Opgelost
[ Voor 105% gewijzigd door BastaRhymez op 31-10-2019 16:43 ]
[ Voor 105% gewijzigd door BastaRhymez op 31-10-2019 16:43 ]
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2018 12:15 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Foto's ga ik zeker nog even toevoegen als ik thuis ben.ThinkPadd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:15:
Losse VD-draden mogen niet in een kabelgoot denk ik. En je mag ook niet de draden in een doos laten komen waar draden van een andere groep in zitten.
Kun je niet iets met een stuk YMVK-kabel die je via de kruipruimte laat lopen? En dan bij de wasdroger weer boven de vloer laten komen, stukje grijze buis op de muur en dan een opbouwstopcontact.
Maak anders eens een paar foto's, want echt heel duidelijk is je verhaal eerlijk gezegd niet
Maar past die K25/P25 in een afdekraam? Volgens de bouwmarkten past dat dus niet...evilution schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:24:
Ik denk dat je zoiets zoekt: https://www.attema.com/nl...618-a25-uitbreidingsdoos/
In K25/P25 mag je gewoon met VD-draad.
Drievoudig raam vervangen door tweevoudig en kijken of je deze doos met enige offset t.o.v. de inbouwdoos kunt plaatsen.
Of je doet zelf wat ontwerpen en 3D printen.
[ Voor 11% gewijzigd door BastaRhymez op 06-04-2018 12:29 ]
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
[ Voor 36% gewijzigd door evilution op 06-04-2018 12:57 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
[ Voor 53% gewijzigd door BastaRhymez op 06-04-2018 13:08 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
gaat prima inderdaadSeñor Sjon schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:21:
En een warmtepompdroger? Die kan gewoon op dezelfde wcd als de wasmachine. In mijn geval doet dat 1800+1000W = 12,2A maximaal.
Je kan met een afkortzaag of een ijzerzaag, ook je frontje inkorten en de Attema doos ernaast zetten. Ik heb dat zelf gedaan voor de bediening van de vloerverwarming in de badkamer. Die zit in de gang met een wcd en schakelaar ernaast, deze was ook iets te breed, als je de frontjes in dezelfde kleur besteld en je zaagt netjes zie je er bijna niks van.BastaRhymez schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:26:
[...]
Maar past die K25/P25 in een afdekraam? Volgens de bouwmarkten past dat dus niet...
Was dit namelijk ook al tegengekomen en leek mij de ideale oplossing...
Aanvulling: En het probleem is dus, dat ik deze niet naast een tweedelig afdekraam kan plaatsen (voor de 2 stopcontacten) en deze los er naast plaats
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Foto?DjaRoel schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:38:
[...]
Je kan met een afkortzaag of een ijzerzaag, ook je frontje inkorten en de Attema doos ernaast zetten. Ik heb dat zelf gedaan voor de bediening van de vloerverwarming in de badkamer. Die zit in de gang met een wcd en schakelaar ernaast, deze was ook iets te breed, als je de frontjes in dezelfde kleur besteld en je zaagt netjes zie je er bijna niks van.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Specs ... 67 is twee jaren te lang!
Juist wél. Daar zijn o.a. de K25 goten voor bedoeld. Er passen, als je het netjes doet, precies 5 draden van 2,5mm2 in. Meer mogen er namelijk niet doorheen, net zoals bij een PVC buis. Een *MvK kabel door een kabelgootje gaat weer niet passen, is altijd te dik. Je moet dus wel met losse draden of een snoer werken. Aangezien je niet van installatiedraad naar snoer naar installatiedraad gaat is dat in deze casus geen optie.ThinkPadd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:15:
Losse VD-draden mogen niet in een kabelgoot denk ik.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq