op Tweakers, Denny. We helpen graag als je ergens niet uitkomt. We verwachten echter wel de nodige inzet in je openingspost als je een topic start; geef uit jezelf zoveel mogelijk / alle informatie die je vraag duidelijk maken. Deze openingspost is veel te summier; andere gebruikers moeten gokken of doorvragen wat je nu precies bedoelt.. Ook je topictitel is weinig specifiek.

Goede plek om te starten: Het algemeen beleid #quickstart

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.