Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

budget PC build, tips welkom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn PC gebruiken voor mijn studie (Excel, Word en klein beetje programmeren) en om moderne games op 1080p spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 700 euro grens. Exclusief beeldscherm

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/toetsenbord en audio

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Intel Core i5-8400 Boxed,€ 166,95

ASRock Z370M-ITX/ac € 133,-

MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC € 186,-

Seagate Desktop HDD, 1TB € 40,64

Sharkoon Shark Zone C10 € 36,95

G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB € 81,55

be quiet! System Power 8 400W € 39,94

Totaal 685.25 euro.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil de pc zo compact mogelijk houden.

Ga je overklokken?
voorlopig niet, misschien in de toekomst wel

Wat verwacht je van ons?
Tips voor betere onderdelen of prestaties passend in het budget :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet je lijstje nog even om met de Handleiding Pricewatch. Dan wordt de totaalprijs direct berekend en kan je, als het klaar is, meteen zien hoe je alles het goedkoopst kan bestellen, inclusief verzendkosten. Tevens weet iedereen dan precies om welke onderdelen het gaat.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Welke games wil je op 1080p spelen? Je hebt nu een vreselijke voeding, maar 8gb RAM en geen ssd. Dat is allemaal niet wenselijk. Afhankelijk van je games is een i3-8100 meer dan voldoende icm een goedkoper bordje.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Waarom moet het zo compact mogelijk worden? Heb je echt geen ruimte voor een mATX kast? Daarin zijn namelijk meer mogelijkheden, en het is wellicht iets goedkoper.
De i5-8400 is niet overklokbaar, alle Ryzen CPUs zijn wel overklokbaar (met het juiste moederbord).

Heb je grote Excel bestanden of schrijf je programma's die lang moeten runnen?
Voor 1080p gaming heb je een 1050Ti tot 1060 6GB nodig, afhankelijk van de games, het helpt als je wat titels noemt.
En je hebt echt een SSD nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties

Ik heb idd nog een SSD liggen, helemaal vergeten te vermelden. De reden dat ik een compacte PC wil is dat ik hem makkelijk mee moet kunnen nemen, 3 maanden in de zomer woon ik tijdelijk bij mijn ouders voor werk, aangezien ik met OV moet is een grote kast dan niet handig. De games die ik wil spelen zijn bijvoorbeeld: assassins creed origins, far cry 5 etc. Het RAM geheugen wil ik in een later stadium nog verhogen naar 16GB

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2018 12:00 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De i5-8400 is een mooie keuze, er zijn inmiddels goedkopere bordjes beschikbaar met H310 chipset, zo'n uATX bordje heb je al voor ~50-60 euro. En een SSD is inderdaad een must.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Pagina: 1