Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOICY
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-11-2021
Hallo beste mede tweakers,
ik doe na de meivakantie eindexamen op VMBO TL, en daarvoor moet ik een profiel werkstuk maken die past bij mijn profiel die ik heb gekozen voordat ik naar de bovenbouw ging. mijn profiel werkstuk is techniek en omdat hardware een hobby van mij is heb ik AMD Ryzen gekozen als onderwerp, nu moet ik een hoofdvraag en vijf deelvragen samenstellen en daar een antwoord op zoeken nu heb ik al wat eigen kennis en wat dingen opgezocht maar ik kon niet alles vinden wat ik nodig heb dus zal ik even de hoofdvraag en deelvragen opnoemen die ik heb en wat ik er al bij gevonden heb:

Onderzoeksvraag:
Hoe kan het dat sommige games en programma’s niet optimaal gebruik maken van het aantal cores en threads van AMD Ryzen en Threadripper?

Deelvragen:

Deelvraag 1
Hoe kan het dat bijvoorbeeld Adobe zijn programma’s niet optimaliseert voor bijvoorbeeld de Threadripper 1920x of 1950x?
YouTube: Don't Buy AMD Threadripper For Adobe Premiere Pro..
https://forums.creativeco...nivpostid=1125695&pview=t

Deelvraag 2
Hoe kan het dat veel programma’s profiteren bij hoge kloksnelheden en hoge single core prestaties in plaats van veel cores en threads met minder hoge kloksnelheden zoals ryzen die heeft?
http://www.tomsguide.com/...threaded-application.html

Deelvraag 3
Waarom brengen gamedevelopers en programmaontwikkelaars geen patches of updates uit?
ik weet maar van 2 games die patches voor ryzen en dat is rise of the tombraider en ashes of the singularity, waarom niet games als battlefield 1 of grand theft auto 5 zoals hier te zien:
YouTube: Battlefield 1 Ryzen 7 1700 + GTX 1070

YouTube: Ryzen 7 1700X GTX 1070 Gameplay/Benchmark 1080p (BF1, Crysis 3, DOOM...

Deelvraag 4
Wat is het verschil tussen cores en threads? (dit wist ik al maar ik heb het er bij gezet mochten de examinatoren het niet weten) Verschil threads en cores CPU

Deelvraag 5
Hoeveel zou het schelen in prestatie als alle cores en threads goed gebruikt zouden worden?

dit zou ik dus echt niet weten en de vraag is of jullie mij hier mee kunnen helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOICY
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-11-2021
dankjullie wel alvast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wat verwacht je precies van ons? Dat wij je huiswerk gaan maken?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:04
Let wel op: Bij vraag 1 en 3 gaat het slechts gedeeltelijk over de techniek en voor een groot deel over economie/bedrijfsvoering. Het is een keuze van bijvoorbeeld Adobe dat ze niet optimaliseren voor Ryzen, het is namelijk technisch gezien goed mogelijk om dat te doen.

Als ik het zo bekijk zou de volgorde van de vragen moeten zijn:
4, eerst een korte uitleg van wat cores en threads zijn
2, als tweede het probleem aankaarten, namelijk dat sinlge core prestaties meer lijken te helpen dan multi core
1,3 antwoord op 2 is namelijk dat er niet geoptimaliseerd wordt. Dus nu uitleggen waarom dat niet gebeurt.
5, een mooie conclusie en toekomstvisie over wat mogelijk is als wel alle cores goed gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Erg goed dat je al veel zelf hebt uitgezocht, maar Tweakers is niet de plek waar je je overgebleven vragen kan dumpen in de hoop dat anderen het weten of het voor je uitzoeken. Het is geen huiswerkcentrale. Een van de doelen van de opdracht zal zeker ook zijn dat je zelf informatie verzameld en her en der misschien een beetje buiten de box denkt.

Als ik kijk naar wat je tot nu toe gevonden hebt, kom je daar zeker uit. Ook de reply van @Philip Ross gaat je daarbij helpen. Voor de rest gaat dit topic om bovenstaande reden helaas wel dicht.

Succes met je opdracht en je eindexamens!

Dit topic is gesloten.